Autoglas
PRODAJA AUTA

Volkswagen grupa opet izdominirala Hrvatskom
Objavljeno 14. svibnja, 2024.
Evidentno je da prodajne projke obilno ‘pumpaju’ rent-a-car tvrtke koje se, kupnjom auta na lizing, pripremaju za ovu ljetnu sezonu
Samo po novoregistriranim automobilima može se zaključiti kako se priprema rent-a-car tvrtki za ljetnu sezonu opasno zahuktava. Dvije se registracije ističu, one sa PŽ (Požega) i DA (Daruvar) registracijskim oznakama. I dok su Bjelovarsko-bilogorska (one sa DA registracijama) i Požeško-slavonska-županija bile u prva tri mjeseca pri dnu poretka po regijama, u travnju su eksplodirale i ponovo postale - porezne oaze.

Posljedica ofenzive rent-a-car tvrtki je srozavanje Osječko-baranjske županije na tek sedmo mjesto prodaje po regijama, iako je po broju stanovnika četvrta. Na prvom mjestu prodaje po regijama je Grad Zagreb, koji nema konkurenciju jer drži čak 41 % tržišta (9086 novoregistriranih automobila). Ispred Osijeka (955 novoregistriranih) još su splitska i riječka regija, Istra te dvije već navedene porezne oaze. Još jedna "garaža" za sezonske registracije se opasno približila osječkoj regiji, a to je Zadarska županija, pa ne treba čuditi ako Osijek padne na osmo mjesto.

Ostatak Slavonije već mjesecima boravi pri dnu poretka po hrvatskim regijama. Tako je Vukovarsko-srijemska županija na 14. mjestu (316 prodanih auta), Brodsko-posavska na 17. (257), a Virovitičko-podravska na standardnom, pretposljednjem, 19. mjestu sa samo 119 prodanih auta ove godine.

Škoda najprodavanija


Ukupna prodajna brojka raste, i to rapidno. U prva četiri mjeseca ove godine kupcima u Hrvatskoj je isporučeno ukupno 22.288 automobila, što je osjetno povećanje u odnosu prema prva četiri mjeseca 2023. godine, kada ih je isporučeno - 19.487. Brojka je optimistična, a jedino što ne izmamljuje osmijeh na lice jest činjenica da veliki postotak u ovoj prodajnoj brojci čine tvrtke (više od 70 posto), odnosno korporacijska vozila, dok građani kupuju sve manje nova vozila. Većina ih se odlučuje za polovne aute, zbog niže cijene, naravno.

Volkswagen grupa "pomela" je konkurenciju u prva četiri mjeseca ove godine. Dominira Škoda, s 3016 prodanih automobila, a samo u travnju kupcima ih je isporučila više od tisuću, točnije 1083. Na drugom je mjestu Volkswagen sa 2045 prodanih automobila u prva četiri mjeseca (643 u travnju). Na trećem je mjestu Renault, koji je ove godine prodao 1991 automobil.

Gledajući samo travanj, Škoda je na prvom mjestu (1083), drugi je Renault (769), treći Opel (711), četvrti Volkswagen (643), a Suzuki je na petom mjestu (588 prodanih auta). Razloga za zadovoljstvo imaju i u Stellantisu, posebice Peugeotu i Citroenu, koji su osjetno pospješili rezultat iz travnja 2023. Tako je Peugeot u travnju prodao 225 automobila, a u travnju 2023. godine - 129. Citroen je pak isporučio 193 vozila, a u travnju lani 113.

Amplituda Opela


Kada je u pitanju model, pobjeda ide Škodinoj - Octaviji, koja je u travnju pronašla put do 591 kupca. Na drugom se mjestu nalazi Renault Clio (444), a treća je Opel Corsa (395). Običnom čovjeku draga Suzuki Vitara je na 4. mjestu (366), a još jedna Škoda, Kamiq, na petom je mjestu (223), samo jedan prodani primjerak više (222) od Renaulta Captura, koji je na šestom mjestu.

Zanimljiva je, kada se pogleda statistika agencije Promocija plus, prodajna amplituda Opela. Ova marka u sklopu grupacije Stellantis evidentno je fokusirana na ljetnu sezonu i narudžbe rent‘a‘car tvrtki. U siječnju je tako Opel prodao 349 automobila, a u veljači je uslijedio strmoglavi pad - samo 34 prodana automobila u Hrvatskoj! Prodaja je malo krenula u ožujku sa 269 prodanih automobila, a onda eksplodirala u travnju sa 711 automobila isporučenih kupcima. To čini ukupnu brojku od 1367 prodanih Opelovih automobila.

Bilo je u travnju i egzotične prodaje za naše malo, hrvatsko tržište. Tako su u travnju prodana dva Jaguara, dva Ferrarija i jedan Aston Martin. Svoga hrvatskog kupca pronašao je i Rimac, uručivši mu Neveru. Kako se pripreme tvrtki za ljetnu sezonu približavaju svome kraju, biti će zanimljivo iščitavati prodajne rezultate za svibanj.

Milan Bugarić
BENZIN, HIBRID, DIZEL, PLIN I STRUJA
U pitanju pogonskog goriva prednjače benzinski motori (ukupno 48,6 posto). Na drugom su mjestu hibridi (30,6 posto), a dizel je na trećem mjestu (17,3 posto). Plinski pogon (LPG) i dalje je na trećem mjestu (2,4 posto), dok je struja četvrta (1,2 posto). Po pitanju hibrida dominira Suzuki sa čak 99,4 posto od ukupno 1778 prodanih automobila ove godine. Visoke postotke hibrida ima Volvo i Land Rover, ali sa puno manjim prodajnim brojkama od Suzukija. Toyota, koja je bila lider u hibridnoj tehnologiji, je standardna (57,4 posto hibrida). Po pitanju LPG (plin) pogona, Renault grupa nema konkurenciju, Dacia ih je prodala 472, Renault 52, a još samo dva auta na plin kupcima je isporučio Fiat. Struju su sve marke prihvatile, ali još uvijek prednjači Tesla sa 81 prodanim autom ove godine. Idući na listi je Audi sa 29 prodanih “strujića”, dok je VW treći (28).