Objavljeno 12. rujna, 2023.
Pravilan položaj sjedenja bitan je za vozača zbog više razloga, jer sigurnost mora biti na prvom mjestu. Svaki instruktor sigurnosti u akademiji sigurne vožnje reći će vam da je pravilan kut nogu u odnosu prema papučica ili pravilan položaj tijela spram upravljača nešto što se ne smije podcijeniti. Ali što učiniti ako instruktor vožnje nije u blizini kada prvi put sjedate u svoj novi automobil?
Mazda je došla do odgovora na to pitanje i on se krije pod nazivom Mazdin jedinstveni sustav personalizacije. Nobuaki Tabata, voditelj programa u Odjelu za razvoj integriranog sustava, i njegov tim bavili su se činjenicom da doista većina vozača ne zna kako za sebe pronaći najbolju poziciju za vožnju. Koristeći se prepoznavanjem lica i vrhunskom tehnologijom, daju se individualizirane preporuke za maksimiziranje i udobnosti i sigurnosti. Optimalno pozicioniranje vozača uvijek je bilo ključna komponenta u razvoju svakog Mazdina vozila. Međutim, Mazdini istraživači nedavno su otkrili da manje od 50 % vozača zauzima ispravnu poziciju u smislu udobnosti, sigurnosti i kontrole vozila. Rješenje je sustav personalizacije za vozača.
Sustav se koristi kamerom okrenutom prema vozaču kako bi omogućio tehnologiju procjene tjelesne konstitucije. Nakon što vozač ručno unese svoju visinu s pomoću upravljačke kontrole (ovo treba učiniti samo pri prvom postavljanju), sustav izračunava i nudi najbolji položaj za tu osobu na temelju položaja njezinih očiju. Naravno, vozač može poništiti i modificirati taj položaj ako to želi. Kada vozač ugasi motor i otpusti kopču sigurnosnog pojasa, sjedalo i upravljač automatski se resetiraju i aktiviraju kako bi vozač lakše izišao iz automobila.
- Ovu smo funkciju razvili koristeći se golemom količinom podataka - objašnjava Tabata. "Nakon što prepoznavanje lica identificira vozača, sustav na temelju procjene tjelesne građe može predložiti kako treba prilagoditi položaj sjedenja. To je kao podučavanje vozača na temelju iskustva proizvođača." A određivanje savršene pozicije za vožnju samo je početak. "Grubo govoreći, pripremeljeno je više od 100 stavki za personalizaciju za ovaj automobil s pomoću sustava za prepoznavanje lica", nastavlja Tabata.
S pomoću tehnologije prepoznavanja lica Mazda nastoji smanjiti stres vozača prije nego što putovanje uopće počne.
Milan Bugarić