
U Hrvatskoj se biciklom koristi tek šest posto sudionika u prometu
U Osijeku se do 11. listopada održava treće izdanje Nacionalne biciklističke konferencije, redoviti godišnji stručni skup Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, posvećen biciklističkom prometu, koji relevantnim dionicima razvoja biciklističkog prometa pruža platformu za razmjenu znanja i iskustava, predstavljanja ostvarenih rezultata, uspostavu kontakata i promicanje suradnje.
Nakon neformalnog druženja u srijedu, u četvrtak je u Staroj Pekari u Tvrđi otvoren i službeni dio konferencije koji je donio brojna izlaganja stručnjaka, a održan je i okrugli stol na temu Jesmo li zaboravili bicikliste u prostoru? Veliki je prostor dobila i tema cikloturizma, s obzirom da je onih koji žele uživati u prirodnim ljepotama i kulturnim znamenitostima obilazeći ih biciklom sve više i u našoj zemlji.
- Stručnjaci iz raznih sektora koji se nalaze ovdje u Osijeku znaju koliko je važno razvijati cikloturizam kao dio naše turističke ponude, ali i općenito biciklizam kao oblik kretanja građana u gradovima, ali i u manjim sredinama. To je nešto na čemu svi trebamo raditi, jer se ljudi sve više vraćaju prirodi i sportu - naglašava Dubravko Šimenc, koordinator Odjela za posebne marketinške projekte Hrvatske turističke zajednice.
Ivica Jujnović, nacionalni koordinator za razvoj biciklističkog prometa iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture:
- Kao što je svima poznato, većina infrastrukture, pa tako i one biciklističke, financira se iz fondova Eurospke unije, pa ćemo ovdje u Osijeku kroz niz prezentacija predstaviti okvire kroz koje se financira biciklistička infrastruktura, kao i pozitivne primjere njezine izvedbe, sustave javnih bicikala kakve imate ovdje u Osijeku i sl. teme - rekao je Jujnović.
Na pitanje kako u Hrvatskoj stojimo kada je riječ o biciklističkoj infrastrukturu, odgovoara da je to teško reći, jer "nigdje u Europi, pa čak ni u svijetu ne postoji registar biciklističke infrastrukture, jer se ona smatra komunalnom infrastrukturom", no ističe kako stupanj bicikliranja nije zadovoljavajući, s obzirom da se ovim prijevoznim sredstvom redovito služi oko 6 posto sudionika u prometu, dok je u nekim razvijenijim zemljama taj postotak daleko veći, čak do 20 posto.
Konferencija je pokrenuta 2022. godine, kao pilot aktivnost EU projekta "Danube Cycle Plans", privukavši značajnu pažnju stručne i šire javnosti. Ohrabreno tim uspjehom, Ministarstvo mora prometa i infrastrukture odlučilo je Nacionalnu biciklističku konferenciju pretvoriti u redoviti godišnji stručni skup, posvećen biciklističkom prometu.
Konferenciju naglasak stavlja i na važnost ulaganja u biciklističku infrastrukturu i razvoja modularne mreže u okviru javnog prijevoza.
- Biciklizam se kod nas još uvijek tretira kao sport, a jedan od razloga zbog kojih smo došli ovdje u Osijek je taj što je Osijek uz Varaždin jedan od gradova gdje se bicikli koriste u javnom prijevozu kao modularni oblik prijevoza - rekao je jedan od organizatora, Karlo Kučan iz tvrtke Spot d.o.o.