VINKOVCI Dobitnica Godišnje nagrade "Ivan Filipović" i Ružica Zucić ravnateljica vinkovačke Poljoprivredno šumarske školelipanj 2024.

Ružica Zucić

USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
VINKOVAČKO ISKUSTVO:

Učenici su zadovoljni modularnom nastavom, nastavnici se prilagodili

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih od rujna ove godine planira uvesti potpuno nov način učenja u sve strukovne škole u Hrvatskoj, pa bi 147 novih kurikula temeljenih na modularnoj nastavi trebalo zamijeniti tradicionalne predmete, a dobar dio od 38.972 osmaša koji ove godine završavaju osnovnu školu postat će prva generacija koja će tijekom srednjoškolskog obrazovanja iskusiti najveću reformu strukovnog obrazovanja u posljednjih 30 godina.

U modularnoj nastavi neće više biti klasičnih, odvojenih predmeta, poput Kemije, Biologije ili Matematike, već će se gradivo učiti kroz module, odnosno integrirane cjeline, gdje više nastavnika zajedno obrađuje teme iz različitih područja. Među prosvjetarima ima zazora od modularne nastave, pa su, uz povećanje koeficijenata, kao razlog za nedavne štrajkove navodili i zahtjev za odgodom uvođenja modularne nastave.

Što je zapravo modularna nastava? Modularna nastava podrazumijeva organizaciju kurikula u obliku manjih, samostalnih jedinica – modula. Svaki modul predstavljat će zaokruženu cjelinu znanja i vještina koja se može samostalno poučavati i ocjenjivati. Taj pristup omogućavao bi učenicima da uče u kraćim, fokusiranim segmentima, što bi trebalo olakšati svladavanje gradiva i primjenu naučenog u praksi. Modularna nastava trebala bi omogućiti fleksibilniji pristup učenju, prilagođavanje individualnim potrebama učenika te brže reagiranje na promjene u industriji i tehnologiji.

Kako to izgleda u praksi dobar je primjer Poljoprivredno-šumarska škola Vinkovci, koja djeluje kao regionalni centar kompetentnosti za poljoprivredu, a koja od školske godine 2023./2024.obrazuje učenike za zanimanje pomoćnik ili pomoćnica u peradarstvu i pomoćnik ili pomoćnica u hortikulturi, kao eksperimentalne programe, za učenike s poteškoćama u razvoju.

- Školske godine 2024./2025 škola je upisala i učenike zanimanja agromeliorator/ agromelioratorica, kao eksperimentalni trogodišnji program. Učenici nastavu pohađaju po modelu modularne nastave. Nakon dvije godine provedbe učenici i nastavnici su zadovoljni i uspješno su se prilagodili promjenama. Naravno da je bilo i nejasnoća i otežanih okolnosti, ali su uspješno svladane. Nama kao regionalnom centru kompetentnosti bilo je mnogo lakše provoditi kurikul, pogotovo Učenje temeljeno na radu (UTR), jer smo kao centar opremljeni i cjelokupni dio UTR odvija se u moderno opremljenom centru. Učenici su pokazali zadovoljstvo takvim načinom postizanja određenih kompetencija, a nastavnici se prilagođavaju novom načinu i smatraju da je uglavnom prihvatljiv i izvediv. Teži dio je organizacija nastave, tj. uklopiti nastavu prema novom modelu i dosadašnjem modelu, ali se nadam da ćemo se prilagoditi ubuduće još više - kaže Ružica Zucić, dipl. ing., ravnateljica vinkovačke Poljoprivredno-šumarske škole.