Magazin
SANELA DROPULIĆ DIREKTORICA POSLOVNE ZAJEDNICE OSJETI HRVATSKU

Ne stavljati profit, pod svaku cijenu, na prvo mjesto
Objavljeno 14. siječnja, 2023.

Etično poslovati i poštivati svoje korisnike i kupce stoljetna je nepisana tradicija koje se nastoje držati poduzetnici diljem svijeta, a koju su primjenjivali, unatoč brojnim izazovima, tijekom povijesti te je prenosili i prenose s koljena na koljeno poduzetničkog poslovanja. Sve do današnjih dana, kada je etičnost u srazu sa sveprisutnim materijalizmom i izazovnim vremenima na najvišim granicama propitkivanja.



- Još je Hamurabijev zakonik, 2100 godina prije Krista, nastao u Mezopotamiji, prvi uredio odnos između poduzetnika i klijenata, i to tražeći da se u poslovanju poštuje etika i etičan pristup zaradi, prije imperativa profitabilnosti. Posebice kada su krizna vremena, kada svatko, čini se, najprije ganja novac. Čak 300 zakona ovog velikog povijesnog zbornika propisivalo je moralnost u poslovanju i ispravnost djelovanja kojem u poduzetništvu profit i zanemarivanje potreba čovjeka ne smije biti na prvom mjestu, podsjeća futurologinja poduzetništva i socioloških odnosa Sanela Dropulić, direktorica poslovne zajednice Osjeti Hrvatsku www.osjetihrvatsku.hr

Posebno poglavlje ovog zakonika definiralo je posljedice i kazne za izostanak etike u poslovanju...:

- Ako graditelj sagradi kuću, a svoj posao ne obavi dobro te se kuća sruši, a vlasnik kuće pogine, ima se i graditelj kazniti smrću! - stoji u jednoj od zakonskih odredbi Hamurabijeva zakonika. Već su, dakle, u davnoj povijesti čovječanstva, s prvim korijenima poduzetništva znali koliko je važno etično poslovanje i djelovanje, kojem na prvom mjestu ne smije biti stjecanje profita pod svaku cijenu, nego stjecanje profita bez fige u džepu prema onima koji su naši istinski šefovi u poduzetništvu - naši klijenti i kupci. Koliko se o tome brinemo u izazovnim vremenima? Nažalost, bezočno zaokruživanje cijena iz kuna u euro naviše, i to na svakom koraku, pokazalo je da je mnogima najmanje stalo do kupaca i klijenata, a najviše do vlastitog džepa, ističe Dropulić.

Kako se dovesti u situaciju da etičnost nikada u poduzetništvu ne bude dovedena u pitanje?

- Prije svega očuvanjem našeg vlastitog zdravog stava, bez obzira na cijenu koju od nas traže da platimo, očuvanjem vlastitog integriteta koji ne može potkupiti nijedna poslovna okolnost stavljajući profit, pod svaku cijenu, na prvo mjesto. Jer kad nam loše ide hvatamo se za slamke, pa čak i kada one koketiraju s izostankom morala, ili kad se određeni potezi tome suprotstavljaju. To su potezi koji nam dugoročno nanose štetu, a tek na kratke staze donose ostvarenje određena cilja - upozorava Sanela Dropulić. (D.J.)

Darko Jerković
Možda ste propustili...

ROMANA JERKOVIĆ, O EUROPSKOJ UNIJI, SADAŠNJOSTI I BUDUĆNOSTI...

Institucije Europske unije položile su ispit

UREDNIKOV IZBOR

Ubojita igra

SMJEROKAZI SADAŠNJICE I SUTRAŠNJICE: ULAGANJE U OPSTANAK I NAPREDAK...

Svako kašnjenje s prilagodbom moglo bi nas skupo koštati

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

IZV. PROF. DR. SC. MARTA ZORKO, FAKULTET POLITIČKIH ZNANOSTI U ZAGREBU

Podrška Ukrajini pokazuje da je EU odlučniji nego što je bio 2014. godine

2

S INOM NA KAVI: DRUGA STRANA DIPLOMACIJE

Egipat se prilagodio novoj stvarnosti, a odnosi s Hrvatskom su izvrsni

3

SMJEROKAZI SADAŠNJICE I SUTRAŠNJICE: ULAGANJE U OPSTANAK I NAPREDAK...

Svako kašnjenje s prilagodbom moglo bi nas skupo koštati