
Rosie Kugli
Kreiranje boljih profila sebe je životni problem
Knjiga autorice Rosie Kugli otvara nam pitanje identiteta mladih osoba u virtualnom prostoru
Na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti održava se trodnevni program u povodu nacionalne kampanje "Hrvatska volontira 2025.", koja okuplja tisuće volontera diljem Hrvatske s ciljem promicanja društvene solidarnosti, aktivnog građanstva i međugeneracijske podrške.
Program je tako započeo promocijom knjige "Dvostruka igra – lažni profil" autorice Rosie Kugli koja psihološkom i angažiranom prozom otvara pitanja identiteta mladih u virtualnom prostoru. U programu su sudjelovale autorica, prof. dr. sc. Tena Velki i dr. sc. Gordana Lesinger, izv. prof., a ulomke iz knjige interpretirala je prof. art. Mira Perić, u trajnom zvanju.
Sam naslov knjige navodi na problem koji tematizira knjiga, a to je život današnjih mladih u virtualnom svijetu te kreiranje boljih, poboljšanih profila sebe. Autorica ističe da ne osuđuje i ne upire prstom, već samo otvara temu koja je itekako prisutna među mladima. "Ne mogu više slušati priče 'danas mladi žive na društvenim mrežama', 'danas mladi ne znaju razgovarati' i slično. Stalno se priča o tome kako mladi danas žive, a moje pitanje je razgovarate li s njima, pokušavate li objasniti koje su zamke na tim društvenim mrežama, ili je samo upiranje prstom. Ova knjiga je knjiga koja ne pametuje, koja se mladima ne obraća svisoka, nego koja jezikom mladih progovara o temama kroz jednu tešku priču", pojašnjava autorica Kugli.
Riječ je o djevojčici koja svoje boli pretače u lažni profil jer misli da je tako jednostavnije. Autorica ističe da nije psiholog ili psihijatar, već samo književnica koja jako često gostuje po školama te je okružena mladima.
Drugog dana programa održao se program "Offline za bolji online - mladi, emocije i digitalni izazovi" u povodu kojeg su studenti smjerova Rani i predškolski odgoj te Učiteljski studij pripremili šest tematskih radionica. One se bave ključnim pitanjima današnjice kao što su - prekomjerno korištenje ekrana i digitalna ovisnost, prepoznavanje i prevencija vršnjačkoga nasilja, emocionalna isključenost i potreba za pripadanjem, razvoj empatije u digitalnom okruženju, utjecaj društvenih mreža na identitet djece i mladih, medijacija i rješavanje online sukoba.
Studentica Nika Pavičić jedna je od onih koji su pripremili radionicu "Medijacija u rješavanju online sukoba", odnosno o ulozi roditelja u prevenciji digitalne agresije kod djece. U toj radionici, objašnjava, predstavljaju neke već mnogima dobro poznate pojmove poput trollanja, cyberbullyinga i cancel kulture. "Većinom se baziramo na agresiju kod djece i što bi roditelji trebali provesti da bi riješili digitalnu agresiju i pomogli svojoj djeci", objasnila je Nika.
Dr. sc. Gordana Lesinger, izv. prof., istaknula je da su ovo završne prezentacije studenata na kojima su radili tijekom semestra. Slogan pod kojim odrađuju Hrvatski tjedan volontiranja je "Zajedno za bolje sutra – razmisli pa klikni" #KlikZaSigurnost. Lesinger je dodala da se nada kako će ove radionice moći provesti i u srednjim školama jer problem treba srezati u korijenu.