Ništa od noćnog vlaka od Osijeka do Belog: Kolodvor se rano zatvara

Željeznički kolodvor Beli Manastir

IVICA GETTO
18.8.2025., 10:38
bez noćnih vlakova

Ništa od noćnog vlaka od Osijeka do Belog: Kolodvor se rano zatvara

Posljednji vlak iz Osijeka za Beli Manastir polazi u 19.28, a vraća se u 20.09 sati, što nije usklađeno s potrebama putnika

Do daljnjeg, noćnih vlakova na relaciji Osijek - Beli Manastir i obrnuto sigurno neće biti.

Radnici koji u nekom od navedenih gradova rade drugu smjenu, a na posao (i s njega) najviše bi im se isplatilo ići vlakom, studenti koji do kasno ostaju na predavanjima na nekom od osječkih fakulteta, mladi koji ''u život'' odlaze u grad na Dravi… prisiljeni će biti i nadalje to činiti autobusima ili automobilima. Posljednji vlak iz Osijeka prema Belom Manastiru, naime, s osječkog glavnog kolodvora kreće u 19.28, a s belomanastirskog se kolodvora vraća u 20.09. Tijekom dana linije su, više-manje, usklađene s potrebama putnika, što se za noćne linije sigurno ne može reći.

“Analiziramo prijedlog"

- Donekle je jasno da su još kasniji polasci iz Belog Manastira prema Osijeku kako bi se uhvatila veza s nekim ponoćnim ili jutarnjim vlakovima neisplativi, ali ne vjerujem da se ne može uvesti linija koja iz Osijeka prema Belom Manastiru polazi oko 22 sata i vraća se nazad - kaže jedan nezadovoljan putnik Hrvatskih željeznica koji svakoga drugog tjedna, kada radi drugu smjenu, na posao dolazi i s njega odlazi automobilom. Pokušao je pronaći nekoga s kim bi dijelio troškove, no sve je ostalo samo na pokušajima, jer je u tvrtki u kojoj radi jedini Belomanastirac. Tvrdi kako nije jedini kojega muči nedostatak noćnih linija, u što smo se prije nekoliko godina i osobno uvjerili prateći tijek događaja oko (uzaludnog) pisanja peticije. Na upit je li moguće uvođenje barem jednog para noćnih vlakova, iz HŽ-a Putnički prijevoz odgovaraju kako do toga, zasad, neće doći.

“Zbog uvjeta željezničke infrastrukture i ograničenog radnog vremena kolodvora Beli Manastir, što je u ingerenciji HŽ-a Infrastrukture, HŽPP trenutačno nije u mogućnosti uvesti liniju koju navodite. U tijeku je analiza prijedloga vezanog uz uvođenje noćnog vlaka sukladno raspoloživim tehničkim, tehnološkim i financijskim mogućnostima. Informacije o eventualnim promjenama u voznom redu bit će objavljene na www.hzpp.hr", pojašnjavaju u HŽPP-u, naglašavajući kako su Osijek i Beli Manastir radnim danom povezani s 18 linija, a vikendom i blagdanom s 12 linija.

Ništa od noćnog vlaka od Osijeka do Belog: Kolodvor se rano zatvara

Željeznički kolodvor Beli Manastir

IVICA GETTO

Modernicazija RH3

Mogu li putnici očekivati nešto novo glede infrastrukture, upitali smo HŽ Infrastrukturu.

“HŽ Infrastruktura je 2023. završila kompletnu obnovu kolodvorske zgrade u Osijeku vrijedne oko 4 milijuna eura. Ostale zgrade kolodvora iz upita (Dravski most i baranjski kolodvori, nap. a.) uredit će se kroz tekuće održavanje sukladno prioritetima i raspoloživim sredstvima", odgovaraju. Naglašavaju kako je u pripremi projektni zadatak za izradu studijske dokumentacije za modernizaciju kompletnog RH3 koridora, odnosno željezničkih pruga državna granica (Mađarska) - Osijek - Strizivojna-Vrpolje - Slavonski Šamac - DG (BiH), duljine 104 km, u sklopu kojega je i dionica Beli Manastir - Osijek, na kojoj je u ovom trenutku najveća dopuštena brzina 100 km/h uz lokalna ograničenja.

“Napominjemo kako su prošloga tjedna počeli radovi na obnovi 33 km duge dionice Osijek - Koška (na pruzi Varaždin - Dalj). Ukupna vrijednost projekta iznosi 30 milijuna eura iz državnog proračuna, odnosno zajma Europske investicijske banke (EIB). Predviđeno trajanje radova je tri godine”, ističu u HŽ-u Infrastruktura. 

Novina: Od rujna prometuje nagibni vlak

“Radnim danom na relaciji Osijek - Beli Manastir - Osijek prevozi se oko 600 putnika, a u dane vikenda oko 200 putnika. Godišnje se između Osijeka i Belog Manastira preveze oko 180.000 putnika”, navode u HŽPP-u, naglašavajući kako je Beli Manastir povezan i s mađarskim Magyarbolyom sa 16 pograničnih vlakova u sastavu garniture u vlasništvu Mađarskih željeznica, koji ostvaruju vezu do/od Osijeka, odnosno Pečuha i Budimpešte. Novina koja očekuje putnike na relaciji Osijek - Beli Manastir i obrnuto novi je dizelski motorni vlak, a od rujna će ta dva grada povezivati nagibni vlak, jer će novi ‘’dizel-motoraš’’ voziti na drugim relacijama na osječkom području.