Ekonomija
GOSTI CIJENE “LOKALNO ISKUSTVO”

Optimizam je NA ISTOKU!
Objavljeno 10. travnja, 2024.
Protekla je godina rekordnim brojkama pokazala da su dosadašnja ulaganja u turističku djelatnost i prateću infrastrukturu na području Osječko-baranjske županije više nego opravdana. Ostvaren je rast od 13,3 posto u odnosu prema 2022. godini.

Posebno veseli rast broja gostiju tijekom ljeta, što potvrđuje da je turizam na kontinentu cjelogodišnji posao. Domaći gosti ostvarili su prošle godine 53,27 posto noćenja, a od stranih gostiju najzastupljeniji su po broju noćenja bili gosti iz Njemačke, slijede gosti iz zemalja u okruženju - Srbije, Mađarske, Slovenije, Bosne i Hercegovine. Najveći broj noćenja 2023. godine ostvario se, redom, u rujnu, kolovozu, listopadu, srpnju, lipnju, studenom i svibnju. Iako je rujan i dalje mjesec u kojem se ostvari najviše noćenja, “iznenađenja” su velike brojke kolovoza i srpnja, što implicira kako ljeto postaje važnije od proljeća. I početak 2024. godine upućuje na rast – od siječnja do kraja prvog tjedna travnja Osječko-baranjska županija bilježi rast od 8,1 % u noćenjima i 7,44 % u dolascima, uz rast broja domaćih gostiju za 13,58 %.
Tomislav Prusina
Razvoj ponude


Posljednjih nekoliko godina bilježimo rast smještajnih i ugostiteljskih kapaciteta na području cijele županije. Gastronomska scena postala je jedan od razloga dolaska u destinaciju, uz posjet velikim povijesnim i obiteljskim vinarijama, kušanje lokalnih piva i obilazak sve većeg broja manifestacija koje su svoju ponudu podignule za nekoliko stepenica. Uz realizaciju strateških javnih investicija, poput Gospodarskog centra Osječko-baranjske županije, obnove Tvrđe kao najveće cjelovite barokne kompozicije iz 18. stoljeća u Hrvatskoj, obnove dvorca Pejačević u Našicama ili investicija u Parku prirode Kopački rit, privatni ulagači stvorili su zanimljivu i diversificiranu turističku ponudu destinacije. Primjer za to su Međunarodni medicinski centar Priora i hotel Materra u Čepinu Žito grupe te investicije Nexe grupe u Feričancima koje ciljaju nove skupine gostiju, one koje do sada nisu razmatrale Slavoniju i Baranju za odmor.

"Finally Croatia!"


Povikale su to strane gošće u dvorištu jednog lijepog osječkog hotela nakon što su obišle cijelu Hrvatsku... Gosti najviše cijene “lokalno isustvo” i zbog toga su Slavonija i Baranja kao nemasovne turističke destinacije, gdje domaćin pronalazi vremena za gosta, potpuno iznenađenje za većinu posjetitelja. Svaka priča koja se temelji na autentičnom identitetu destinacije, pojedinog ponuđača ili lokaliteta prepoznaje se od gosta. Jedan od primjera je restoran Citadela, koji je prvi stavio slavonsko-srijemskog podolca, ili našeg “boškarina”, u ponudu, a potom je perkelt od tog domaćeg radnog goveda postao hit. O jelima na bazi crne slavonske svinje ili riječne ribe suvišno je i govoriti. Doživljaj domaćeg i lokalnog u vremenu potpune globalizacije postao je premium proizvod. Gosti traže interakciju, učenje i posebnosti koje mogu iskusiti za odmora. Nadamo se da će se uskoro u ponudi naći i posebni doživljaji poput odijevanja slavonske ili baranjske nošnje.


Što se traži?


Uz posebne autentične doživljaje u svim segmentima u trendu je ponuda koja se odnosi na aktivni turizam – bicikliranje, trčanje, pješačenje i vodene sportove. Strani gosti zadržavaju se duže ljeti zbog sve većeg broja atraktivnih riječnih plaža, dodatne ugostiteljske i wellness ponude u destinaciji. Nedostaje još ponude aktivnosti za obitelj i posebno za djecu svih dobi. Izazov je pronaći rješenje za gosta koji bi se okušao u vožnji kajakom ili unajmio bicikl izvan Osijeka. Uz povećanu vidljivost turističke ponude Osječko-baranjske županije, koja je rezultat intenzivnih ulaganja i oglašavanja brenda Slavonija i Baranja od Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, sve više se traže veliki smještajni kapaciteti za kongrese i poslovne skupove. Uz aktualna ulaganja u hotelski i kongresni segment za dvije se godine očekuje skok poslovnog turizma.

Aktualni projekti TZ Osječko-baranjske županije


Zadaća turističkih zajednica je razvoj proizvoda i promocija destinacije. Uz krilaticu “Hedonizam je na istoku – Via Slavonija Baranja” i živopisni modularni “HeadonEast” vizual, TZ OBŽ realizira ukupnu promociju ponude Osječko-baranjske županije na ciljanim tržištima. Slijedom prošlogodišnjeg rasta od 56 % noćenja gostiju iz Slovenije, trenutno se provodi promotivna kampanju na tom tržištu, a uskoro počinje i velika promotivna kampanja na domaćem tržištu, paralelno s manjim kampanjama na tržištu zemalja u okruženju.

Planovi TZ Osječko-baranjske županije



U drugom dijelu svibnja planira se objava prvog izdanja časopisa TZ OBŽ-a o destinaciji, koji će biti distribuiran ponuđačima turističkih usluga u Osječko-baranjskoj županiji. Izdanje se bavi temom ponude doživljaja za gosta koji je već stigao u destinaciju. Sa svibnjem kreće i Vinski mjesec Osječko-baranjske županije, koji će ponuditi brojne vinske događaje tijekom proljeća i početkom ljeta, od kojih ističemo čak dva izdanja Večeri vina i umjetnosti. U pripremi je i idući HeadOnEast festival, koji će se održati početkom listopada u osječkoj Tvrđi. Turistička sezona obilovat će događajima, novom i već poznatom ponudom te brojnim prilikama za uživanje u svemu što Osječko-baranjska županija nudi svojim gostima.

Možda ste propustili...

DODATNI IZAZOVI U HRVATSKOJ I OKRUŽENJU

Bankama je u fokusu upravljanje troškovima

KRIZA NEKRETNINSKOG SEKTORA U KINI SE NASTAVLJA

Škripi plan zamjene starih stanova novima

REKORDAN RAST TROŠKOVA U UK-U

Inflacija ih natjerala na štednju

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

danasradim.hr - Savjeti za zapošljavanje

Kako napisati CV koji osigurava poziv na intervju

2

TVRTKE OHRABRITI NA SUDJELOVANJE U PROGRAMU HORIZON

Za inovacije i razvoj moguće je povući izdašna sredstva

3

POSLJEDICE NAMETA NA UVOZ KINESKIH VOZILA U EUROPU I SAD

Carine mogu potaknuti inflaciju