Auto cesta A5 Beli Manastir - Mađarska
Spojnica koridora 5C od Belog Manastira do Mađarske pri samome kraju
Radovi na dionici dugoj pet kilometara, vrijedni gotovo 46 mil. eura (bez PDV-a), u cijelosti su financirani sredstvima EBRD-a
Realizacija projekta izgradnje hrvatskog dijela koridora 5C, točnije dionice autoceste A5 od Belog Manastira do Mađarske, u završnoj je fazi.
Predstoji obavljanje tehničkog pregleda izvedenih radova, izdavanje uporabne dozvole i puštanje u promet. Radovi vrijedni gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) povjereni su Osijek-Koteksu, s kojim su Hrvatske autoceste ugovor potpisale 31. kolovoza 2023. godine. Projekt se u cijelosti financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) iz zajma za projekt "Hrvatska - dovršetak autoceste na koridoru 5C". Dionica je dugačka pet kilometara i ima osam objekata: vijadukt Karašica, nadvožnjak Gajić, nadvožnjak Rašće, most Karašica 2, most Travnik 1, most Travnik 2 te dva mosta preko kanala. Od spomenutih objekata najduži je vijadukt Karašica, dugačak 318 metara. On premošćuje željezničku prugu te rijeku Karašicu, i najzahtjevniji je dio te trase. Otvaranje dionice prolongirano je nekoliko puta, a zašto se to nije dogodilo u srpnju ove godine, iz HAC-a su nam ljetos objasnili činjenicom kako se usporedno sa završetkom radova odvijaju pripreme i pribavljanje potrebne dokumentacije za obavljanje tehničkog pregleda i ishođenje uporabne dozvole, a navedene radnje zahtijevaju određeno vrijeme.
Naplatna postaja Sudaraž (Beli Manastir) ostat će prva, odnosno posljednja naplatna postaja na hrvatskom dijelu koridora 5C, ovisno o smjeru vožnje, a na samoj granici s Mađarskom neće biti nikakvih objekata. Na 200 metara od granice, naime, postoji prateći uslužni objekt za potrebe MUP-a i riječ je o obostranom platou bez objekata.
Nema sumnje kako će puštanje u promet spojnice od Belog Manastira do mađarske granice biti kruna rada na povezivanju Baranje s Europom, pri čemu valja naglasiti kako je koridor kroz susjednu Mađarsku gotov i čeka na spoj s hrvatskim dijelom. On će sigurno olakšati život stanovnicima belomanastirskog prigradskog naselja Branjina Vrha, kroz koji dnevno prođe na stotine teških kamiona.
Podsjetimo, izgradnji dionice od Belog Manastira do Mađarske prethodila je izgradnja dionice od Osijeka do Belog Manastira, koja je u promet puštena u prosincu 2022. godine, a na otvaranju je bio gotovo cijeli državni vrh, na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem. Riječ je o 17,5 kilometara dugoj prometnici koja se proteže od mosta na rijeci Dravi, koji nosi naziv po 3. gardijskoj brigadi Hrvatske vojske, do jedinoga baranjskog grada. Od otvaranja dionice pa do kraja prošle godine na izlazu NP Sudaraž prošlo je približno 580.000 vozila, od kojih 230.000 vozila pripada u 3. i 4. skupinu - teretna vozila.