Kolumne
Autsajderske bilješke Piše: Ivica Šola
Ima li ministar Jovanović vaginu?
Datum objave: 2. siječnja, 2013.

P rema spornom četvrtom modulu kurikuluma zdravstvenog odgoja (15. stranica), već u četvrtom razredu djeca bi trebala znati opisati razliku roda i spola, prema onome “ja sam muškarac s vaginom”, odnosno “ja sam djevojčica s penisom”.

“Znanstveni pristup”

Uvođenje rodne ideologije u škole, osim što ide protiv temeljnih antropoloških principa, od agresivnog i netolerantnog ministra Jovanovića, predstavlja se kao “znanstveni pristup”. No znanstvena istina je posve drukčija. Skandinavske zemlje koje su prednjačile u “rodnim istraživanjima” i “muškarcima s vaginom” same napuštaju rodnu ideologiju kao neznanstvenu propagandu homoseksualaca. Nakon što je prof. Catherine Seierstad (Queen Mary University of London) na temelju istraživanja pokazala da unatoč svim naporima Skandinavaca, žene i muškarci i dalje, suprotno rodnoj teoriji, u izboru posla biraju one koji su tradicionalno muški, tj ženski. Slično je i kod muške i ženske djece pri izboru igračaka. U znanosti je ovo nazvano “Norwegian gender paradox”. Nakon toga je norveški sociolog Harald Eia krenuo u istraživanje te snimio dokumentarac u sedam nastavaka (dostupan na YouTubeu, upišite “Brainwash – The Gender Equality Paradox”) koji je značio konačni krah rodnih studija. Putem mnoštva intervjua Eia je obišao najprestižnija svjetska sveučilišta, od Cambridgea do California State Universityja, te pred tamošnje znanstvenike, od eminentnih evolucijskih biologa do psihologa, stavio argumente zastupnika rodne teorije s “Nordic Gender Institutea”, što je rezultiralo činjenicom da zastupnici rodne teorije nisu uspjeli znanstveno verificirati svoje tvrdnje. Nakon tog dokumentarca, Vijeće ministara nordijskih zemalja (Nordic Council of Ministers) odlučilo je uskratiti novčana sredstva Nordic Gender Instituteu, zbog čega je isti uskoro prestao raditi, zatvoren je 2011. godine.

“Klišeji sa Zapada”

I dok same skandinavske zemlje napuštaju rodnu teoriju kao neznanstvenu ideološku konstrukciju, ministar Jovanović i kukuriku vlada istu uvodi u škole i to u sklopu zdravstvenog odgoja!? Kakve, naime, homoseksualnost ili ideologija bilo koje vrste ima veze sa zdravstvenim odgojem? Zar tome nije mjesto, kada već uvode, u građanskom odgoju?

Događa se opet onaj proces balkanskih provincijalaca koji stalno, kako je govorio pokojni Tenžera, “uvoze otrcane klišeje sa Zapada”, klišeje koji je sam taj Zapad, u ovom slučaju skandinavske zemlje, bacio u smeće, a mi to našoj djeci pod krinkom “naprednosti” i “znanstvenosti” nudimo kao avangardno dostignuće. Ministra Jovanovića zapravo cijelo ovo vrijeme ne zanimaju činjenice, pa je u strahu od njih što biskupima, što građanskim udrugama odbio prijam te uskratio mogućnost dijaloga koji su tražili. Politika zaoštravanja namjesto dijaloga koju je i na mnogim drugim područjima pokazao, dovela je i do neviđene medijske harange protiv svih koji drugačije misle, harange koja više podsjeća na 1946. nego na 2013. godinu. Tako je i ova vlast samo komunističku ideologiju zamijenila rodnom ideologijom, s istom isključivošću i nesnošljivošću prema drugačijima. Nebitno im je gospodarsko, demografsko…, itd. propadanje zemlje, važnije je širiti (rodnu) ideologiju, pri čemu je ministar Jovanović od muškarca s petokrakom postao “muškarac s vaginom”. Sve drugo je slično kao 1946. i, dakako, “znanstveno”, kao i “dijalektički materijalizam” donedavno.