
Josip Wolf
Pravo je vrijeme za servis bicikla. Cijene od 20 eura
Dostavljači na biciklima česte mušterije * “Zimski” biciklisti sve brojniji
Za razliku od prijašnjih godina, kada su servisi za bicikle u ovo vrijeme radili s minimalnim opterećenjem, ove godine ni s dolaskom zime nisu prestajali raditi jer sve je više građana koji svoje bicikle voze cijelu godinu, pa tako i zimi. Taj je trend cjelogodišnjeg bicikliranja koji je sa Zapada došao i u Hrvatsku donio serviserima više posla, a dodatno im svakodnevnog posla daju i dostavljači, kojih je na osječkim ulicama sve više i više.
Servisiraju i električne
Potvrdio nam je to Slaven Getoš, vlasnik Extreme Sporta d.o.o., ovlaštenog zastupnika i distributera poznatih proizvođača bicikala i servisera, u Strossmayerovoj 235, napominjući kako dostavljači svoje bicikle servisiraju tijekom cijele godine jer ih i koriste non-stop.
- Osim toga tijekom godine kupujemo rabljene bicikle, koje zbog manje posla zimi sređujemo i prodajemo - kaže Getoš, naglasivši kako su cijene servisiranja u proteklom razdoblju bile dva puta korigirane jer je došlo do povećanja cijena dijelova, ali i potrebe za povećanjem plaća zaposlenicima.
U Extreme Sportu najjeftiniji kontrolni pregled stoji 29 eura, a njime je predviđen "grubi" pregled bicikla, nakon čega je spreman za vožnju. Takvi se pregledi najčešće primjenjuju za nove bicikle koji trebaju osnovne radnje podmazivanja ili zatezanja lanca.
Za "mali" servis treba izdvojiti 50 eura i on se radi najčešće na rabljenim biciklima koji zahtijevaju više posla jer se na njima provjerava sve, od centriranja kotača do zatezanja sajli.
Servis na kojemu se rastavlja cijeli bicikl i gdje se svaki detalj dovodi u red naziva se "velikim" servisom, gdje se radi sve - od podmazivanja glava i unutrašnjosti te svih mogućih čišćenja i pranja. Za taj će servis vlasnik bicikla trebati izdvojiti 80 eura.
Getoš ističe zadovoljstvo što je servisiranje bicikala i u Hrvatskoj postao cjenjeniji posao nego prijašnjih godina.
- Prije je to bilo jako podcijenjeno, radili smo tri-četiri sata na biciklu, a naplatili 100 kuna. Ovaj posao zahtijeva veliku stručnost servisera, jer danas to više nisu pony bicikli - tvrdi Getoš.
Od ove su godine u Extreme Sportu počeli servisirati i električne bicikle te električne romobile.
- Porasla je potražnja za tim servisima, te smo se morali opremiti potrebnim alatima i uređajima od svih mogućih proizvođača čiji se električni bicikli i romobili nalaze na našem tržištu. Sada smo sve to posložili i krenuli sa servisiranjem - dodaje Getoš naglasivši kako samo dijagnostika košta 25 eura, a poslovi servisa su 20 posto skuplji nego jednaki servisi za klasične bicikle.
Najčešći su problemi na koje nailaze oni s baterijom jer ljudi kupuju rabljene električne bicikle. Cijene su tih bicikala oko 500 eura, no baterije su im već poluistrošene, a samo one stoje od 400 do 600 eura, što znači i više od cijelog bicikla.
Getoš poručuje da je najbolje najaviti se za servis, nakon čega se dogovori točno vrijeme i tada će servis biti puno brže završen.
- Dok još nije velika gužva, servis traje od dva do pet dana, a poslije se čeka i po mjesec dana da servis bude završen - objašnjava Getoš.
Dijelovi poskupjeli
I vlasnik servisa za bicikle Wolf u Sljemenskoj 45, Josip Wolf smatra da su se vlasnici bicikala ove godine u Osijeku "opametili" jer su ranije krenuli sa servisima.
- Sve je više zimskih vozača, a cjelogodišnje su nam mušterije dostavljači - potvrđuje i Wolf.
Kod njega je servis 20 eura plus dijelovi, tako da ukupna cijena servisa najviše ovisi o potrebnim dijelovima. Premda je, kaže, pokušao zadržati cijene od prošle godine, to je bilo nemoguće jer su dijelovi za bicikle enormno poskupjeli, što se odražava i na cijenu servisa. Preporučuje da oni koji se odluče za servis prvo provjere cijene jer zna biti velikih razlika od servisa do servisa.
- Otvaraju se i neki novi, ali tako je svake godine u ovo vrijeme. To su uglavnom oni koji opstaju kratko vrijeme kako bi iskoristili priliku - ističe Wolf.
Također, preporučuje vlasnicima da izbjegavaju prati svoje bicikle u autopraonicama jer je sapunica vrlo agresivna i pravi više štete.
- Bolje je ostaviti bicikl blatan nego ga prati u autopraonici - poručuje Wolf, koji također preporučuje da se vlasnici bicikala najave ranije kako bi mogli dogovoriti servis.
Dakle, stručnjaci upozoravaju da prije nego što krenete na cestu ili stazu obvezno provjerite stanje bicikla i obavite osnovni servis jer zanemarivanje ovih koraka može dovesti do kvarova, ali i povećati rizik od nezgoda. Također, savjetuju da se bicikl minimalno jednom godišnje odveze na profesionalni servis, posebno ako se koristi često. Serviseri mogu obaviti detaljniji pregled, zamijeniti istrošene dijelove i pravilno podesiti bicikl kako bi vožnja bila i sigurna i ugodna.