Osijek, 16. 09. 2025., Hotel Osijek, konferencija, Hrvatska u pokretu, Zoran Škorić SNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
23.12.2025., 10:22
Novi investicijski ciklus

80 godina Osijek-Koteksa: Veliki poslovi za Slavoniju još nisu gotovi

Osijek-Koteks, vodeća slavonska građevinska tvrtka, iduće godine slavi 80. obljetnicu i tim smo povodom razgovarali s predsjednikom uprave Zoranom Škorićem.

Za Osijek-Koteksom su dva dovršena objekta od posebnog/strateškog značenja za lokalnu zajednicu – dovršetak koridora 5C u Slavoniji i Baranji te, kroz vašu tvrtku Projektgradnja plus, dovršetak Prve gimnazije u Osijeku. Također, angažirani ste na radovima obnove Zračne luke Osijek. Jeste li posebno ponosni na takve projekte, koji su ipak i više od samog čina (zahtjevnog) građenja?

Osijek-Koteks d.d. u ovoj je godini završio nekoliko kapitalnih projekata bitnih za lokalnu zajednicu, kao i projekte važne za RH. Najvažniji cestovni projekt je dovršetak i puštanje u promet koridora 5C. Time je potpuno dovršena izgradnja koridora 5C kroz RH. Osijek-Koteks je sudjelovao u izgradnji svih dionica koridora kao partner poslovnim udrugama, a na posljednjim dionicama od Osijeka do Belog Manastira kao vodeći partner ili samostalno. Dovršeni su i važni cestovni objekti kao što su čvor Virovitica na Podravskog brzoj cesti i dionica ceste Rešetari - Baćin dol (obilaznica Nove Gradiške). Angažirani smo ne samo na poslovima građenja nego i održavanja autocesta i niza državnih cesta. Kao partneri smo sudjelovali u izgradnji za lokalnu zajednicu bitnih objekata kao što su Gospodarski centar, hladnjača i zgrada Prve gimnazije. Veliki dio posla smo obavili i na najvećoj privatnoj investiciji u Slavoniji, tvornici Jabil i na mnogim drugim što manjim, što većim objektima.

Osijek, 16. 09. 2025., Hotel Osijek, konferencija, Hrvatska u pokretu, Zoran Škorić SNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST

Hoćete li se natjecati za posao izgradnje novog KBC-a u Osijeku, najvećeg kapitalnog projekta na istoku Hrvatske?

Osijek-Koteks kao najveća građevinska tvrtka na području Slavonije i Baranje i jedna od najvećih u RH sigurno će se javljati na natječaje za izgradnju svih kapitalnih objekata u cijeloj RH, a osobito u Slavoniji, pa tako i na natječaj za izgradnju KBC-a Osijek, zajedno sa sestrinskom tvrtkom Projektgradnja plus. KBC Osijek iznimno je velik i važan projekt i nadamo se da ćemo biti dio neke (nadam se hrvatske) poslovne udruge koja će biti sposobna iznijeti tako veliki projekt.

Kako je općenito stanje u domaćoj građevinskoj operativi?

Hrvatska građevinska operativa u ovom je trenutku, mogu reći, potpuno zaposlena. Trenutno posla ima za sve. Nadamo se da će tako biti i u sljedećim godinama. Osijek-Koteks i sve tvrtke koje se bave niskogradnjom uglavnom su vezani uz javne investitore (HC, HAC, Hrvatske vode, HŽ). Trenutno je najveći fokus na Željeznicama, iako uza sve što je izgrađeno u cestogradnji još uvijek ima dosta toga za gradnju, a isto tako ono što je već izgrađeno treba održavati, tako da se nadamo da će razdoblje dobrih godina u građevinarstvu još potrajati. Nedostatak radne snage trenutno je najveći problem u hrvatskom građevinarstvu. Bez obzira na stalni rast plaća i poboljšanje uvjeta rada, teško se dolazi do radne snage, pa smo svi prisiljeni “uvoziti” stranu radnu snagu jer domaće jednostavno nema.

Postoji li suradnja sa školama/fakultetima (građevine/arhitekture) u smislu privlačenja/rezerviranja novog kadra? Koliko se brzo može u Osijek-Koteksu napredovati u struci?

Problem radne snage nažalost ne možemo, iako imamo volju i želju, riješiti bilo kakvim stimulacijama. Razlog tome je što se vrlo malo učenika upisuje u škole iz kojih izlazi kadar koji nam je potreban (zidari, tesari, armirači), tako da takav kadar mi školujemo kroz rad. Za inženjere uvijek imamo otvoren natječaj i nastojimo primiti sve koji nam se jave, ocijeniti ih kroz probni rad i tako stvoriti bazu kvalitetnih inženjera koji su sposobni samostalno voditi gradilišta. Napredovanje u struci što se brzine tiče je na njima. Neki jako brzo dođu u poziciju da samostalno vode gradilišta ili dio radova na većim objektima.

Najava novih poslovnih angažmana?

Osijek-Koteks trenutno je angažiran na mnogim projektima. Najveći projekt koji smo upravo započeli je brza cesta Vukovar-Nuštar, zatim obilaznica Vukovara, rekonstrukcija državnih cesta Beli Manastir-Kneževo, Klisa-Vukovar, Aljmaš-Erdut, projekti za Hrvatske vode u Vukovaru i Batini, za HAC Petrinja-Sisak kao i projekte za Grad Osijek (Copacabana Osijek, Vijenac Josipa Kozarca, Bistrička, Zračna luka Osijek). Očekujemo odabir i potpis ugovora za neke projekte gdje je već provedena javna nabava i gdje smo dali najbolju cijenu. Naravno, očekujemo raspis natječaja za još neke najavljene projekte na području Slavonije i Baranje, a i za one u RH za koje ocijenimo da možemo biti konkurentni s cijenom. Očekujemo realizaciju najavljenih privatnih investicija u Gradu i Slavoniji i Baranji gdje mislimo da možemo biti konkurentni.

Nekoliko domaćih tvrtki, među njima i jedna iz vaše branše, odlučilo je izići na Zagrebačku burzu; razmišljate li i vi u budućnosti svoje tvrtke o tome?

Za sada ne.

Najava je okruglog rođendana iduće godine (80.), hoće li sukladno s ostvarenim poslovnim rezultatima biti neke posebne proslave?

Osamdeset godina doista je velika obljetnica i planiramo je obilježiti s našim djelatnicima i svima koji su kroz ovo dugo razdoblje pridonijeli radu i napretku tvrtke. O načinu obilježavanja još se dogovaramo, a plan nam je obljetnicu obilježiti sredinom 2026. godine.