Tehno
NA WINDAYS19

Haydn Shaughnessy: Današnje poslovanje je prekomplicirano, a inovacije usporene
Objavljeno 5. travnja, 2019.
Na drugom danu konferencije WinDays19 prvi su put spojeni smjerovi Business i Technology, a zajednički program za sve sudionike odvio se u sklopu jednog smjera - Digital for Innovation. Uvodno izlaganje održao je Haydn Shaughnessy, ugledni ekonomist, konzultant i autor. Shaughnessy savjetuje tvrtke o izazovima na vodećoj strani poslovne strategije, oslanjajući se na jedinstvena istraživanja globalnih ekonomskih promjena, poslovnih platformi i poslovnih ekosustava. Shaughnessy ima iskustvo s najvećim organizacijama u globalnim financijama, telekomunikacijama, satelitskim uslugama, ali i dizajniranju softverskih usluga, no otkriva da se najzanimljivije promjene događaju negdje drugdje, ponekad u sjeni velikih organizacija gdje ljudi inoviraju, jer moraju ili žele.


Vrijednost novih arhitektura i infrastrukture - kao što je oblak - gubi se zbog tradicionalnog ponašanja silosa između različitih aspekata poslovanja i IT-a. Iako je raspodjela procesa u IT poslovanju odavno problem, ona je sada kritični blokator agilnosti tvrtke. U svom uvodnom keynote izlaganju, Haydn Shaughnessy pružio je okvir i tehnike za premošćivanje podjele, donošenje istinske agilnosti poduzeću i poboljšanju konkurentnosti u promjenjivoj ekonomiji.


U izlaganju o ekosustavima i poslovanju, Shaughnessy iznosi tezu kako je današnje poslovanje prekomplicirano, a lijevak inovacija preplavljen. Zahvaljujući idejama poput minimalnog održivog proizvoda (MVP) i „fail fast fail cheap“, Shaughnessy zaključuje kako je u poslu razvijeno sve jače nepovjerenje. Razvijen je trend malog, mikro, mini i besplatnog, generiran niskim cijenama i beskonačnim upravljanjem krajnjim točkama – kao primjer navodi porast u segmentu mikrotransakcija, mikrousluga, miniaplikacija, ali i pojednostavljenja u društvenim servisima – Facebook, Twitter, Pinterest. Shaughnessy kaže kako pametni direktori raščlanjuju poslovne procese kako bi dalje rasli, a korporacije počinju razmišljati poput malih tvrtki. Također, kompanije se sve više koriste ekosustavima. Kao najvažniji faktor napretka u poslovanju, Shaughnessy vidi vizualizaciju poslovnih procesa unutar kompanije, putem koje se razvija i društvena interakcija unutar tvrtke. U vizualizaciji svih aspekta poslovanja Shaughnessy vidi brojne prednosti, a zidovi za inovacije korisnika otvaraju prostor za razgovore o korisnicima te smanjuju količinu otpada koji odlazi u tijek. Mnogim tvrtkama, ozbiljna neučinkovitost prelazi u veće inicijative poput agilne transformacije, a iz vida gubimo probleme koje moramo riješiti odmah. Stoga, umjesto agilne transformacije, Shaughnessy preporuča – radije se zapitajte koji je vaš kontekst.M.R.
Najčitanije iz rubrike