Zdravlje
STUDIJA: UTJEČE LI PREDUGO SPAVANJE NEGATIVNO

Promjene u spavanju mogu uputiti na neki drugi problem
Objavljeno 31. svibnja, 2021.
Suvremeni životni stil često nam ne omogućuje da spavamo koliko bismo htjeli

San je važan kao hrana i zrak. Kako i koliko spavamo, izuzetno je važno za zdravlje. Dugogodišnja istraživanja pokazuju da većina ljudi spava manje od šest sati noću, a teškoće pri spavanju ima čak 75 % ljudi nekoliko noći u tjednu. Kratkotrajna nesanica nije nešto zbog čega se treba mnogo zabrinjavati. Mnogo je veći problem kronični nedostatak sna, koji za posljedicu može imati povećanje težine, visok krvni tlak i slabljenje imuniteta. Znanstvenici se slažu da je optimalna količina sna sedam sati. Manje od toga nije dobro, međutim, i predugo spavanje može imati negativne posljedice na organizam. Od previše spavanja možemo biti podložniji mnogim bolestima, poput dijabetesa, gojaznosti i srčanih problema.

Rezultati američkog istraživanja upućuju i na mogućnost povećanog mortaliteta u ljudi koji prekomjerno spavaju a vrlo su slabo fizički aktivni. Istraživanjima se nije eksperimentalno produživao san, što znači da eksperimentalnih podataka koji bi povezali prekomjerno spavanje s povećanim mortalitetom zapravo nema. Problem s interpretacijom teze da je predug san loš u tome je što znanstvenici ne znaju zbog čega oni koji prekomjerno spavaju imaju loše ishode. Možda spavaju predugo zato što imaju neki medicinski problem koji traži duži san, smatraju stručnjaci. Većina se liječnika slaže da bi moglo biti drugih čimbenika koji povezuju predug san s negativnim ishodima, ali još nije posve jasno koji su to čimbenici. Najvjerojatnije je objašnjenje da postoji neko stanje bolesti koje dovodi do prekomjernog spavanja, a ne obrnuto. Ali bez dokaza dobivenih eksperimentima teško je bilo što decidirano tvrditi. Dobro je to što predug san najvjerojatnije sam po sebi nije štetan. Stručnjak za probleme spavanja s Medicinskog fakulteta Eastern Virginia, dr. James Ware, tvrdi da je nemoguće predozirati se spavanjem. Osoba će umjesto toga ležati budna u krevetu i vjerojatno joj neće biti neudobno ili će jednostavno ustati.Svakoj osobi treba drukčija količina sna da bi normalno funkcionirala.

Većini odraslih preporučuje se sedam-osam sati sna, no sposobnost da pojedinac ostane koncentriran i funkcionalan cijeli dan, posebno nakon obroka, dobar je indikator dužine spavanja. I konačno, promjene u obrascu spavanja mogu vam pomoći da otkrijete potencijalne promjene vašega zdravlja. Ako vam treba puno više od sedam sati sna za učinkovito funkcioniranje ili ako vam se količina sna dramatično povećala, možda biste to trebali reći svojemu liječniku. Više sna vam samo po sebi neće naštetiti, ali možda to upućuje na neki drugi problem, upozoravaju liječnici.

Jasminka Knežević

promjene u obrascu spavanja mogu vam pomoći da otkrijete potencijalne promjene vašega zdravlja
Možda ste propustili...

BOGATA NUTRITIVNA VRIJEDNOST

Sezam protiv dijabetesa

SAVJET PRIPREMA I KONZUMACIJA HRANE

Pravilno čišćenje i održavanje higijene u domu

PREPOZNAJETE LI AMBROZIJU?

Košnja prije cvatnje

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana