Ekonomija
OČEKUJE SE VEĆI TURISTIČKI PROMET NEGO LANI

U Švedskoj se na potražnju već odražava nastup Baby Lasagne na Eurosongu
Objavljeno 13. svibnja, 2024.
Na turističkim tržištima Skandinavije i Baltika, Njemačke, Francuske, Češke i Slovačke te Kine potražnja za Hrvatskom veća je nego lani te se može očekivati veći turistički promet nego lani, ističu za Hinu direktori predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

U Skandinaviji, a posebice Švedskoj, na percepciju Hrvatske i potražnju se već odražava uspješan nastup Baby Lasagne na Eurosongu, održanog u toj zemlji, kao i mnogi napisi u švedskim medijima, među kojima su bile i poruke da se "požure tražiti smještaj po Zagrebu i po Hrvatskoj jer će biti velika potražnja", iznosi za Hinu direktor HTZ-a za Skandinaviju i Baltik Vedran Sušić. Prepričava i da su zajedno s veleposlanstvom u Švedskoj pojačali promotivne aktivnosti na tom tržištu zbog nastupa na natjecanju u Malmou i vjeruje da će i veći broj letova povećati turistički promet s tog, ali i iz drugih nordijskih i baltičkih zemalja koje pokriva.

“Na tim tržištima turistička Hrvatska raste iz godine u godinu i krećemo se u dobrom smjeru, a kako i avioprijevoznici otvaraju nove linije to pokazuje i zanimanje za nas. Sve više uključuju se individualni turisti, i to sa znatnim porastima od oko 20 posto, ali i u odnosu prema organiziranim grupama", kaže Sušić.

Rast u Njemačkoj


Među svim skandinavskim zemljama iz Švedske je prema Hrvatskoj najveći turistički promet, a iz baltičkih zemalja, odakle se također najavljuju nove sezonske aviolinije za ovu sezonu, pojedinačno su to još male brojke, no, kako dodaje, "kada ih se kupi, to i nije tako malo", a kako im standard raste, moguće će ih biti i više. Najveća konkurencija Hrvatskoj na skandinavskom tržištu su Španjolska, Grčka i Turska, ali imaju sličan rast kao i u Hrvatskoj, s time da je u 2023. imala i veći porast i posjetu u postocima nego Grčka, čemu dodaje da Hrvatska nije za njih još elitna destinacija poput Italije i Francuske, ali podjednako nam dolaze i turisti srednje i malo više klase. "Prvi put ove će godine mladi iz Stockholma, njih na stotine, doći u Split ovog ljeta u srpnju, na svoj tzv. Stockholm week, koji provode izvan zemlje, i već se naveliko kupuju aviokarte za Split te je to trenutno i najveći trend, ljetovanje u Hrvatskoj, među njihovim mladim turistima", najavljuje Sušić.

Kao Eurosong u Švedskoj, tako se i u Njemačkoj vidi određeni utjecaj nogometnog EURO-a na turističku potražnju, što može ovisiti i o plasmanu Hrvatske, ali i bez obzira na to, za lipanj i srpanj se po sadašnjim pokazateljima vidi rast potražnje njemačkih turista, kaže direktor HTZ-a u Njemačkoj Romeo Draghicchio.

Podsjeća da EURO ni prijašnjih godina nije umanjio dolaske Nijemaca u Hrvatsku, pa se to ne očekuje ni sada, nego da će Nijemaca normalno dolaziti i u lipnju i ukupno više njih nego lani.

“Puno veća potražnja za Hrvatskom nego lani primjetna je u Francuskoj i mislim da možemo ove godine očekivati rekordne brojke, što pokazuju i već prva četiri mjeseca i s više od 30 posto više dolazaka i noćenja nego lani", kaže direktorica HTZ-ova predstavništva u toj zemlji Danijela Mihalić Đurica.

Stabilna pozicija


Kaže da Francuzi sve više otkrivaju Hrvatsku, da ih sve više dolazi i u predsezoni, glavnoj i posezoni i svim vrstama prijevoza, i individualno i organizirano, i mladi i stariji, kao i obitelji, čemu pridonosi i više letova posljednjih godina, što će biti i ove godine.

“Ove godine cijela je Francuska pokrivena letovima za Hrvatsku, a osim Dubrovnika, kojeg tradicionalno vole, sve više ih dolazi i u Split, regije Istre i Kvarnera, Zagreb, Slavoniju i drugdje, i raste nam i tržišna pozicija na tom tržištu, s kojeg raste i potrošnja njihovih turista u Hrvatskoj. Zanima ih priroda i more, ali i kontinent, još i više kultura i baština, kao i gastronomija", iznosi Mihalić Đurica.

Na pitanje oko Olimpijade u Parizu, smatra da je i to plus za nas, jer Pariz i inače ima problema s prometom, te se već sada zna da će mnogi Parižani u srpnju zbog toga potražiti odmor izvan grada ili i zemlje i Hrvatska tu, kaže, "definitivno figurira na listi najpopularnijih destinacija".

“Hrvatska na češkom i slovačkom turističkom tržištu ove godine ima stabilnu poziciju, a nakon lanjskog blagog pada zbog oporavka konkurencije i rekordnih rezultata u godini prije (2022.). Prema najavama za glavnu sezonu očekuje nas još jedna jako dobra godina iz Češke, što su potvrdili i dosadašnji rezultati porastima dolazaka i noćenja od oko pet posto u odnosu prema istom vremenu 2023.", kaže za Hinu direktor HTZ-ova predstavništva za te dvije zemlje Miodrag Mlačić.
Zdenka Rupčić
Turisti iz Kine vraćaju se u Europu
Direktorica HTZ-a u Kini Franka Gulin kaže da nakon pandemijskih godina može ponovo normalno raditi na kineskom tržištu, koje se zaželjelo putovanja svijetom.

“Cijelo vrijeme smo radili i održavali radionice i druge aktivnosti za zadržavanje vidljivosti i turističke potražnje za Hrvatsko, i to se sada vrednuje u konkretnim dogovorima te se nadamo većem posjetu kineskih turista Hrvatskoj. Teško da ćemo brzo stići 2019., kada su i Kinezi, ali i turisti iz Indonezije, Malezije i sličnih potentnih tržišta rekordno dolazili, ali trend je jako pozitivan”, dodaje Gulin. Kaže da je primjetno da se turisti iz Kine vraćaju u Europu, pa i u Hrvatsku, sve je više i individualaca koji traže posebne ponude, duže ostaju i više troše

Možda ste propustili...

NAJVIŠE POSKUPJELE USLUGE

Inflacija u EU-u porasla

MNOGE TVRTKE S DEFICITOM RADNIKA

Roboti preuzimaju teške i opasne fizičke poslove

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

REZULTATI PODUZETNIKA OBŽ-A OBEĆAVAJU

Unatoč izazovnim tržišnim uvjetima - rast i stabilnost

2

NAJVIŠE POSKUPJELE USLUGE

Inflacija u EU-u porasla

3

MNOGE TVRTKE S DEFICITOM RADNIKA

Roboti preuzimaju teške i opasne fizičke poslove