Osijek
MODERNIZACIJA TRGOVAČKIH LANACA

Osječani se sve češće služe “pametnim” blagajnama i sve brže obavljaju kupnju
Objavljeno 13. svibnja, 2021.

Nekoliko je mjeseci od kada su se u dijelu prodavaonica Konzuma i Interspara pojavile samonaplatne blagajne - naplatna mjesta na kojima nema blagajnica, nego kupci sami, skenirajući odabrane proizvode, formiraju svoj račun koji potom, uglavnom beskontaknto, karticom naposljetku i plate. U Osijeku je ovaj alterantivni oblik "protiv gužvi na blagajna" uveden u dvije Konzumove maloprodaje, one u Nami i bivšem Mercatoru, u Gackoj ulici. U Intersparu je dostupan samo na prodajnom mjestu na Đakovštini.

- Uvođenjem samonaplatnih blagajni osiguravamo još bolju protočnost blagajni zbog čega štedimo vrijeme kupcima koje provode u redu te im omogućavamo da ostvare što kraći društveni kontakt. Poseban naglasak stavljamo i na princip cashless, odnosno implementaciju blagajni na kojima je moguće plaćanje isključivo karticama, čime kupcima omogućavamo beskontaktnu i još bržu kupnju. Spomenutim rješenjima omogućavamo i našim zaposlenicima da više vremena posvete kupcima i njihovim specifičnim zahtjevima, odgovaraju u Konzum plusu.

Prve pametne blagajne u Hrvatskoj uveo je svojevremeno Mercator, a potom masovnije i Konzum, početkom 2016. godine, prvo u Zagrebu i prstenu oko njega. Oni će i danas za sebe reći da su lider u maloprodaji i kad je riječ o tehnološkim inovacijama.

- Nastavak je to naše poslovne politike u kojoj slijedimo svjetske trendove i osluškujemo potrebe modernog kupca koji, osobito u aktualnoj situaciji obilježenoj pandemijom, želi brzu, jednostavnu i samostalnu kupnju - kažu u Konzum plusu.

​A kako su ih prihvatili Osječani?

- Trenutačno se u Super Konzumu, u Gackoj, preko samonaplatnih blagajni ostvaruje oko devet posto ukupnog broja računa, a na Konzumu Maxi, na Trgu Ante Starčevića, oko sedam posto, što pokazuje da imamo još mnogo prostora za napredak. U nadolazećem razdoblju očekujemo i daljnji rast korištenja usporedno s prilagodbom kupaca i aktivnim upoznavanjem s procesom korištenja, a u planu nam je postavljanje takvih blagajni i u još nekoliko prodavaonica - odgovaraju iz Konzum plusa.

Uvođenjem samoposlužnih blagajni povećava se protočnost, kupac ima potpun nadzor nad skeniranjem i plaćanjem, štedi se na prostoru. No, s druge strane, to znači i smanjivanje broja potrebnih radnika. Ipak, to demantiraju ljudi iz branše koji drže kako se uvođenjem samoposlužnih blagajni ne smanjuje broj djelatnika, nego se usmjeravaju na druge pozicije gdje je važno pružiti uslugu, ili informaciju.

Kada se u Hrvatskoj počelo s pametnim blagajnama, procjena je bila kako će u idućih pet godina gotovo polovina blagajni biti samonaplatna. No, to se ipak nije dogodilo. D. Kuštro
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike