Cesta Popovac - Branjin Vrh zapela na natječaju
IVICA GETTO
9.12.2025., 6:30
SREDSTVA PLANIRANA U PRORAČUNU

Cesta Popovac - Branjin Vrh zapela na natječaju

Gradnju ceste na natječaj Ministarstva poljoprivrede prijavili su, svatko za sebe, Općina Popovac i Grad

Nema sumnje kako je posljednjih desetak godina Baranja doživjela pravu malu renesansu što se cestogradnje tiče.

Dvije ceste koje su premostile jedinu baranjsku uzvisinu, belomanastirska obilaznica, baranjski dio koridora 5C (autocesta A5) samo su dio cestovne lepeze novijeg datuma, čemu treba dodati i aktualnu obnovu dionice državne ceste D7 od Belog Manastira do Kneževa. Osim što bi trebalo rekonstruirati neke državne, odnosno županijske ceste, točka na ‘i’ stavljena bi bila izgradnjom spojnice između Popovca i Branjina Vrha. O njoj se priča već dugi niz godina, ali se na terenu ništa ne događa. Bez obzira na to što se njezina izgradnja već godinama planira, a potencijalno potrebna sredstva uvrštavaju u proračun. Upravo uvrštavanje izgradnje ceste u proračun povod je za česte SDP-ove optužbe na račun vladajuće garniture. Još prije dvije godine SDP-ov je predsjednik GO, Marko Bogatić, isticao kako su projekti poput ceste od Branjina Vrha do Popovca u proračunu već godinama bez ikakvog pomaka, a slično je ponovio i nedavno, objašnjavajući kako je i to jedan od razloga što SDP nije prihvatio proračun za 2026.

Izgradnju prometnice trebali bi zajedničkim snagama financirati Grad Beli Manastir i Općina Popovac, jer njezina trasa prolazi kroz k.o. Branjin Vrh i k.o. Popovac. Popovčani su u nešto nepovoljnijem položaju jer se na njihovom dijelu trase nalazi most i dva propusta, što poskupljuje izgradnju, čija je ukupna vrijednost prije nekoliko godina procijenjena na približno 3,5 milijuna eura. Što se s planiranom prometnicom događa, zapitali smo belomanastirske gradske oce.

- Njezina izgradnja uvrštena je u proračun jer je projekt prijavljen, kao što su ga prijavile i druge jedinice lokalne samouprave. Razlog je, dakle, eventualna alokacija novčanih sredstava ako projekt prođe na prijavljenom ili nekom novom natječaju kako bismo mogli pristupiti realizaciji - objašnjavaju u gradskoj upravi. Dodaju kako Grad posjeduje svu dokumentaciju nužnu za realizaciju projekta, poput glavnog projekta i građevinske dozvole. Naglašavaju kako stvarni troškovi realizacije nisu poznati, a stvarna vrijednost bit će poznata tek nakon provedbe postupka javne nabave.

- Vrijednost koja je u proračunu odnosi se na procjenu u trenutku prijave projekta, a sadašnja bi procjena vjerojatno bila 20-ak posto veća - pojašnjavaju.

Načelnik Općine Popovac, Zoran Kontak, krajem prošle godine isticao je kako bi njezinom izgradnjom put do Belog Manastira bio kraći četiri kilometra.

- Svaka prometnica povezuje i uvijek je dobitak za dva naselja, ali i ostale sudionike u prometu - rekao je, istaknuvši kako je njegova općina ishodila građevinsku dozvolu za dionicu koja prolazi kroz katastarske dijelove Općine Popovac i prijavila se na natječaj za intervenciju 73.13 (Ulaganja - potpora javnoj infrastrukturi u ruralnim područjima).
No, prema najnovijim Kontakovim informacijama, od prolaska na natječaju - nema ništa. Iako su Popovčani bili vrlo blizu ‘’crti’’, njihov projekt nije prošao. Novac je, kako doznaje, odobren za samo 30 od 300-tinjak prijavljenih projekata, a obećana alokacija nije se dogodila... 

Dužina oko 4 km, širina 5,9 metara

Prometnica je planirana kao dvosmjerna, s jednim voznim trakom u jednom smjeru širine 2,75 m te širinom rubne trake od 20 cm. Ukupna širina je 5,9 metara + 2 metra rubnjaka. Dužina belomanastirskog dijela prometnice je 1979,90 metara, a popovačka je strana nešto duža. Obje jedinice lokalne samouprave prometnicu su, nakon izgradnje, na upravljanje planirale predati Županijskoj upravi za ceste. No, očito kako je sve ostalo samo na planovima, do raspisivanja nekog novog natječaja...