Zdravlje
JOGA - POKRET I DAH DOBITNA KOMBINACIJA

Uhvatite savršenu ravnotežu
Objavljeno 25. kolovoza, 2014.
Ako osjećate da vaše tijelo vapi za vježbanjem, a još niste probali jogu, požurite jer ćete se oduševiti

Svi koji su se upoznali s jogom znaju osjećaj povezanosti, zahvalnosti i divan osjećaj lakoće nakon sata. Riječ "joga" potječe iz sanskrta i znači sjediniti. Ona je stil života. Joga ima kompleksan učinak, jer uravnotežuje tijelo, um, svijest i dušu.

Ako osjećate da vaše tijelo vapi za vježbanjem, a još niste probali jogu, požurite jer ćete se oduševiti. Na satu joge uče se joga asane (položaji tijela), pozdrav suncu, jogijsko disanje (pranayame) i uvod u meditaciju.

Često čujem razne zablude kako je joga samo meditacija, kako je joga prelagana, gimnastika, religija, da se na jogi samo istežemo na prostirci, ili da sjedimo u turskom sjedu i izgovaramo čudne riječi. Oni koji su probali jogu znaju kako se dobro može oznojiti i bez skakanja, kako joga nije religija, kako nije lagano i da je riječ o mnogo toga više nego od sjedenja.

Danas ćemo pozornost posvetiti joga asanama.

Što su to asane?

Asana znači položaj tijela u kome možemo ostati dulje vrijeme. Često se zovu po životinjama (npr. kobra, mačka, tigar, deva, orao), ili su imena preuzeta iz prirode (planina, čamac, drvo).

Joga asane izvodi se na dva načina.

1. DINAMIČKI - kroz pravilno disanje prilikom svakog pokreta. Tijelo se opskrbi kisikom i pokret je taj koji prati dah. Prilikom otvaranja tijela radi se udah, a prilikom zatvranja tijela izdah.

2. STATIČKI - zadržavati tako da se ostaje u položaju neko vrijeme. Joga asana se namjesti i dišući prirodno ostanemo u položaju.

Bitno je naglasiti kako se vježbanjem joge djeluje na cjelokupno zdravlje. Neke od pozitivnih djelovanja su:

· Povećava se gipkost cijelog tijela

· Otpušta od stresa, smanjuje kolesterol i šećer

· Smanjuju se bolovi u leđima, vratu i kralježnici

· Poboljšava se rad dišnih organa

· Zglobovi postaju pokretljiviji

· Uravnotežuje se živčani sustav

· Mišiči se opuštaju, jačaju i obilno prokrvljuju

· Potiče se i usklađuje rad organa i žlijezda

· Potiče se izmjena tvari u organizmu, kao i rad limfnog sustava

· Jača se imunitet

Redovito i predano

Neke joga asane su lagane, ali neke su neočekivano teške i često ljudi silom žele uspjeti napraviti položaj u kratkom vremenu pa ako ne uspiju odustanu. Kako bi se napredovalo s vježbanjem joge, bitno je raditi ju redovito, predano, koncentrirano, strpljivo i motivirano. Joga se može vježbati samostalno, ali put do uspjeha je pronaći dobrog učitelja koji će Vam ukazati kako pravilno izvoditi asane i koje asane ne smijete raditi s obzirom na vaše zdravlje. Još jedna pozitivna strana joge asana je ta da su vježbe korisne svima, bez obzira na dob i na fizičko ili psihičko stanje.

Naravno, neće se svima svidjeti joga bez obizira na sve pozitivne strane. Jer svi smo različiti. I to je u redu. A svi koji nađu zadovoljstvo vježbanja u jogi, neće primijetiti samo kako se im se tijelo mijenja i kako se povećava kvaliteta života. Primjetit će kako se sami jednostavno pune pozitivnom energijom i postaju svjesniji smirenosti koja polagano teče u njihov život. Osjetit će kako im u srcu raste zahvalnost za ono što imaju u životu i ljubav koja drži sve.

Uhvatite i vi savršenu ravnotežu u životu, postanite svjesni tijela i daha i uživajte ovdje i sada.

Martina SLIVONJA

Primijetit ćete kako se sami jednostavno punite pozitivnom energijom

Možda ste propustili...

OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA POKRETAČ I KOORDINATOR SPORTA I REKREACIJE

Rekreacija na otvorenom je procvjetala

NUTRICIONIZAM PREDNOSTI FERMENTACIJE

Blagodati kiselog kupusa iskoristite već ove zime

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA POKRETAČ I KOORDINATOR SPORTA I REKREACIJE

Rekreacija na otvorenom je procvjetala

2

STUDIJA PREVIŠE VJEŽBANJA NIJE ŠTETNO

Svaki je korak važan za poboljšanje zdravlja srca

3

KORONAVIRUS

Imunitet traje najmanjea pet mjeseci