Zdravlje
NUTRICIONIZAM ZDRAV POČETAK DANA

Bučine sjemenke i svježa sirutka za doručak šampiona
Objavljeno 6. studenog, 2023.
Ovaj namaz nazivaju i “proteinskim” jer obiluje proteinima i biljnog i životinjskog podrijetla

O kraljici jeseni bundevi (tikvi, buči) stalno čitamo ovih dana, dijelimo recepte jer je zbilja svestrana namirnica. No nepravedno zapostavljamo njezine sjemenke. Zato danas dijelim ovaj jednostavan recept za namaz koji obožavaju sportaši.



Ono što mi je simpatično, često ga zovu “proteinski namaz”. Nisam pobornik takvog etiketiranja, za mene je “namaz od bučinih sjemenki i svježe sirutke”. Često ga predložim za doručak. No istina je da ovaj namaz obiluje proteinima i biljnog i životinjskog podrijetla. Bučine sjemenke imaju relativno visok udio proteina (oko 25 %) i obilje minerala: fosfora, magnezija, bakra, selena, mangana, a znatan je i sadržaj cinka i željeza, koji su nam bitni za imunitet. Od vitamina sjemenke su bundeve bogate vitaminom E i vitaminima B-skupine (izuzev vitamina B12). Proteini sirutke najveću primjenu imaju u prehrani sportaša (poznati Whay), koriste se kao dodatak prehrani za povećanje mišićne mase i popravak oštećenja u mišićima.

Proteini sirutke važni su i za održavanje dobroga zdravlja imunosnog sustava jer povećavaju razinu glutationa i glutamina. Pomažu i sitosti, tako što podižu razinu hormona koji blokira apetit. Mogu smanjiti stres i depresiju jer snižavaju razinu kortizola i podižu razinu serotonina. Uvijek dajem prednost svježoj sirutki, pa sam ju zato ukomponirala u ovaj recept.

Sastojci:

100 g bučinih sjemenki

min. 0,3 dl tekuće sirutke

2 žlice hladno prešanog bučina ulja

sol

Po izboru: 

2 češnja češnjaka

čili začin

kopar

Postupak:

Bučine sjemenke lagano popržite na tavici. Kada se ohlade, sameljite ih u brašno. Brašnio stavite u blender, te lagano dodavajte bučino ulje, začine i sirutku neprestano miješajući do željene gustoće namaza. Poslužite na tostu ili pecivu uz nasjeckano sezonsko povrće.Dobar tek!

Savjet više:

Razveselite svoju jetru i slobodno popijte šalicu svježe sirutke s vremena na vrijeme. n



@nutricionisticaangelina
AngelinaPaić- utricionistica
 
ZAŠTO NE BISTE KUŠALI OOLONG ČAJ?
Ako vam je dosadilo piti jedne te iste napitke i tražite novi okus uz dobre nutritivne benefite, kušajte oolong čaj.

Moj omiljeni oolong čaj je tradicionalni kineski čaj napravljen od djelomično oksidiranog lišća biljke Camellia sinensis. Bogat antioksidansima, polifenolima koji povećavaju potrošnju energije potrebne za probavu, apsorpciju i metabolizam hrane.

Uza sve navedene benefite sve se češće spominju i njegovi prebiotički učinci te pozitivno djelovanje na mikrobiotu.

Novije studije povezuju polifenole oolong čaja s povećanjem broja bakterija Bacteroidetes i smanjenjem Firmicutes te s pozitivnim modulacijskim i prebiotičkim učinkom.