Učionica
ŽIVOT NA MEDICINSKOM FAKULTETU OSIJEK U DOBA KORONE

Za zdravstvenog radnika ovo je vrijeme najtežih profesionalnih izazova za koje se educirao i spremao, isto kao vojnik za rat
Objavljeno 25. travnja, 2020.
Promijenjeni su uvjeti rada i na našem Medicinskom fakultetu.
U vrijeme pandemije izazvane novim koronavirusom SARS-CoV-2, kuge našega vremena, koja je zahvatila cijeli svijet i zaustavila uobičajene životne aktivnosti, promijenjeni su uvjeti rada i na našem Medicinskom fakultetu. Nakon prvotnog šoka i nevjerice da se to sve nama događa, stupa na scenu profesionalna orijentacija specifična za zdravstvenog radnika za kojeg je ovo vrijeme najtežih profesionalnih izazova za koje se educirao i spremao, isto kao vojnik za rat. Naši nastavnici, koji su uglavnom i liječnici, izloženi su neuobičajenoj, nerutinskoj svakodnevnici koja nosi i opasnost za vlastitu egzistenciju i koji u takvim okolnostima djeluju u okvirima radne obveze. U takvim okolnostima stručnog aspekta djelovanja naše profesije, obavljamo i onaj drugi dio – nastavno-znanstveni, a to je prenošenje znanja i vještina našim studentima pripremajući ih za njihov sutrašnji profesionalni život koji će činiti uobičajene, rutinske, ali moguće i izvanredne okolnosti, kao ove danas, za koje zdravstveni profesionalac treba biti uvijek spreman i u kojima se ispituje i pokazuje istinska profesionalnost i humanost liječničke struke. Ovo je upravo vrijeme u kojem dolazi do izražaja naša trostruka funkcija: liječnika, nastavnika i znanstvenika. U ta tri zanimanja koja su specifična za zdravstvenog radnika, a ujedno i nastavnika Fakulteta, ovo je vrijeme posebnog izazova, ali i otkrivanja novih mogućnosti. S obzirom na okolnosti, uz istovremenu profesionalnu izloženost i redovan rad u klinikama, ambulantama i laboratorijima, odvija se i nastavna aktivnost prema predviđenom planu održavanjem predavanja, seminara i dijela vježbi na daljinu uporabom sustava za e-učenje Merlin (Moodle). Dio nastavnika koristi se i CarNET-ovim sustavom Loomen. Iznenađujuća je brzina i lakoća kojom su se nastavnici prilagodili tim novim okolnostima. Nastava na daljinu, može se reći, nije nimalo umanjila kvalitetu nastavnoga procesa, zaštitila je studente od veće ekspozicije virusnoj bolesti o kojoj nemamo mnogo saznanja i dala je priliku ovom naraštaju studenata naučiti nešto što ni jedna druga generacija nije imala prilike. Uz žive primjere kako se liječnik treba ponašati u takvim situacijama, redovito i interaktivno se provodi nastava na daljinu. U nekim se aspektima komunikacija između nastavnika i studenata čak i intenzivirala i postala je transparentnija. Ono što u ovom trenutku jedino nedostaje jest nemogućnost obavljanja kliničkih i laboratorijskih vježbi i izravnih kontakata studenata s pacijentima što je odgođeno za vrijeme kada više za njih neće postojati opasnost od zaraze. U skladu s tim, radi se i reorganizacija nastavnoga rasporeda i preraspodjela trajanja predmeta kako bi se izbjegao prazan hod i ostavilo više vremena za preostalu kontaktnu nastavu kad prođe opasnost od zaraze. Možemo reći da je nastavna aktivnost na Medicinskom fakultetu Osijek dinamična – za nastavnike u stvarnom svijetu struke i virtualnom svijetu nastave, a za studente, privremeno, u virtualnom svijetu uporabom suvremenih tehnologija pomoću kojih stječu potrebna znanja koja se moraju usvojiti i vještine kojima moraju ovladati, na način i s pečatom vremena koje im daje posebno iskustvo.
Jure MIRAT
Možda ste propustili...