Ekonomija
DEVET DOMAĆIH TVRTKI NA SAJMU DOMOTEX

Izvoz hrvatskih parketa porastao je osam posto
Objavljeno 13. siječnja, 2020.
Hrvatski parketari dvadeseti put zaredom sudjeluju na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji se od 10. do 13. siječnja održava u Hannoveru. Uz potporu Hrvatske gospodarske komore ove godine izlaže čak devet domaćih tvrtki: Spačva, DI Čazma, Pan Parket, Drvoproizvod, PPS-Majur, Parketi Sabljo, Evolen, Exportdrvo i Požgaj Grupa.
Ove je godine na Domotexu oko 1400 izlagača iz više od 60 zemalja svijeta, a očekuje se više od 50.000 posjetitelja. Predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije Hrvatske gospodarske komore (HGK) i direktor Pan Parketa Daniel Smiljanić ističe kako ovaj sajam okuplja sve koji nešto znače na globalnom tržištu.
"Zato smo i mi na sajmu Domotex u Hannoveru već dugi niz godina zato da bismo išli ukorak sa svjetskim trendovima. Trenutačno nam oko 90 posto proizvodnje ide u izvoz, ponajprije u Njemačku, Švicarsku, Kinu, Austriju i Francusku, ali želimo iskoristiti potencijale i drugih tržišta, poput Australije, gdje još nismo prisutni“, izjavio je Smiljanić.
Josip Faletar, predsjednik Uprave Spačve, naglašava kako je sajam u Hannoveru već dugo jedan od najvažnijih sajmova, jer se tu kreiraju tržišni trendovi. "Zato naša tvrtka ove godine ide s najvećim i najbolje opremljenim štandom dosad. Na Domotexu možemo vidjeti sve najvažnije proizvođače i kupce iz ove grane proizvodnje, iz prve ruke doznati kakva su njihova očekivanja za cijelu godinu i stvoriti neke nove kontakte“, objašnjava Faletar, dodajući kako Spačva izvozi više od 70 posto proizvodnje izravno, a više od 90 posto završi na stranim tržištima neizravno, preko drugih tvrtki koje kupuju od njih, pa prodaju u inozemstvu.
Spačvini se proizvodi prodaju u više od 30 zemalja svijeta, a najviše izvoze u Italiju, Njemačku i Francusku. Nazočni su čak i u Japanu, a zanimljivo je da im je izvoz u Veliku Britaniju u 2019. godini rastao unatoč komplikacijama oko Brexita.
Kvaliteta domaćeg parketa odavno je prepoznata na međunarodnom tržištu, a to pokazuju i brojke.
U prvih devet mjeseci 2019. izvezli smo 444.000 tona parketa u vrijednosti od 198,9 milijuna eura, što je znatan porast (osam posto) u odnosu na isto razdoblje 2018. kad smo izvezli 420.000 tona vrijednih 184,1 milijun eura. Najviše je domaćeg parketa u prva tri kvartala prošle godine otišlo na egipatsko tržište (58,5 milijuna eura), zatim u Italiju (27,3 milijuna eura), Švicarsku (17,6 milijuna eura), Kinu (14,6 milijuna eura) i Njemačku (11,7 milijuna eura).H
Najviše domaćeg parketa u prva tri kvartala lani je otišlo na egipatsko tržište (58,5 milijuna eura)
444

tisuća tona parketa izvezli smo u prvih devet mjeseci 2019. godine

198,9

milijuna eura ukupna je vrijednost izvezenog parketa lani
Možda ste propustili...

HRVATSKA MEĐU VODEĆIM DESTINACIJAMA

Pustolovni turizam okosnica ponude

RAST PRIHODA TRGOVACA NA MALO MJEŠOVITOM ROBOM

Konzum najjači trgovac, a raste i Schwarz grupa

ODLIČNI REZULTATI NA NATJECANJU DECANTER U LONDONU

Nagrađena vina PP-a Orahovica

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

HRVATSKA MEĐU VODEĆIM DESTINACIJAMA

Pustolovni turizam okosnica ponude

2

RAST PRIHODA TRGOVACA NA MALO MJEŠOVITOM ROBOM

Konzum najjači trgovac, a raste i Schwarz grupa

3

ODLIČNI REZULTATI NA NATJECANJU DECANTER U LONDONU

Nagrađena vina PP-a Orahovica