
Umjetnu inteligenciju treba uvesti u kurikul svih strukovnih škola
U Trgovačkoj i komercijalnoj školi "Davor Milas" Osijek održan je 2. stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća (MŽSV) nastavnika Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije u obrazovnom sektoru Ekonomija i trgovina.
- Međužupanijsko je stručno vijeće okupilo 25 članova, nastavnika ekonomske skupine pedmeta iz srednjih strukovnih škola dviju županija. Skup je obuhvatio aktualne teme poput umjetne inteligencije, financijske pismenosti, mentalnog zdravlja te načina praćenja kvalitete u strukovnim školama - rekla je voditeljica aktiva Tatjana Petrač, univ. spec. oec., izvrsni savjetnik.
Predavačica Katarina Rimac, mag. oec., iz Trgovačke i komercijalne škole Davor Milas" Osijek, odabrala je temu Umjetna inteligencija. Analizirala je primjere dobre prakse uvođenja umjetne inteligencije u nastavni plan i program te ih povezala s vlastitim kontekstom rada. Tema je izazvala velik interes sudionika kao i za uvođenje tog predmeta u kurikul drugih strukovnih škola.
Mr. sc. Maja Petrač s Fakulteta agrobiotehničkih znanosti Osijek izložila je temu Financijska pismenost. Objasnila je važnost upravljanja novcem te analizirala razliku između štednje i osiguranja.
Kako je ova tema povezana s uvođenjem novih modula u sklopu modularne nastave i potrebe za financijskim opismenjavanjem učenika, sudionici su imali priliku utvrditi sve prednosti uvođenja navedenog modula u kurikul. Zanimljivo je istaknuti da je posljednje PISA istraživanje obuhvatilo istraživanje svih vrsta pismenosti osim financijske, naglasila je predavačica.
Mr. sc. Marija Kribl, dr. med., specijalist obiteljske medicine, voditeljica Centra za zdravstvenu zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti nastavnog Zavoda za javno zdravstvo OB-aŽ, održala je predavanje pod nazivom Mentalno zdravlje adolescenata. Tom je temom educirala sudionike skupa te pojasnila kako prepoznati izazove s kojima se srednjoškolci suočavaju ili zamjećuju u svojoj okolini i obitelji. U tu je svrhu dr. Kribl navela primjere tehnika koje omogućuju brže povezivanje s iskustvima, emocijama i sjećanjima u svrhu bolje komunikacije s adolescentima.
- Cilj je ovog predavanja upoznavanje i prepoznavanje najčešćih mentalnih poremećaja u adolescenata (osnovna klinička slika anksioznosti, depresije, poremećaja hranjenja, zloporabe novih tehnologija i psihoaktivnih tvari, vršnjačko nasilje), mogućnosti intervencije, kako postići koheziju razreda - uloga razrednika, osnove komunikacije s učenicima i roditeljima te kako se mi možemo nositi sa stresom - pojasnila je dr. Kribl.
Voditeljica aktiva Tatjana Petrač upoznala je sudionike s programom i zaključcima 4. Nacionalne konferencije za osiguravanje kvalitete u strukovnom obrazovanju.
- Cilj je moga izlaganja bio pružiti podršku strukovnim školama u provedbi procesa samovrjednovanja. Sve teme na ovom skupu su izrazito aktualne, stoga ne čudi što su izazvale odlične reakcije i diskusiju svih sudionika. Skup smo završili zaključkom kako je suradnja svih sudionika ključna za stvaranje sigurnog i poticajnog školskog okruženja - zaključila je voditeljica MŽSV-a Tatjana Petrač.