Tehno

Poslovni rezultati Vipneta za prvo polugodište 2018.
Objavljeno 3. kolovoza, 2018.
U prvih šest mjeseci 2018. godine Vipnet je nastavio bilježiti pozitivne trendove u poslovanju, zahvaljujući kontinuiranim pozitivnom aspektima u komercijalnom poslovanju tvrtke i snažnijem razvoju mobilnih i fiksnih mreža. Vipnet je ostvario prihode u iznosu od 213,1 milijun eura, što je za 1,8 posto više u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Zbog povećanja prihoda, EBITDA je porasla za 12,3 posto, na 53,6 milijuna eura. Osim toga, u prvoj su polovini godine Vipnetova ulaganja iznosila 36,3 milijuna eura; najviše je ulagano u fiksnu internetsku mrežu velikih brzina te u 5G transformacijski proces mobilne mreže.
Ukupni broj korisnika u mobilnom segmentu porastao je za 1,1 posto, na 1,8 milijuna. Broj korisnika u prepaid segmentu pao je za 9,1 posto, dok je u istom razdoblju pretplatnička baza snažno porasla za 10,9 posto. Tijekom prvih šest mjeseci ove godine Vipnet je ostvario rast prihoda u mobilnom segmentu od 2,5 posto, i to zahvaljujući monetizaciji povećanog korištenja podatkovnog prometa potaknutog razvojem i širenjem Vipnetove mobilne mreže. Prosječni prihod po korisniku (ARPU) ostao je isti u usporedbi s istim razdobljem prošle godine i iznosi 11,7 eura, ponajviše zbog nižih prihoda od interkonekcije. Kombiniranjem fiksnih i mobilnih tehnologija, Vipnet je doveo superbrzi širokopojasni internet u sve dijelove Hrvatske, što je vidljivo iz povećanja od 24 posto u kategoriji mobilnog broadbanda. Spomenuti je rast rezultat uvođenja usluge Homebox, koja omogućuje korištenje superbrzog interneta i korisnicima izvan urbanih područja koji se s bakrene parice prebacuju na uslugu Homebox.
Broj kućanstava koja koriste Vipnetove fiksne komunikacijske i TV usluge u prvih šest mjeseci 2018. godine iznosio je 293,8 tisuća, što je za 3,8 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Broj fiksnih širokopojasnih linija smanjen je za 2,8 posto u odnosu prema prvoj polovini 2017. godine, dok je broj korisnika fiksne telefonije pao za 4,9 posto. Nadalje, Vipnet je nastavio ostvarivati organski rast fiksnog segmenta, ali zbog mehanizma izvještavanja usluga Homebox prikazana je kao kategorija mobilnog broadbanda te, kao što je već spomenuto, bilježi snažan rast. Kombiniranjem kabelske, IPTV i satelitske televizije, Vipnet je u prvoj polovini 2018. godine ostvario porast broja korisnika od 3,9 posto. Prosječni prihod po liniji (ARPL) porastao je za 5,1 posto i iznosi 28,8 eura. Sveukupno, u prvih šest mjeseci 2018. godine Vipnet je u fiksnom segmentu zabilježio porast prihoda od 2,7 posto.
Jasminka Knežević