HINA/ Damir SENČAR
3.6.2025., 21:22
OSLONAC ZA BUDUĆI RAD

O mentalnom zdravlju sportaša se ne priča, a problema je sve više

Svi sportaši pod kapom Hrvatskog olimpijskog odbora ovog su utorka dobili snažan oslonac za buduće pripreme, pogotovo za Olimpijske igre u Los Angelesu 2028., u obliku višegodišnjeg ugovora o sponzorskoj suradnji s Coca-Colom. Svoje potpis na taj dokument stavili su Barbara Matić, zlatna olimpijka iz Pariza i dopredsjednica HOO-a, i Vinko Kovačić, Coca-Colin direktor javnih poslova, komunikacija i održivog poslovanja za Rumunjsku, Bugarsku, Adria regiju i Srbiju, a uz to je održana i panel-rasprava o važnosti mentalnog zdravlja sportaša.

- Ovo je velik dan za nas sportaše. Uvjerena sam da će nam ova suradnja donijeti veliku podršku u pripremama za najveća natjecanja – istaknula je Barbara Matić.

Kovačić je, pak, istaknuo da će snažan veza Coca-Cole i sporta uskoro napuniti prvo stoljeće.

- Nama ovo partnerstvo stvarno znači jako puno. Daleke 1928. godine Coca-Cola je postala prvi komercijalni partner Olimpijskih igara, i od tada je stalno prisutna u svim gradovima domaćinima. Iznimno mi je drago što ćemo sada zajedno davati podršku našim sportašima – napomenuo je Kovačić.

Dodatnu dimenziju svemu dala je i Biserka Vrbek, današnja direktorica Ureda za pravne i statusne poslove HOO-a i nekadašnja olimpijka. Ona je, naime, na posljednjem OI-ju, u Los Angelesu 1984. godine, osvojila sedmo mjesto u streljaštvu, u disciplini MK puška 50 metara, i tamo je za uspomenu dobila komemorativnu bocu Coca-Cole s odgovarajućom čašom, koje je i sačuvala. Štoviše, u gotovo savršenom stanju.

- Veliko nam je zadovoljstvo i čast što smo dobili ovakvog partnera. Naša Biba to je čuvala više od četrdeset godina, a to nam govori o kontinuitetu ljubavi Coca-Cole i sporta. Posebno mi je drago što je taj ugovor potpisala naša dopredsjednica – rekao je Zlatko Mateša, predsjednik HOO-a.

Barbara Matić i Kovačić bili su i dio panel-rasprave o važnosti mentalnog zdravlja sportaša, koju je moderirala Mirna Zidarić, uz sudjelovanje Tina Srbića, srebrnog olimpijca iz Tokija, i profesorice Renate Barić, stručnjakinje za psihološku pripremu sportaša. Naglasak je stavljen na novu inicijativu Coca-Cole i Poweradea, The Athlets Code, koja je posvećena pružanju podrške zaštiti mentalnog zdravlja sportaša.

- Često vidimo koliki pritisak postoji na borilištima. Sve to eksponencijalno raste zbog društvenih mreža, i u tom smislu smo se odlučili za ovaj potez. Pokrenuli smo inicijativu koja u fokus stavlja moć pauze. Svi sportaši koji imaju ugovor s nama i odluče uzeti pauzu zbog nekih svojih razloga, ne moraju se bojati da će nešto izgubiti. Bez obzira na dužinu te pauze, ugovor će i dalje vrijediti. Smatramo da sportašima trebamo čuvati leđa – objasnio je Kovačić.

U tu kategoriju trenutno spada i Barbara Matić.

- Smatram da je taj oblik podrške bitan. Nakon Pariza oko mene je bilo puno glasova koji su mi objašnjavali što bih trebala napraviti. Ja sam, međutim, htjela uzeti pauzu, dok u svojoj glavi ne budem sigurna u ono što želim – kazala je Matić.

Srbić je, pak, istaknuo da sportski psiholog može pomoći svakom sportašu, a zatim je ponudio savjet mladim sportašima.

- Trebaju pronaći ono što ih najviše veseli u njihovu sportu i težiti tome. U sportu nije čudno imati problema sam sa sobom. Ako ih netko nema, to nije normalno – istaknuo je Srbić, dodavši da nikda nije ostvario vrhunske rezultate kada je težio savršenim uvjetima.

Prema riječima Renate Barić, psihološka priprema je iznimno važna.

- Sportaši mogu imati sve savršeno, ali sve pada u vodu ako nemaju petlje. Tu je ključna varijabla disciplina, a mi probleme s kojima se sportaši sureću pokušavamo oblikovati tako da ih dožive kao izazove, a ne opasnosti ili prijetnje – zaključila je Renata Barić.