Ekonomija
POVEĆALI PROIZVODNJU

Svjetsko prvenstvo u nogometu povećat će prodaju Osječkog piva
Objavljeno 10. lipnja, 2014.
Ovogodišnji cilj - realizacija 145 tisuća hektolitara piva i poslovanje bez gubitaka

Osječka pivovara d. d. i njezine tvrtke kćeri tijekom ove godine intenzivno rade na realizaciji prihvaćenog plana restrukturiranja i ostvarenja što uspješnijih rezultata poslovanja.

Naime, nakon prošlogodišnjeg pada prodaje na samo 110 tisuća hektolitara piva te ostvarenja čak 31 milijun kuna gubitka u poslovanju, prije svega zbog stečaja njezina velikog poslovnog partnera Biljemerkanta d.d. Osijek, ta je tvrtka prihvatila opsežan plan restrukturiranja poslovanja čiji je osnovni cilj u 2014. godini rast prodaje na 145 tisuća hektolitara piva, koliko je ostvareno u 2102. godini, ali i ostvarenje pozitivnog financijskog rezultata poslovanja.

Rast na zagrebačkom tržištu

Takav težak zadatak dobio je i Pivovarin novi upravljački tim na čelu s Antonijom Drobinom, direktorom tvrtke. - Zbog loših vremenskih uvjeta, osobito u svibnju, pa onda i pada u konzumacija našeg osnovnog proizvoda na čitavom hrvatskom, ponajviše slavonsko-baranjskom tržištu, ne dostižemo planirani rast, ali smo uvjereni da ćemo kraj godine ipak dočekati s ostvarenim ciljem - kaže Drobina.

Pritom je uvjeren je da će tomu u prilog ići i Svjetsko prvenstvo u nogometu, za vrijeme kojega će kroz marketinške aktivnosti u trgovačkim centrima, ugostiteljskim lokalima, ali kroz nagradne igre poboljšati svoju prodaju i tržišni udjel. Prema njegovim riječima, tvrtka sada dobro stoji na zagrebačkom tržištu, gdje ostvaruju planirani rast prodaje.

Hajdučko pivo za područje Splita

Ovih dana Osječka pivovara kreće u realizaciju projekta Hajdučkog piva koje će uslužno proizvoditi za partnere s područja Splita, a od kojeg se očekuje da zauzme 10-postotni udjel u ukupnoj realizaciji. Dogovorene su tijekom ljeta i isporuke značajnih količina piva kupcima u Istri i na Kvarneru, te Splitu i okolici. Komercijalna služba Osječke pivovare obavila je i razgovore s kupcima iz Kine i Indije, gdje su poslani i uzorci njezinih robnih marki, a pregovara se i s kupcima iz Australije i SAD-a, te je ovih dana uspješno krenuo i izvoz Pivovarinih brendova u Sloveniju. “Porast prodaje bilježimo i na našem već 'starom' uhodanom mađarskom tržištu”, zadovoljno ističe Drobina.

Dobro se prodaje Slavonsko pivo

Direktor Osječke pivovare ne krije zadovoljstvo ni realizacijom projekta Slavonskog piva, a posebno ga veseli da su svi koji su probali taj njihov novi proizvod, izrazili veliko zadovoljstvo njegovom kvalitetom i okusom. Pritom ističe da je već mnogo učinjeno i na otvaranju nekoliko tvrtkinih pivnica u Osijeku i okolnim mjestima, “no ipak će na tome intenzivnije raditi od rujna kada nam završi glavna sezona te dođemo i do nekih novih spoznaja s tim u svezi”, kaže Drobina.

Nikola VUKADINOVIĆ
Plaće redovite

Plaće se u Osječkoj pivovari i njezinim društvima kćerima isplaćuju redovito. Otpuštanja u međuvremenu nije bilo te je zadržan postojeći broj od 128 radnika u tvrtkama Pivovara d.d., Pivovara d.o.o. i Transporti, a u cijeloj grupaciji 190 radnika.

I država kroji sudbinu pivovare

U daljnjem razvoju i dimenzioniranju ukupnog poslovanja Osječke pivovare svakako će veliki udjel imati i država. Kako se sve glasnije može čuti, predlažu se promjene kod trošarina na pivo, tako da bi manje hrvatske pivovare s godišnjom proizvodnjom do 100 tisuća hektolitara imale manje trošarine, a veće od toga čak i dvostruko više negoli sada. “Kada država donese konačnu odluku o tome, i mi ćemo donijeti našu poslovnu odluku o veličini naše pivovare. Sada plaćamo 90 lipa trošarine po boci piva povećano za PDV, tako da država odnosi velik dio cijene koštanja boce piva. Odluku ćemo donijeti tako da kroz poslovanje možemo zadržati profitabilnost tvrtke. Najsretniji bismo bili kada bismo se vratili na nekadašnju godišnju proizvodnju 500 tisuća hektolitara piva, no vidjet ćemo - kaže Drobina.

110

tisuća hektolitara piva proizvedeno je u Osječkoj pivovari lani

190

radnika ukupno je zaposleno radnika u cijeloj grupaciji

Možda ste propustili...

FINANCIJE : IZAZOVI - PROMJENE U BANKARSKOM SEKTORU SU KONSTANTNE

Tehnologija je sve brža, lakša i povoljnija - svi ćemo ju rabiti

HRVOJE STOJIĆ, ANALITIČAR HUP-A

Lijekovi će morati blago poskupjeti

Najčitanije iz rubrike