
Vozni park pojačat će novi minibus, u planu su i popodnevne linije
Kako bi bili što pristupačnji korisnicima, u Baranjskoj
čistoći planiraju i nekoliko novih autobusnih postaja
BELI MANASTIR
Krajem kolovoza 2021. s gradskog je kolodvora u prvu testnu vožnju krenuo belomanastirski gradski autobus. Eksperimentalne vožnje počele su u lipnju te godine.
Zaustavio se u središtu Šumarine, Šećerani, na dva mjesta u Branjinu Vrhu te na autobusnim postajama u belomanastirskim ulicama (Osječka i Ulica kralja Petra Svačića), vrativši se na polaznu točku. Sat vremena poslije ponovno je obišao prigradska naselja, ali obrnutim redom... Od tada do danas prevezeno je više od 35.000 putnika, a kako sada stvari stoje, broj bi do kraja godine mogao rasti znatno brže negoli do sada.
“Za sada smo zadovoljni brojem putnika i povratnim informacijama. Podsjećam da smo neko vrijeme provodili svojevrsnu eksperimentalnu fazu kako bismo utvrdili vozni red i mjesta na kojima su linije najpotrebnije. Utvrdili smo kako je gradski prijevoz najpotrebniji u prijepodnevnim satima, a linije su spajale, i nadalje spajaju, sva tri prigradska naselja te najfrekventnija mjesta u gradu. Nešto poslije zaključili smo kako liniju treba prilagoditi i belomanastirskom Domu za starije i nemoćne osobe. Kako je vrijeme odmicalo, pokazala se potreba za proširenjem voznog parka i broja linija", priča Damir Paulić, direktor Baranjske čistoće, naglašavajući kako je odlučeno da se krene u nabavu novog minibusa (kapaciteta ukupno 30-ak putnika) koji bi se pridružio dvama postojećem autobusima, čiji su kapaciteti po 80 mjesta, što sjedećih što stajaćih. Postojeći autobusi, dodatno obrazlaže Paulić, imaju svoj životni vijek, prevalili su popriličan broj kilometara i servisiranja su sve potrebnija.
“Što se nas tiče, novi minibus možemo kupiti već sutra, ali je potrebna određena procedura, koja nije potpuno u našoj ingerenciji, a vezana je uz objavu javne nabave", tvrdi, ali je siguran da Belomanastirci neće dugo čekati na "pojačanje". Nastavlja kako su, sukladno sa zahtjevima, naručili i izradu elaborata za nove autobusne postaje (ugibališta), pa će jedna biti kod Doma za starije i nemoćne, drugo u Ulici kralja Tomislava, u blizini gradskog središta... Nadalje, zaprimili su još zahtjeva za proširenje voznog reda, pa će najvjerojatnije autobusi voziti i poslijepodne.
“Ideja pokretanja projekta Gradske autostaze pokazala se dobrom. Broj putnika nije konstantan, nekada ih je više, nekada manje, a prosječno je u busu njih 60. Najčešće prevozimo učenike i umirovljenike. Važno je istaknuti kako će vožnje i nadalje biti besplatne za sve korisnike”, kaže Paulić, dodajući da su na to ponosni, to više što je Beli Manastir među rijetkim gradovima u Hrvatskoj u kojem putnici ne plaćaju gradski prijevoz. Autobusi, doduše, djelomično opterećuju gradski proračun, ali Paulić ističe kako je riječ o relativno malom trošku za porezne obveznike. Tvrdi, naime, kako je u tri godine primjene ovog modela grad imao približno 40.000 eura godišnjeg rashoda, a, primjerice, puno je veći rashod čišćenje javnih površina ili javna rasvjeta, za što se izdvaja 140.000 eura godišnje. U ovom trenutku (pri)gradskim ulicama voze dva midiautobusa. Stigla su u travnju 2021., a riječ je o polovnim vozilima kapaciteta 18 sjedećih i 70 stojećih mjesta, tada procijenjena na po 200 tisuća kuna. Dar su pulske tvrtke Pulapromet, odnosno Grada Pule, odakle je prošlogodišnjeg travnja stigla još jedna donacija, dva ista polovna vozila iz 2007., koja služe za potrebne dijelove.