
SLATINA
Tijekom sljedeće nastavne godine u Srednjoj školi Marka Marulića Slatina provodit će se eksperimentalni kurikul fakultativnog predmeta pod nazivom Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene.
Riječ je o fakultativnom predmetu kroz koji će se razvijati kritičko promišljanje o utjecaju tehnologija u nastajanju te osposobljavati za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju, a koji je namijenjen učenicima drugih i trećih razreda srednje škole svih zanimanja i usmjerenja. Profesor elektrotehničke skupine predmeta u toj školi Darko Špoljarić pozvao je učenike koji će sljedeće godine pohađati druge i treće razrede da se uključe u taj kurikulum i da mu se jave.
– Kroz ovaj predmet učenici će se upoznati s potencijalom digitalne tehnologije i umjetne inteligencije i njihovog utjecaja na živote učenika – ne samo u učionici nego i kroz njihove svakodnevne aktivnosti. Nadalje, učenicima će se omogućiti razumijevanje etičkih i društvenih perspektiva digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije, utjecaja na emocije, koristi i opasnosti, prednosti i nedostatka korištenja različitih digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije, načina na koji mijenja naš svakodnevni život te kako umjetna inteligencija koristi algoritme za donošenje odluka i rješavanje problema iz stvarnog svijeta. Učenicima će se omogućiti razumijevanje ne samo kako digitalne tehnologije i umjetna inteligencija utječu na život, odnosno kako se one koriste i utječu na učenje, čitanje, zabavu, tjelesnu aktivnost i više, već i što učenici trebaju znati i razumjeti o digitalnim tehnologijama i umjetnoj inteligenciji kako bi postali korisnici i kreatori digitalnih alata i alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji – pojasnio je prof. Špoljarić, budući voditelj fakultativne nastave u školskom laboratoriju za robotiku i umjetnu inteligenciju.
Prema njegovim riječima, fakultativni predmet bit će zastupljen u nastavi s 35 sati godišnje, upisuje se u svjedodžbu i ocjenjuje se kao i redoviti i izborni predmeti, ali opterećenje učenika bit će svedeno na najmanju razinu jer će se neke aktivnosti obavljati online pa neće značajnije opteretiti njihov radni tjedan. Za pohađanje toga fakultativnoga nastavnog predmeta dosad se javilo 12 učenika.
Nositelj je projekta Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, a partneri su Hrvatsko katoličko sveučilište, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) i Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju (CroAI). Kurikul fakultativnog predmeta za srednje škole izradila je radna skupina pod vodstvom prof. Arjane Blažić, instrukcijske dizajnerice i savjetnice za obrazovnu tehnologiju te autorica i voditeljica brojnih tečajeva, radionica i predavanja te nagrađivanih projekata u zemlji i inozemstvu.
Petar Žarković