Osijek, 18. 06. 2025., Kopika, nasipavanje pijeska, pijesak, bageri, bager, šlep, platforma, priprema za sezonu kupanja, plaža, uređenje plaže, uređenje, Ivan Radić - gradonačelnik SNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
7.7.2025., 10:42
OSJEČKI GRADONAČELNIK

Radić: Očekujemo da ćemo do kraja godine pokrenuti novi sustav naplate parkiranja

Osječki gradonačelnik Ivan Radić dao je za Tportal opsežan intervju. Prenosimo najzanimljivije dijelove razgovora s novinarkom Ivanom Barišić.

 

Prošli put najavili ste oživljavanje Zračne luke Osijek (ZLO). Gdje je zapelo?

Kada smo razgovarali 2021., Osijek nije imao nijedan međunarodni let, uz neriješene odnose s jednom aviokompanijom. Danas se iz Osijeka leti za London, München, Zagreb, Pulu, Rijeku, Zadar, Split i Dubrovnik. Počela je i obnova putničkoga terminala, vrijedna 14,3 milijuna eura. Završetkom projekta očekujemo i mogućnost širenja ponude međunarodnih letova.

Što je s Jabilom, najavljivanim projektom koji je planirao zaposliti domaće stanovništvo?

Jabil je najveća strana investicija u povijesti s kojom je Osijek izašao na investicijsku kartu Europe i svijeta. Otvorila su se nova radna mjesta. To nam je pomoglo i u privlačenju novih investitora.

Hoće li biti sličnih projekata?

Uskoro s izgradnjom pogona kreće još jedan veliki privatni investitor iz Njemačke. Zbog povećanog interesa krenuli smo i u proširenje Poduzetničke zone Nemetin, za koju nam je hrvatska Vlada darovala 36 hektara zemljišta, vrijednog 13 milijuna eura.

Kada će krenuti novi sustav naplate parkiranja u Osijeku?

Jedan smo od rijetkih gradova čijim je parkingom 27 godina upravljao privatni koncesionar. I moji prethodnici su obećavali da će parking vratiti gradu, što im nije pošlo za rukom. Ponosan sam na to što smo ga nakon gotovo tri desetljeća vratili u okrilje gradskoga sustava. Njime će upravljati gradska tvrtka GPP, kojoj ćemo zbog povećanih prihoda od parkinga smanjiti gradsku subvenciju, a što će u konačnici rezultirati s više novca u gradskom proračunu. Odlučili smo obnoviti poprilično zapuštene parkinge, a sustav naplate digitalizirati i pojednostaviti za korištenje. U tijeku je usklađivanje svih procesa, kao i nabava nove opreme. Planiramo koristiti najnoviju tehnologiju, od vozila s kamerama do beskontaktnoga plaćanja. S obzirom na rokove javne nabave, očekujemo da ćemo pokrenuti novi sustav do kraja godine.

Osijek, 29. 06. 2025., Trg Vatroslava Lisinskog, OLJK, OLJK 2025, otvorenje, glazbeni nastup, svečano otvorenje, komorni orkestar Cameristi della scalla; Milano, Ivan RadićSNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST

Krajem 2023. detaljno je opisan projekt izgradnje novog KBC-a i najavljeno je da bi trebao biti izgrađen 'već za pet godina'. Prošle su već gotovo dvije i u kojoj je to fazi?

Riječ je o najvećoj investiciji u novijoj povijesti Slavonije i Baranje, vrijednoj više od 800 milijuna eura, koja će Osijek pretvoriti u medicinsko središte jugoistoka Europe. Izgradnja novoga KBC-a strateški je projekt hrvatske Vlade, na čelu s premijerom Plenkovićem s kojim imamo odličnu komunikaciju i suradnju kako u realizaciji ovoga, tako i svih drugih projekta na području grada. U Saboru je usvojen amandman na proračun za 2025., kojim su osigurana financijska sredstva za prvu fazu izgradnje KBC-a Osijek.

Kako ćete komarcima zadati konačni udarac?

Već smo im ga zadali dobro organiziranim sustavom obrane, ali i novitetima koje smo uveli. S okolnim općinama potpisali smo sporazum i krenuli u zajedničku borbu protiv komaraca jer većina njih dolazi u grad upravo s okolnoga poplavnog područja. Tretiramo ih sa zemlje i iz zraka, a u to su uključeni avioni, dronovi i amfibije, suzbijajući ih na nepristupačnom močvarnom terenu. Dobili smo i suglasnost za tretiranje rubnih dijelova Kopačkoga rita. Značajno je podignuta učinkovitost tretmana jer su izvođači dužni ponoviti ih o vlastitom trošku ako je ona ispod 50 posto.

Možemo li se uopće riješiti komaraca?

U blizini smo Kopačkoga rita i bilo bi nerealno očekivati da ćemo ih se u potpunosti riješiti. Uspostavom novoga modela tretiranja cilj nam je suzbiti ih na prihvatljivu razinu tako da sugrađanima i gostima Osijeka možemo omogućiti neometan, normalan život. Prema mišljenju stručnjaka, nastavimo li ih na ovakav način tretirati, iz godine u godinu bit će ih sve manje.

Što se od velikih projekata financiranih europskim novcem završava, a što je još u planu?

Završavamo modernizaciju tramvajske infrastrukture, vrijednu 45 milijuna eura. Do rujna nam stiže svih 10 novih niskopodnih tramvaja, a trebamo potpisati sporazum za još toliko. Uz pomoć europskoga novca nabavljamo i 19 novih električnih autobusa, a u planu je izgradnja i nove remize za tramvaje. Riječ je o najvećim ulaganjima u javni prijevoz u posljednja tri desetljeća. Pred nama su i najveća ulaganja u školstvo. Krećemo u izgradnju jedne nove osnovne škole i 13 novih školsko-sportskih dvorana kao i dogradnju još 5 osnovnih škola. A nakon što smo u proteklom mandatu izgradili i dogradili 5 dječjih vrtića, u planu nam je izgradnja još 3 dječja vrtića. Spojili smo šetnicu Donjega i Gornjega grada uz Dravu, a nastavljamo uređenje još 4,3 kilometra uz novi stadion prema Višnjevcu. U proteklom mandatu sagradili smo prvu koncertnu dvoranu u povijesti grada. Na redu je temeljita rekonstrukcija glavne osječke tržnice, ali i Gradskih bazena. Kreće i druga faza obnove popularne Kopike te će ona dobiti novi dječji i rekreacijski bazen s toboganom. Prometne probleme stare više od pola stoljeća riješio je podvožnjak u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića. Slijedi rekonstrukcija Strossmayerove ulice u zelenu aveniju, kojom će dobiti novu pješačku i biciklističku stazu te zeleni pojas. Preselit ćemo i gradsku komunalnu tvrtku Unikom iz središta Osijeka. Uglavnom, puno je posla pred nama.