
Radić: Očekujemo da ćemo do kraja godine pokrenuti novi sustav naplate parkiranja
Osječki gradonačelnik Ivan Radić dao je za Tportal opsežan intervju. Prenosimo najzanimljivije dijelove razgovora s novinarkom Ivanom Barišić.
Prošli put najavili ste oživljavanje Zračne luke Osijek (ZLO). Gdje je zapelo?
Kada smo razgovarali 2021., Osijek nije imao nijedan međunarodni let, uz neriješene odnose s jednom aviokompanijom. Danas se iz Osijeka leti za London, München, Zagreb, Pulu, Rijeku, Zadar, Split i Dubrovnik. Počela je i obnova putničkoga terminala, vrijedna 14,3 milijuna eura. Završetkom projekta očekujemo i mogućnost širenja ponude međunarodnih letova.
Što je s Jabilom, najavljivanim projektom koji je planirao zaposliti domaće stanovništvo?
Jabil je najveća strana investicija u povijesti s kojom je Osijek izašao na investicijsku kartu Europe i svijeta. Otvorila su se nova radna mjesta. To nam je pomoglo i u privlačenju novih investitora.
Hoće li biti sličnih projekata?
Uskoro s izgradnjom pogona kreće još jedan veliki privatni investitor iz Njemačke. Zbog povećanog interesa krenuli smo i u proširenje Poduzetničke zone Nemetin, za koju nam je hrvatska Vlada darovala 36 hektara zemljišta, vrijednog 13 milijuna eura.
Kada će krenuti novi sustav naplate parkiranja u Osijeku?
Jedan smo od rijetkih gradova čijim je parkingom 27 godina upravljao privatni koncesionar. I moji prethodnici su obećavali da će parking vratiti gradu, što im nije pošlo za rukom. Ponosan sam na to što smo ga nakon gotovo tri desetljeća vratili u okrilje gradskoga sustava. Njime će upravljati gradska tvrtka GPP, kojoj ćemo zbog povećanih prihoda od parkinga smanjiti gradsku subvenciju, a što će u konačnici rezultirati s više novca u gradskom proračunu. Odlučili smo obnoviti poprilično zapuštene parkinge, a sustav naplate digitalizirati i pojednostaviti za korištenje. U tijeku je usklađivanje svih procesa, kao i nabava nove opreme. Planiramo koristiti najnoviju tehnologiju, od vozila s kamerama do beskontaktnoga plaćanja. S obzirom na rokove javne nabave, očekujemo da ćemo pokrenuti novi sustav do kraja godine.
Krajem 2023. detaljno je opisan projekt izgradnje novog KBC-a i najavljeno je da bi trebao biti izgrađen 'već za pet godina'. Prošle su već gotovo dvije i u kojoj je to fazi?
Riječ je o najvećoj investiciji u novijoj povijesti Slavonije i Baranje, vrijednoj više od 800 milijuna eura, koja će Osijek pretvoriti u medicinsko središte jugoistoka Europe. Izgradnja novoga KBC-a strateški je projekt hrvatske Vlade, na čelu s premijerom Plenkovićem s kojim imamo odličnu komunikaciju i suradnju kako u realizaciji ovoga, tako i svih drugih projekta na području grada. U Saboru je usvojen amandman na proračun za 2025., kojim su osigurana financijska sredstva za prvu fazu izgradnje KBC-a Osijek.
Kako ćete komarcima zadati konačni udarac?
Već smo im ga zadali dobro organiziranim sustavom obrane, ali i novitetima koje smo uveli. S okolnim općinama potpisali smo sporazum i krenuli u zajedničku borbu protiv komaraca jer većina njih dolazi u grad upravo s okolnoga poplavnog područja. Tretiramo ih sa zemlje i iz zraka, a u to su uključeni avioni, dronovi i amfibije, suzbijajući ih na nepristupačnom močvarnom terenu. Dobili smo i suglasnost za tretiranje rubnih dijelova Kopačkoga rita. Značajno je podignuta učinkovitost tretmana jer su izvođači dužni ponoviti ih o vlastitom trošku ako je ona ispod 50 posto.
Možemo li se uopće riješiti komaraca?
U blizini smo Kopačkoga rita i bilo bi nerealno očekivati da ćemo ih se u potpunosti riješiti. Uspostavom novoga modela tretiranja cilj nam je suzbiti ih na prihvatljivu razinu tako da sugrađanima i gostima Osijeka možemo omogućiti neometan, normalan život. Prema mišljenju stručnjaka, nastavimo li ih na ovakav način tretirati, iz godine u godinu bit će ih sve manje.
Što se od velikih projekata financiranih europskim novcem završava, a što je još u planu?
Završavamo modernizaciju tramvajske infrastrukture, vrijednu 45 milijuna eura. Do rujna nam stiže svih 10 novih niskopodnih tramvaja, a trebamo potpisati sporazum za još toliko. Uz pomoć europskoga novca nabavljamo i 19 novih električnih autobusa, a u planu je izgradnja i nove remize za tramvaje. Riječ je o najvećim ulaganjima u javni prijevoz u posljednja tri desetljeća. Pred nama su i najveća ulaganja u školstvo. Krećemo u izgradnju jedne nove osnovne škole i 13 novih školsko-sportskih dvorana kao i dogradnju još 5 osnovnih škola. A nakon što smo u proteklom mandatu izgradili i dogradili 5 dječjih vrtića, u planu nam je izgradnja još 3 dječja vrtića. Spojili smo šetnicu Donjega i Gornjega grada uz Dravu, a nastavljamo uređenje još 4,3 kilometra uz novi stadion prema Višnjevcu. U proteklom mandatu sagradili smo prvu koncertnu dvoranu u povijesti grada. Na redu je temeljita rekonstrukcija glavne osječke tržnice, ali i Gradskih bazena. Kreće i druga faza obnove popularne Kopike te će ona dobiti novi dječji i rekreacijski bazen s toboganom. Prometne probleme stare više od pola stoljeća riješio je podvožnjak u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića. Slijedi rekonstrukcija Strossmayerove ulice u zelenu aveniju, kojom će dobiti novu pješačku i biciklističku stazu te zeleni pojas. Preselit ćemo i gradsku komunalnu tvrtku Unikom iz središta Osijeka. Uglavnom, puno je posla pred nama.