Zdravlje
NUTRICIONIZAM USVOJITE DOBRE NAVIKE

Uživajte u hrani bez puno grižnje savjesti
Objavljeno 18. ožujka, 2024.
Brzo jedenje može dovesti do prejedanja i probavnih smetnji, mozak treba oko 20 minuta da bi registrirao kada ste siti.J,Kn.
Vlakna odlična za probavu
Vlakna su sjajna za probavu, ali samo ako se unose uz dovoljne količine vode. Vlakna upijaju vodu, što pomaže bržem kretanju hrane kroz organizam i njezinu lakšem izbacivanju.

Više cinka za bolji san
Razina cinka povezana je s kvalitetom spavanja. Cink se nalazi u mesu, školjkama, mahunarkama, sjemenkama, orašastim plodovima i mliječnim proizvodima. Unos cinka u organizam možete pojačati i suplementima.

Jedite svaki dan u isto vrijeme
Tijelo voli rutinu. Metabolizam ima svoj 24-satni raspored i očekuje iste stvari svakoga dana u isto vrijeme. Upravo je ovo pravilo jedno od ključnih u održavanju zdravlja, stoga ga treba uvesti u svoju redovitu životnu naviku.

Utjecaj kofeina je individualan
Kofeinu je u prosjeku potrebno oko 10 sati da bi se razložio u tijelu. Ako popijete kavu poslijepodne, možete i nakon ponoći osjećati efekte, što nije dobro za san. Način na koji se kofein razlaže u organizmu individualan je te ovisi i o količini kave.

Budite svjesni onog što jedete
Vaše prehrambene navike imaju ključnu ulogu u cjelokupnom zdravlju, a neke navike mogu imati ozbiljne posljedice za tijelo. Budite svjesni onog što jedete, ali i koliko jedete. Često smo previše usmjereni na odabir hrane, a ne gledamo na njezinu količinu. Porcija hrane ne treba biti veća od veličine naše šake. Vlakna i proteini pružit će osjećaj sitosti, a prerađena hrana neće nas zasititi. Prigrlite mediteransku prehranu s mnogo ribe, maslinova ulja i povrća. Istraživanja su pokazala da mediteranska prehrana može smanjiti rizik od bolesti srca. Vodite računa o tome da pijete dovoljno vode.