Osijek
OPET ZAPOSTAVLJENA SLAVONIJA

Oko Zagreba voze moderni vlakovi, a na linijama kod Osijeka stari 30-ak godina
Objavljeno 1. ožujka, 2016.
Za razliku od Slavonije, ostatak Hrvatske se vozi u vlakovima primjerenim za 21. stoljeće

Putnik koji se u protekla četiri mjeseca iz Zagreba vlakom provozao do Dugoga Sela može se pohvaliti da se vozio prijevoznim sredstvom koje postiže brzinu od 160 kilometara na sat, ima dvije pokretne rampe za ulazak i izlazak osoba s invalidskim kolicima, ali i prostor za bicikle.

Uz to, sjedala su mu čista, a u vožnji može kratiti vrijeme besplatnim internetom.

Istovremeno, osoba koja putuje iz Osijeka vlakom do Antunovca, ondje će se voziti s nekoliko desetaka kilometara na sat u vlaku bez ijedne pokretne rampe, bez prostora za bicikle i ostalih pogodnosti. Sjedalo na koje će sjesti prašnjavo je, prljavo i oštećeno, a želi li se spojiti na internet, može to učiniti o vlastitom trošku.

Zanimljivo, oba putnika iz naše priče stanovnici su Republike Hrvatske, no dok se oko središta Zagreba putnici u željezničkom prometu voze u vlakovima primjerenima za 21. stoljeće, na istoku Hrvatske situacija je katastrofalna. Svjedoče tome brojni putnici, među kojima je i Franjo Gavran, koji kaže da su tzv. plavci išarani, stari su više od 30 godina i općenito izgledaju strašno.

- Kako Zagreb ima prigradska naselja do Dugog Sela, Zaprešića ili Velike Gorice, tako i Osijek ima željezničku vezu s Belim Manastirom, a i Vinkovci kao željezničko čvorište su blizu. Međutim, razlika između vlakova je poput neba i zemlje, a Osijek zaslužuje dobiti bolje. Nadam se da će saborski zastupnici koji su se nedavno sastali kod gradonačelnika zajednički lobirati za projekt bar jedne kompozicije koja bi prometovala istokom Hrvatske - kaže Gavran, inače dugogodišnji županijski vijećnik, ali i bivši željezničar.

I nije jedini, a nije jedina ni nepravda sa željeznicom na istoku Hrvatske. Prisjetimo se samo sniženja cijene putovanja za Zagreb, Split i Rijeku, dok su na području Osijeka popust ostvarivali tek studenti i stariji od 60 godina. U međuvremenu, dva putnika s početka teksta i dalje putuju istim, a toliko različitim prijevoznim sredstvom. Možda najavljena elektrifikacija od Belog Manastira do Strizivojne-Vrpolje uskoro zaživi pa koji od Končarevih vlakova uskoro krene i slavonskim prugama...

Marija MIHELIĆ
HŽ: OSIJEK ĆE DOBITI DIZEL-MOTORNE VLAKOVE

U odgovoru HŽ Putničkog prijevoza koji smo dobili stoji kako je u sklopu nabave novih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz Grada Zagreba nabavljeno deset elektromotornih vlakova.

- Budući da pruge oko Osijeka nisu elektrificirane, nakon što se osiguraju sredstva za daljnju nabavu vlakova, novi dizel-motorni vlakovi vozit će i na osječkom području - odgovaraju iz HŽ Putničkog prijevoza.

NAKON MASTERPLANA MOGUĆA ELEKTRIFIKACIJA PRUGE?

Na upit hoće li u skorije vrijeme doći do elektrifikacije pruga na osječkom području, iz HŽ Infrastrukture poručuju kako je trenutno u izradi Masterplan prometnog razvoja Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije, kao osnovni plan razvoja prometne infrastrukture.

- Njime bi se trebalo utvrditi koji su zahvati potrebni, među ostalim, i na željezničkoj infrastrukturi što uključuje i eventualnu elektrifikaciju pruga. Taj je dokument osnova za daljnje aktivnosti, a izrađuje ga Regionalna razvojna agencija Osječko-baranjske županije. Podloga za izradu Masterplana je i Prostorno-prometna studija prometnog sustava grada Osijeka sa širim okruženjem, izrađena krajem 2013. - poručuju iz HŽ Infrastrukture.

NEPRAVDA

svojedobno su zagreb, rijeka i split imali popust na prijevoz hž-om, ali ne i osijek

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike