Autoglas
OPEL

Redizajnirani Grandland kreće u C-SUV okršaj
Objavljeno 27. rujna, 2022.
Izgrađen je na multienergetskoj platformi EMP2, što je omogućilo fleksibilnu ponudu motora (benzin, dizel, plug-in hibrid) i raznolikost

Opel je među posljednjima ozbiljno ušao u lukrativni SUV segment, tek nakon što su se iščupali iz maćehinskog zagrljaja GM-a. Istina, nekad je postojala Frontera, no to je bio čistokrvni 4X4, dok je Mokka prve generacije bila negdje između B i C SUV segmenta, no i odličan kompaktni automobil. Stvari su se zahuktale prelaskom pod skute grupe PSA, a sad su dio snažnog novog koncerna Stellantis. Ljudi kažu, u krdu je toplije. Tako Opel može spretno razvijati svoja nova vozila na platformama majčinske tvrtke, čije (uglavnom) koristi i motore. Jednostavno.



Grandlandom su odmah uboli upravo bazu kupaca koji traže gotovo pa tradicionalan dizajn, smirene linije i praktičan interijer. Do danas ih je prodano više od 300.000, a Grandland je bio i prvi njemački hibridni C-SUV.

Sve u Njemačkoj


Ta vozila su sve traženija, dok je segment i dalje brzo rastući. Očekuje se da će SUV-ovi i crossoveri C segmenta u skoroj budućnosti dostići 20 posto od ukupne prodaje automobila. Opel je, imajući to u vidu, u samo nekoliko mjeseci potpuno obnovio svoju paletu SUV vozila, koja je sada najmlađa na tržištu. Prvo je prošle godine stigao novi Crossland, zatim na proljeće Mokka, a kraj ljeta pripao je najvećem iz ponude. Šlag za kraj, kažu.

Grandland je dizajniran, razvijen i proizveden u Njemačkoj, a izgrađen je na multienergetskoj platformi EMP2, što je omogućilo fleksibilnu ponudu motora (benzin, dizel, plug-in hibrid) te raznolikost modela uz izvanrednu učinkovitost. Silazi s proizvodne linije tvornice u Eisenachu, gdje se na istoj traci sklapaju klasične, termalne verzije i PHEV. Izvana se odmah vidi potpuno novi prednji dio, novo Opelovo lice, takozvani Vizor koji integrira u jedan element masku vozila, LED farove i novodizajnirani amblem munje Opel Blitz.

Preoblikovani su odbojnici, dok se straga naziv modela ovdje prvi put pojavljuje u reljefnom obliku, a iz imena je ispao nastavak X. Prednja svjetla su potpuno LED, čak i na ulaznim modelima, dok su svjetla Intellilux Led Pixell najnoviji uradak za pretvaranje noći u dan, čiji samo LED Pixell modul za kratka i duga svjetla ima 84 segmenta po svakom svjetlu. Preciznija su u odnosu na klasični LED Matrix, imaju bolju dinamiku osvjetljavanja i daju optimalnu vidljivost u svim uvjetima, bez zasljepljivanja vozača koji voze u susret.

Motorizacija


Prilagodljivi tempomat održava udaljenost od vozila ispred, dok aktivni sustav pomoći za zadržavanje u voznom traku drži vozilo u njegovoj sredini. A u noćnoj vožnji će osim LED svjetala dobro doći novi sustav Night Vision. Infracrvena kamera je ugrađena u prednji "vizir", a raspon je do 100 metara uz vrijeme reakcije manje od 150 ms. Sustav će upozoriti vozača u slučaju nadolazeće opasne situacije, čime se unaprjeđuje sigurnost pješaka i životinja. Nudi se pet razina opreme; bazni je Grandland Ice, dok su raskošniji Business Edition, GS Line, Business Elegance i Ultimate.

Ponudu motora zapravo čine dva agregata, po jedan benzinski i jedan dizelski. Benzin predstavlja 1,2-litreni trocilindraš s turbopunjačem, koji razvija 130 KS i 230 Nm. Dostupan je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 8-stupanjskim automatikom. Turbodizel je 1,5-litreni, također sa 130 KS, ali 300 Nm i dolazi isključivo s automatikom. No prava poslastica je Grandland Hybrid, koji u jednom vozilu ujedinjuje najbolje od dva svijeta toplinskih i električnih automobila. Osnova sustava je 1,6-litreni turbobenzinski motor uparen s 8-stupanjskom automatikom. Sprijeda je pojačan elektromotorom od 110 KS, pa je sistemska snaga 224 KS i 360 Nm, kojima pojuri do brzine od 225 km/h.

Možemo reći da je sad njemački tvrd, ali ne i neudoban. Tko traži sportski imidž, novost u ponudi je verzija GS Line, s izraženim sportskim karakterom izvana i unutar kabine. Za 174.800 kuna, koliko stoji početni Grandland ICE 1.2 s ručnim mjenjačem, dobije se, osim maloprije spomenute sigurnosne opreme, i električni paket, dvozonska automatska klima, 17-inčni alunaplatci, električna ručna kočnica, kožni upravljač s komandama radija, 7-inčna digitalna instrumentna ploča te 7-inčni dodirni ekran infotainmenta koji podržava i Android Auto i Apple CarPlay. Jednako opremljeni dizel starta na 208.420 kuna, dok za početni hibrid Business Edition 4×2 treba istresti 305.333 kune.

Milan Bugarić
KLASIČNI PREKIDAČI I DODIRNI EKRAN
Zaslon ispred vozača veličine je do 12 inča, dok središnji dodirni može biti, ovisno o verziji, do 10 inča. Za razliku od nekih konkurenata, Grandland ima spretan omjer klasičnih prekidača i funkcija kojima se upravlja preko dodirnog ekrana. Za ugodnu vožnju brinu se opcijska prednja sjedala s AGR certifikatom. Prednja sjedala mogu biti još i grijana i ventilirana, a stražnja također grijana. Svestranosti doprinose dodatni pretinci i odlagališta, vreća za skije u stražnjem naslonu te djeljivi naslon u omjeru 40:60. Kad se potpuno preklopi, stvori se prostor za teret od 1652 litre. Tu je i popriličan popis opreme za asistenciju, što serijske, a što doplatne. Svi imaju tempomat s limitatorom i NCAP sigurnosni paket koji čine napredno prepoznavanje prometnih znakova, automatsko kočenje u opasnosti, aktivna pomoć za držanje voznog traka i upozorenje na umor.

ODLIČNA BATERIJA ZA MODERAN HIBRID
Za napajanje strujom zadužena je vodom hlađena litij-ionska baterija od 13,2 kWh postavljena ispod stražnjih sjedala. Top-model Hybrid4 ima elektrificiranu stražnju osovinu s elektromotorom od 113 KS. Tako konfigurirani pogon razvija ravno 300 KS i čak 520 Nm te dojuri do 235 km/h. Autonomija koju dvije hibridne verzije imaju samo na električni pogon je prema WLTP-u 53 - 65 kilometara, a srednja potrošnja goriva 1,3 - 1,8 l/100 km. Četiri su pretprogramirana načina vožnje; Electric, Hybrid, Sport i eAWD, odnosno pogon na sve kotače koji osigurava maksimalnu trakciju u svim uvjetima vožnje.

Najčitanije iz rubrike