Ekonomija
RASTE POTROŠNJA POTAKNUTA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Potrošači spremni platiti više za održivo proizvedenu robu
Objavljeno 22. svibnja, 2024.
Samo 52 posto potrošača navodi da razumije kako se njihovi podaci pohranjuju ili dijele
Potrošači su spremni potrošiti u prosjeku 9,7 posto više na održivo proizvedenu ili nabavljenu robu, čak i uz zabrinutost za troškove života i inflaciju.

Rezultat je to PwC-ova istraživanju "2024 VoiceoftheConsumer" koje je prikupilo gledišta više od 20.000 potrošača iz 31 države i teritorija

Istraživanje je pokazalo da gotovo devet od deset (85 %) potrošača iz prve ruke doživljava razorne učinke klimatskih promjena u svom svakodnevnom životu i daju prioritet potrošnji koja integrira prakse usmjerene na održivost.

No, dok su potrošači usredotočeni na održivost, oni su također opterećeni pritiscima troškova života. Jedna trećina (31 %) potrošača navodi inflaciju kao najveći rizik za njihove potrošačke navike tijekom iduće godine, a 62 % navodi da će najveći porast potrošnje tijekom sljedećih šest mjeseci biti za namirnice jer inflacija utječe na rast cijena osnovnih dobara.

Ravnoteža


Sabine Durand-Hayes, globalna voditeljica usluga za potrošačka tržišta iz PwC-a Francuska, rekla je: "Potrošači sve više osjećaju pritisak inflacije i rasta cijena osnovnih dobara kao što su namirnice, no u tom kontekstu prednost daju proizvodima koji su proizvedeni i nabavljeni na održiv način. Iako potrošači traže jeftinije, generičke opcije za osnovne potrepštine, oni ipak navode spremnost platiti 9,7 posto više za održivost. U godini koja je pred nama poduzeća moraju postići delikatnu ravnotežu između pristupačnosti potrošačima i utjecaja na okoliš ako žele pronaći i zadržati potrošače. Također morat će ojačati svoj digitalni angažman i pružanje usluga, osobito jer sve više potrošača kupuje proizvode izravno preko društvenih medija." Aleksandar Stevanović, direktor u Odjelu za poslovno savjetovanje za sektor robe široke potrošnje za JIE, istakao je da je iskustvo fizičke kupnje i dalje dominantan prodajni kanal, ali je kupnja preko pametnog telefona u porastu.

- Potrošači i dalje traže fizičko iskustvo kupnje i osobnu povezanost, osobito pri otkrivanju novih robnih marki. Ključ izgradnje povjerenja potrošača i zadovoljstva u iskustvu fizičke kupnje je u tehnološkom osnaživanju. Stoga vlasnici robnih marki i trgovci na malo moraju prihvatiti fleksibilniju višekanalnu strategiju kako bi ispunili rastuća očekivanja potrošača za dinamičnom kombinacijom iskustva internetske i fizičke kupnje. Također, trebali bi ciljano ulagati u talentirano osoblje i tehnologiju, kako bi poboljšali iskustvo kupnje i stekli povjerenje - naveo je Stevanović.

Više od četiri petine (80 posto) potrošača spremno je platiti više za održivost, čak i uz pritiske na troškove života. Potrošači sve više daju prednost održivosti u svojim navikama potrošnje, jer gotovo devet od deset (85 posto) kaže da doživljavaju razorne učinke klimatskih promjena u svojim životima. Oko 46 posto potrošača kaže da kupuje više održivih proizvoda kako bi smanjili njihov utjecaj na okoliš.

Koraci koje potrošači kažu da su osobno poduzeli uključuju između ostalog: promišljeniju kupnju s ciljem smanjenja ukupne potrošnje (43 posto), jedenje drukčije hrane (32 posto), manje ili drukčije putovanje (31 posto) ili kupnja (ili planiranje kupnje) električnog vozila (24 posto. Više od četiri petine (80 posto) potrošača kaže da je spremno platiti više za održivo proizvedenu ili nabavljenu robu. Što se tiče cjenovne premije, neki su potrošači spremni platiti u prosjeku 9,7 posto više za robu koja ispunjava posebne ekološke kriterije, uključujući proizvode iz lokalnih izvora, izrađene od recikliranih ili ekološki prihvatljivih materijala, proizvedene u opskrbnom lancu s nižim ugljičnim otiskom i više. Međutim, to se možda neće pretvoriti u stvarnu potrošnju zbog čimbenika koji uključuju, između ostaloga, inflaciju, makroekonomsku volatilnost i zabrinutost za troškove života. Potrošači procjenjuju prakse održivosti proizvođača kroz opipljive karakteristike, uključujući: metode proizvodnje i recikliranje (40 posto), ekološki prihvatljivo pakiranje (38 posto) i pozitivan utjecaj na očuvanje prirode i voda (34 posto). Potrošači također planiraju povećati konzumaciju svježeg voća i povrća (52 posto) i smanjiti unos crvenog mesa (22 posto).

Povjerenje


Raste potrošnja potaknuta društvenim mrežama, iako je povjerenje u tehnološke platforme izvor zabrinutosti.

Značenje društvenih medija kao primarnog izvora svijesti o robnoj marki i potrošnje proizvoda poraslo je.

Proizvode izravno preko društvenih medija kupilo je 46 posto potrošača, što je porast s obzirom na 21 posto u odnosu prema 2019. godini. Cijelo to vrijeme 67 posto koristi društvene medije za otkrivanje novih marki, a 70 posto traži recenzije kako bi provjerilo poduzeće prije kupnje. Utjecajnici na društvenim mrežama nastavljaju poticati prodaju, a 41 posto ispitanika navelo je da su slavna osoba ili utjecajnik utjecali na njihovu odluku o kupnji.

No, dok tehnološke platforme oblikuju navike potrošača, one također potiču zabrinutost. Znatnih 83 posto ispitanika kaže da je zaštita njihovih osobnih podataka jedan od najvažnijih čimbenika za stjecanje njihova povjerenja, a 80 posto napominje da zahtijevaju jamstva da njihovi osobni podaci ostaju privatni. Samo 52 posto uvjereno je da razumije kako se njihovi podaci pohranjuju ili dijele.
Zdenka Rupčić
Proizvode izravno preko društvenih medija kupilo je 46 posto potrošača što je porast s obzirom na 21 posto u odnosu prema 2019. godini

9,7 %

potrošača spremno za premije na održivost, čak i uz zabrinutost za troškove života

31 %

potrošača navodi inflaciju kao najveći rizik za njihovu državu ili teritorij

62 %

potrošača očekuje da će im namirnice biti najveće povećanje izdataka

67 %

potrošača koristi se društvenim medijima za otkrivanje novih marki

70 %

ih traži recenzije kako bi provjerilo poduzeće prije kupnje

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike