Ekonomija
LJERKA PULJIĆ O INVESTICIJAMA HRVATSKOG KONCERNA U REGIJI

Agrokor preko Srbije nišani na rusko tržište
Objavljeno 31. svibnja, 2013.

Vezani članci

MILIJARDA KUNA NOVIH ULAGANJA

Agrokor ulaže u nove farme u Belju i bioplinska postrojenja

Ljerka Puljić, starija izvršna potpredsjednica Agrokora, uvijek je za susreta s novinarima spremna otvoreno i bez zadrške razgovarati o poslovnim planovima ili pak nerealiziranim ciljevima.

Nedavno, na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu, na kojemu je Hrvatska bila zemlja partner, a Agrokor kao tvrtka prisutna na oba tržišta ugostio ministre poljoprivrede Hrvatske i Srbije, razgovaralo se o tomu što objema državama znači izlazak Hrvatske iz CEFTA-e.

Što će Agrokoru značiti izlazak iz CEFTA-e?

- Agrokor je u Srbiji, ima tome desetak godina, napravio prvu veliku investiciju - u proizvodnji sladoleda i zamrznute hrane, potom povrća i tijesta i mi ovdje imamo status domaćeg proizvođača. Također, investirali smo u preradu uljarica, u poljoprivredu i jedan izvor vode. Stoga se ne smatramo najvećim stranim investitorom u Srbiji, nego svojevrsnim domaćim proizvođačem. To će nam u trenutku kada Hrvatska gubi povlaštenu poziciju u CEFTA-i, dati mogućnost da nam se ne naruše trgovačke pozicije u cijeloj regiji. Pomoći će nam sigurno da, ako CEFTA i ne popusti prema Europskoj uniji, zadržimo pozicije na tržištu. No naša ulaganja ovdje, jasno, nisu bila motivirana takvom računicom, jer mi smo uvijek imali dugoročan cilj biti regionalni lider. A biti regionalni lider bez direktnih ulaganja u proizvodnju gotovo je nemoguće. Samo izvozom to se ne može ostvariti, jednostavno, morate ući na tržište, imati veliki market share i ovladati proizvodnjom. Srbija je konkurentna, ne samo u cijeni radne snage nego i u nekim prirodnim resursima, poglavito za poljoprivrednu i prehrambenu industriju, u čemu postoji dugoročna šansa zadržavanja te pozicije. Mi smo tu prisutni i na to računamo.

* Jeste li tu stečenu poziciju u Srbiji iskoristili i za širenje na druga tržišta?

- Agrokor još uvijek to nije potpuno iskoristio. No u bliskoj budućnosti gledamo na srpsko tržište kao na potencijal za izlazak na, ponajprije, ruska tržišta i na ostala, rekla bih, istočna tržišta, gdje Srbija, kao zemlja, ima preferencijalne uvjete trgovanja. To je sljedeći korak koji očekujemo i u koji će Agrokor ulagati. A za to nam trebaju bitno veći volumeni proizvodnje od postojećih. Dakle, moramo još investirati, povećati proizvodnju i, naravno, uložiti u ta tržišta.

Dario KUŠTRO
Samo jaka poljoprivreda može privući ulagače

* I dok sajmovanje u Hrvatskoj polako posustaje, sajam u Novom Sadu čini se - ne. Zašto je tomu tako?

- Po mom mišljenju sajam će držati snaga sektora. Ako poljoprivreda i prehrambena industrija kao sektor u Srbiji bude jačala i rasla te pratila globalne tehnologije, privlačit će ne samo potencijalne ulagače nego i potencijalne proizvođače novih tehnologija, novih sirovina, gnojiva, sjemena, jer će biti atraktivno tržište. Ali onda će privlačiti i ostatak regije, koji će ovamo dolaziti radi trgovanja. Znači morate imati jak sektor, jake industrije da biste održali vlastito sajmovanje.

Možda ste propustili...

FOKUSIRANOST NA JAČANJE PRODAJE, POVEĆANJE BROJA KUPACA...

Kvartalna netodobit Podravke 23,5 mil. €

Najčitanije iz rubrike