Zdravlje
STUDIJA: MANJI RIZIK OD PREURANJENE SMRTI

Svakodnevno je hodanje najbolja odluka za zdravlje
Objavljeno 18. ožujka, 2024.
Čak i niske razine tjelovježbe mogu pomoći u smanjenju rizika od moždanog udara

Hodanje je jedna od najboljih odluka koju možete donijeti, jer ima brojne prednosti za fizičko, ali i mentalno zdravlje. Zna se da svakodnevno hodanje može pridonijeti prevenciji i smanjenju stresa, anksioznosti i depresije. Hodanje potiče izgaranje kalorija, a samim time može pridonijeti održavanju zdrave tjelesne težine ili mršavljenju. Fizička aktivnost dovodi do povećanja mišićne snage i izdržljivosti. Kako biste iskusili ove prednosti hodanja, ubrzajte tempo hodanja i odaberite strmiji teren. Hodanjem se potiče zdravi rad probavnog sustava, a može pridonijeti i smanjenju nadutosti. Zahvaljujući jačanju mišića hodanjem se mogu smanjiti bolovi u zglobovima. Ova aktivnost pogodna je za osobe koje pate od artritisa i žele biti fizički aktivne, ali im aktivnosti poput trčanja izazivaju bolove. Osobe koje hodaju, u odnosu prema osobama koje žive više sjedilačkim načinom, imaju jači imunitet. Na taj način smanjuje se mogućnost prehlade, a u slučaju prehlade, simptomi bivaju puno blaži. Također, hodanje poboljšava i raspoloženje, jer se pritom izlučuju hormoni endorfini, što pridonosti smanjenju stresa i dobrom raspoloženju.



Hodanje do 10.000 koraka dnevno smanjuje rizik od srčanih bolesti i rane smrti, čak i ako ljudi većinu dana provode sjedeći, pokazuje istraživanje. Stručnjaci su ranije otkrili da ljudi koji provode puno vremena sjedeći, primjerice za radnim stolom ili gledajući televiziju, imaju veću vjerojatnost da će razviti srčanu bolest i prerano umrijeti. Ali do sada nije bilo jasno može li hodanje neutralizirati učinke sjedenja veći dio dana. Nova studija otkrila je da svaki dodatni korak iznad 2200 koraka dnevno, do oko 10.000, smanjuje ove rizike, bez obzira na to koliko preostalog vremena provedete sjedeći.

Stručnjaci su otkrili da je najmanji rizik od rane smrti bio među ljudima koji su napravili od 9000 do 10.500 koraka dnevno. Kad je riječ o izbjegavanju moždanog i srčanog udara, najmanji rizik bio je kod ljudi koji su napravili oko 9700 koraka dnevno. Ukupno, od 9000 do 10.500 koraka dnevno smanjuje rizik od rane smrti za 39 posto, a rizik od srčanog ili moždanog udara za 21 posto. U oba slučaja 50 posto koristi postignuto je između 4000 i 4500 koraka dnevno. Čak i niske razine tjelovježbe mogu pomoći u smanjenju rizika od moždanog udara. Ljude treba poticati da budu fizički aktivni čak i na najnižim razinama, zaključak je.
Jasminka Knežević