ROKOVCI-ANDRIJAŠEVCIMeđu ovogodišnjim je dobitnicima godišnje Nagrade "Ivan Filipović" i Ivan Dejanović, u području osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Od 2016. godine učitelj je tehničke kulture i informatike u OŠ Ivane Brlić–Mažuranić Rokovci–Andrijaševci, a dobitnik je i Nagrade "Faust Vrančić".2025.
USTUPLJENO
28.6.2025., 7:00
Nagrađeni Ivan Dejanović:

Razvijanje interesa za znanost i tehniku oblikuje mlade ljude

Nastavnik tehničke kulture i informatike dobitnik je prestižnih nagrada “Ivan Filipović” i “Faust Vrančić”

ROKOVCI-ANDRIJAŠEVCI

Među ovogodišnjim je dobitnicima godišnje Nagrade "Ivan Filipović" i Ivan Dejanović, u području osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Od 2016. godine učitelj je tehničke kulture i informatike u OŠ Ivane Brlić–Mažuranić Rokovci–Andrijaševci, a dobitnik je i Nagrade "Faust Vrančić".

Rođen je 1986. godine u Vinkovcima, gdje je završio osnovnu i srednju školu, a visokoškolsko obrazovanje nastavio je na Fakultetu elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, gdje je stekao zvanje diplomiranog inženjera elektrotehnike. Svoj profesionalni put, kaže, usmjerio je prema obrazovanju, s uvjerenjem da je znanje najvrjednija investicija u društvo. U školi vodi niz izvannastavnih aktivnosti iz područja robotike i automatike te sudjeluje u radu stručnih tijela i organizacija tehničke kulture na županijskoj i državnoj razini.

- Odluka da svoj profesionalni put usmjerim prema prosvjeti nije bila plod slučajnosti, već izraz duboke osobne motivacije da tehnička znanja, stručne kompetencije i entuzijazam prenesem na nove generacije. Radeći s djecom, svjedočim koliko rano otkrivanje i razvijanje interesa za znanost i tehniku može oblikovati mlade ljude, potaknuti ih na cjeloživotno učenje i pripremiti za izazove budućnosti. Rad u školi ne doživljavam isključivo kao prijenos informacija, već kao odgovoran i stvaralački proces oblikovanja vrijednosti, stavova, znanja i životnih vještina mladih. Poziv učitelja iznimno je složen i zahtjevan. Osim svakodnevnog rada s učenicima, suočavamo se s administrativnim opterećenjima, ograničenom podrškom sustava i nedostatkom priznanja za dodatni stručni angažman. Nažalost, takav se rad u javnosti često nedovoljno prepoznaje i vrednuje. S druge strane, upravo neposredan rad s učenicima, njihovi uspjesi, trud i napredak, motiviraju me da svakodnevno ulažem dodatni napor i razvijam nove pristupe poučavanju – kaže Ivan Dejanović dodajući kako vjeruje da je o dodjeli Nagrade "Ivan Filipović" presudila njegova dugogodišnja predanost unaprjeđivanju odgojno-obrazovnog procesa, sustavno mentorstvo učenicima koji su ostvarili vrhunske rezultate na županijskim, državnim i međunarodnim natjecanjima, kao i aktivan doprinos stručnoj zajednici kroz edukacije, predavanja, organizaciju radionica i stručnih skupova te suradnju s udrugama tehničke kulture.

- Priznanje me ispunilo iznimnim ponosom, ali i snažnim osjećajem odgovornosti da nastavim djelovati jednakim žarom, predanošću i profesionalizmom. Nagrada "Faust Vrančić", koju također dodjeljuje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, ima posebno značenje u području tehničke kulture jer ju dodjeljuju ugledni stručnjaci iz područja tehničke kulture za iznimna postignuća i dugogodišnji trud uložen u promicanje tehničke pismenosti, inovativnosti i tehničkog stvaralaštva. Ta mi je nagrada poticaj da i dalje predano radim na razvoju tehničkih kompetencija kod mladih, jer upravo u mladima i njihovim tehničkim vještinama vidim temelj budućeg društvenog i tehnološkog napretka.

- Učenicima bih poručio da budu znatiželjni, uporni i da ne odustaju od svojih ideja. Tehnologija se stalno mijenja, ali temeljna radoznalost i želja za stvaranjem uvijek su bile i ostale pokretač napretka – poruka je Ivana Dejanovića, dobitnika prestižnih nagrada "Ivan Filipović" i "Faust Vrančić".

OBRAZOVANJE - STRATEŠKI PRIORITET

Dejanović drži kako je položaj prosvjetnih djelatnika u hrvatskom društvu još uvijek daleko od onoga što struka zaslužuje. “Potrebno je snažnije i sustavno vrednovanje rada u obrazovanju, veća ulaganja u profesionalni razvoj učitelja te jača društvena afirmacija učiteljskog poziva. Obrazovanje mora postati strateški prioritet, a učitelji prepoznati kao ključni nositelji razvoja znanja, vrijednosti i društvenog napretka”, kaže Dejanović