Učionica
TREĆI POPULARIZACIJSKI SIMPOZIJ KULTURNE I KREATIVNE INDUSTRIJE

Vodik kao metafora težnje organizatora Kreativne riznice
Objavljeno 13. svibnja, 2017.

T reći popularizacijski simpozij kulturne i kreativne industrije, nazvan Kreativna riznica, održan je od 26. do 29. travnja 2017., ponovno na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.

Fakultet je, uz Institut Andizet te partnere - Trgovačku i komercijalnu školu “Davor Milas”, Odjel za kulturologiju Sveučilišta u Osijeku i Filozofski fakultet u Osijeku - uspio iznjedriti prepoznatljivu platformu kojoj je cilj popularizacija kulturne i kreativne industrije, stvaranje dijaloga među dionicima tih industrija, prenošenje znanja i spoznaja na zainteresirane kreativce, umjetnike i kulturnjake, kao i na širi auditorij, koji je i ove godine posjećivao događaje pripremljene na Kreativnoj riznici. Krovnom se temom “Kemija kreativnih industrija” u ovogodišnjem izdanju bavilo više od 160 izlagača, a Uprava Kreativne riznice naglašava da je u četiri dana simpozij posjetilo oko 5000 građana. Porast broja posjetitelja može se tražiti ne samo u tome što su i ove godine organizatori sa svojim partnerima uspješno proveli četverodnevnu manifestaciju, na kojoj je održano više od 70 različitih događanja, te u zanimljivoj krovnoj temi, koja je upozorila na simbolični transfer i potencijal prožimanja znanosti, umjetnosti i kulture, nego i u brojnosti i značenju pokroviteljstava, sponzorstava i potpora koju je simpozij pridobio. Između ostaloga, visoka pokroviteljstva ove su godine rizničari dobili od predsjednice RH Kolinde Grabar Kitarović, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ministarstva kulture, Studentskog zbora Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i drugih. Posljednji je pokrovitelj važan i zbog interakcije visokoobrazovnih institucija s civilnim sektorom, davanja svoje infrastrukture organizatorima na korištenje tijekom svih dana manifestacije, ali i jačanja studentskog angažmana u organizaciji velikih i besplatnih događaja. Ona su u prvome redu pokrenuta zbog popularizacije znanosti, spajanja znanosti i struke, kao i olakšavanja mladim i neafirmiranim kreativcima da svoje projekte i ideje predstave posjetiteljima i budućim korisnicima. Napokon, nagrada Volonterskog centra u Osijeku, koju je za Kreativnu riznicu prošle godine dobio Ekonomski fakultet u Osijeku, najbolji je pokazatelj organizatorima kako usmjeravati buduća izdanja simpozija.

Popularizacijski je simpozij svečano otvoren 26. travnja, uz pozdravne govore organizatora i pokrovitelja, a otvorenje je moderirala izvršna direktorica Kreativne riznice, doc. dr. sc. Josipa Mijoč. U svojim su pozdravima videosnimkama pokrovitelji i izaslanici čestitali organizatorima, a Osječane pozvali da se odazovu mnogobrojnim događajima. Ovogodišnja je novost nagrada “Vodik”, koju su dobili Ivan Kelić i Tin Horvatin, a koja pokazuje smjer budućeg razvijanja simpozija. Drugog i trećeg dana manifestacije, 27. i 28. travnja, održana su predavanja, okrugli stolovi, čitanja poezije, predstave, izložbe, videoprojekcije i drugo. U dva dana organizirano je više od 30 predavanja, a izložene teme pokrivale su širok spektar kreativnih industrija: uključivanje civilnoga sektora i upravljanja projektnim poslovima, osmišljavanje projekata s naglaskom na načine prijava i trikove na koje treba paziti, gdje se treba prijaviti, kako kvalitetno organizirati projekt i privesti ga kraju; zatim predstavljanje kreativnih projekata poput nacionalnog projekta “Hrvatska čita” ili zagrebačkog Adventa, mogućnosti i teškoće u organizaciji javnih manifestacija i slično. Predavanja su pokrivala i teme vezane uz jedno od najvećih sektora kreativnih industrija – nakladništvo, ali i uopće vezanih uz umjetnost i kulturu, poput predavanja o suvremenoj kineskoj književnosti, kineskoj kaligrafiji te alternativnom kazalištu Osijeka od 70-ih godina 20. stoljeća do danas. Dva okrugla stola privukla su veliku pozornost sudionika. Aktualna je i ove godine bila tema kretanja i rasta IT industrije u Osijeku, a, s druge strane, slušatelji su saznali i koja je važnost uloge knjižničara za razvoj dječjeg čitanja te čime se bave osječke dječje književnice čije je primarno zanimanje vezano uz posve drugo polje društvene djelatnosti. Studenti i erasmusovci čitali su poeziju, književna tribina bila je posvećena suvremenoj hipertekstualnoj prozi, srednjoškolci su odigrali predstavu “Gdje je nestao čovjek?”, a izveden je i performans “Glagoljaška večera” izv. prof. dr. sc. Milice Lukić i dr. sc. Vere Blažević Krezić, na kojoj su se posjetitelji častili jelima glagoljaša.

Četvrti i posljednji dan, 29. travnja, bio je posvećen radionicama te su sudionici, između ostaloga, birali žele li učiti manipulirati fotografijama, izraditi plastične ukrase ili pak čips od jabuke, a mogli su i pisati glagoljskim pismenima te izraditi vlastiti sapun.

(Ivana Buljubašić)

Predstavljanje romana “Atanor”

U okviru otvorenja Kreativne riznice 2017. predstavljen je roman “Atanor” autorice prof. dr. sc. Jasne Horvat, idejne začetnice ove manifestacije. O romanu kao periodnom sustavu elemenata govorili su dekan Fakulteta, prof. dr. sc. Vladimir Cini, doc. dr. sc. Nives Tomašević, urednica, te izv. prof. dr. sc. Milica Lukić, pogovarateljica. Predstavljanje je romana bilo pokazateljem u kojemu će se smjeru kretati teme i rasprave ovogodišnje Kreativne riznice, odnosno kako će mnogobrojni izlagači znanstvene i stručne pristupe uspjeti izložiti i predstaviti u zanimljivim, interaktivnim i inspirativnim formama radionica, panela, performansa i slično.

"Os mreža" – tema Kreativne riznice 2018.

Svečano je zatvaranje simpozija održano uz nastup udruge Šokačka grana te su iz Uprave Kreativne riznice najavili i krovnu temu idućeg simpozija. Problematikom povezivanja i umrežavanja dionika kreativnih industrija pod nazivom “Os mreža” bavit će se izlagači koje će zainteresirani moći slušati na Kreativnoj riznici 2018., a velik odaziv i pozitivni komentari ovogodišnjeg izdanja još su jedan poticaj organizatorima da ustraju u svojoj ideji popularizacije industrija budućnosti.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike