Autoglas
PROMOCIJA PLUS

Ljeto stiže, prodaja novih vozila skočila za 15-ak %
Objavljeno 11. lipnja, 2024.
Najveći razlog povećanja prodaje automobila narudžbe su rent‘a‘car tvrtki
U Hrvatskoj je u prvih pet mjeseci ove godine prodano 30.569 novih putničkih vozila, što je 14,9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, a samo u svibnju prodano je 8281 novo vozilo, što je rast od 16,6 posto, podatci su agencije Promocija plus.

Najviše prodanih novih putničkih vozila od siječnja do kraja svibnja ima Škoda, 4207, pa taj proizvođač tako drži 13,7 posto udjela u ukupnoj prodaji. Drugi je Volkswagen s prodanih 3310 novih auta i udjelom od 10,8 posto, a treći je Renault (2502 prodana vozila i udjel od 8,1 posto). Na četvrtom je mjestu Suzuki s 2215 prodanih jedinica i udjelom od 7,2 posto, peta je Toyota (1963 prodana nova vozila i udjel od 6,4 posto). VW grupa je u svibnju doslovno pomela konkurenciju, Škoda i Volkswagen zajedno su u svibnju kupcima isporučili 2456 automobila, a Renault je treći s 511 prodanih vozila u svibnju. Većina tih vozila bila je namijenjena rent‘a‘car tvrtkama - korporacijska vozila na leasing.

Škoda Octavia bila je daleko najprodavaniji model u svibnju, jer su Octaviju u tom mjesecu odabrala 773 kupaca. Odličnu prodaju imao je i VW T-Cross s 469 vozila, a Dacia Duster s prodajom od 284 vozila drži treće mjesto najprodavanijih vozila u petom mjesecu ove godine. Citroen C 3 zauzeo je četvrto mjesto s 223 prodana vozila, a peti je Renault Clio s njih 215.

U svibnju je prodano čak 140 Tesli i 101 MG, ponajviše zahvaljujući poticajima dobivenim preko natječaja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Forthing i Geely, novi, kineski igrači na hrvatskom tržištu, u istom su mjesecu prodali 72 odnosno 30 novih vozila. Benzinaca je u prvih pet mjeseci ove godine prodano 14.964, odnosno 49 posto, a hibrida 8746, ili 28,6 posto. Dizelski pogon odabrao je 5661 kupac, što je 18,5 posto u ukupnoj prodaji novih putničkih vozila, a plinski pogon njih 661, odnosno 2,2 posto. Od početka siječnja do kraja svibnja prodano je 537 novih vozila na potpuno električni pogon, što čini 1,8 posto ukupne prodaje.

Milan Bugarić
POREZNE OAZE SU U OFENZIVI
Prodaja po regijama oslikava stvarno stanje tržišta automobila. Osječka regija tek je osma po prodaji auta ove godine. Ispred je nedostižni Zagreb i Split, a na trećem mjestu Istra. Riječka regija je na četvrtom mjestu, a slijede porezne oaze Požega, Bjelovar (DA registracije) i Zadar. Ostatak Slavonije već je mjesecima na dnu po prodaji.

Najčitanije iz rubrike