Dionica od Belog Manastira do Mađarske otvara se 6. listopada
Najzahtjevniji objekt na trasi, 318 metara dugačak vijadukt Karašica, nosit će naziv po 135. baranjskoj brigadi HV-a
Dionica autoceste A5 od Belog Manastira do Mađarske završena je. Tehnički je pregled ''prošao'' i sve je spremno za njezino otvaranje koje bi trebalo biti idućeg tjedna, najvjerojatnije u ponedjeljak, u nazočnosti visokih državnih dužnosnika.
Podsjetimo, radovi vrijedni gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) povjereni su Osijek-Koteksu, s kojim su Hrvatske autoceste ugovor potpisale 31. kolovoza 2023. godine. Projekt se u cijelosti financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) iz zajma za projekt "Hrvatska - dovršetak autoceste na koridoru 5C". Dionica je dugačka pet kilometara i ima osam objekata - vijadukt Karašica, nadvožnjak Gajić, nadvožnjak Rašće, most Karašica 2, most Travnik 1, most Travnik 2 te dva mosta preko kanala. Od spomenutih objekata najduži je vijadukt Karašica, dugačak 318 metara. Taj vijadukt premošćuje željezničku prugu te rijeku Karašicu, i najzahtjevniji je dio ove trase. Vijadukt Karašica bio je samo ''radni naziv'' ovog objekta koji će nositi naziv po 135. baranjskoj brigadi Hrvatske vojske. Inicijativu za imenovanje vijadukta po njoj pokrenula je Udruga 135. baranjska brigada HV-a, koja je Hrvatskim autocestama poslala prijedlog o imenovanju jednog objekta na dionici autoceste A5 po toj brigadi.
- Vrlo brzo stigao je odgovor u kojem su nas izvijestili kako će prijedlog razmotriti. Nakon mjesec dana stigao je novi dopis s potvrdnim odgovorom - prepričava korespodenciju s HAC-om Josip Kamenar, predsjednik Udruge.
Naglašava kako su izuzetno zadovoljni ovom odlukom HAC-a, kao i da je to čast za cijelu Baranju i sve pripadnike ove baranjske brigade. Dodaje kako su to baranjski dragovoljci zaslužili, kako će i to biti jedna od ostavština za buduće generacije te kako će ovaj natpis na ploči čitati i brojni stranci koji budu prolazili ovom autocestom.
- Nakon što smo u kolovozu prošle godine, na godišnjicu ustroja 1. baranjske bojne, kod Kraljice Mira na lijevoj obali Drave organizirali otkrivanje spomen-obilježja poginulim pripadnicima brigade koji su otkrili sin i unuk Rudolfa Banića, jednog od prvih poginulih pripadnika 1. bojne, mislili smo kako bi 135. trebala imati još neko obilježje potrebno za njezinu prepoznatljivost i odavanje počasti njezinim poginulim pripadnicima. Odluka je pala na jedan od objekata dionice autoceste koja prolazi kroz Baranju i drago mi je što se sve skupa tako završilo - podvlači Kamenar.
Na otvaranju bi trebali biti i predstavnici Udruge. Vratimo se na posljednju još uvijek neotvorenu hrvatsku dionicu ''A petice''. Njezino otvaranje prolongirano je nekoliko puta, a zašto se to nije dogodilo ranije, iz HAC-a su nam ljetos objasnili činjenicom kako su usporedno sa završetkom radova trajale pripreme i pribavljanje potrebne dokumentacije za obavljanje tehničkog pregleda i ishođenje Uporabne dozvole, a navedene radnje iziskuju izvjesno vrijeme.
Naplatna postaja Sudaraž (Beli Manastir) ostat će prva, odnosno posljednja naplatna postaja na hrvatskom dijelu koridora 5C, u ovisnosti o smjeru vožnje, a na samoj granici s Mađarskom nema nikakvih objekata. Nema sumnje kako će puštanje u promet spojnice od Belog Manastira do mađarske granice biti kruna napora glede povezivanja Baranje s Europom, pri čemu valja naglasiti kako je koridor kroz susjednu Mađarsku gotov i čeka na spoj s hrvatskim dijelom.