
Gradska uprava u Županji
Županji Upravni odjel za poslove gradonačelnika
Odluku o ustrojstvu novog upravnog tijela Gradsko vijeće donijet će u četvrtak (12. lipnja) na konstituirajućoj sjednici
Uz Gradsku službu, Upravni odjel za komunalno gospodarstvo, prostorno uređenje i geodetske poslove te Upravni odjel za financije, Grad Županja od jeseni će imati i Upravni odjel za poslove gradonačelnika. To će biti regulirano odlukom o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Grada Županje koja se ustrojavaju kao upravni odjeli (UO) i službe, a u četvrtak će ju na konstituriajućoj sjednici donijeti Gradsko vijeće.
Poslovi koje je dosad obavljala Gradska služba u opsegu u kojem je to bilo moguće - s obzirom na broj službenika i namještenika, koji je bitno manji u odnosu prema prosjeku na razini Republike Hrvatske, i s obzirom na široko utvrđen djelokrug njezine nadležnosti - raspoređuju se na dva upravna odjela, na Gradsku službu i predloženi novoustrojeni Upravni odjel za poslove Gradonačelnika.
Djelokrug rada
Poslovima koje preuzima novi UO dodani su stručni, administrativni, organizacijski, operativni i pravni poslovi koji se odnose na rad gradonačelnika kao izvršnog čelnika, koordinacija rada upravnih tijela, ustanova i tvrtki u vlasništvu grada, planiranje i provedba postupaka javne nabave roba, usluga i radova, poslovi vezani za rad ustanova iz područja kulture, sporta i ostalih društvenih djelatnosti… Nova nadležnost, u bitno proširenom djelokrugu rada, odnosila bi se, među ostalim i na organizaciju tiskovnih konferencija, na priopćenja i javne komunikacijske aktivnosti Grada, poslove protokola, promidžbe, odnosa s javnošću i medija. Tu je i cjelokupna organizacija obilježavanja nacionalnih praznika i važnijih datuma Grada, organizacija različitih manifestacija, susreta, protokolarnih aktivnosti, suradnja s ostalim lokalnim jedinicama, s gradovima prijateljima…
Pročelnica Gradske službe Annemarie Balentović podsjeća da je u ustrojstvu upravnih tijela Grada Županje u razdoblju od 1995. do 2000. godine Grad imao četiri upravna odjela – Upravni odjel za stambeno-komunalno gospodarstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša, Upravni odjel za društvene djelatnosti i gospodarstvo, Upravni odjel za financije te Gradsku službu. Dodaje da je, s obzirom na danas neusporedivo povećan opseg posla u svim segmentima djelokruga Grada kao jedinice lokalne samouprave, na povećan opseg poslova u Gradu vezan uz koordinaciju aktivnosti i financiranja javnih ustanova kao proračunskih korisnika, zajednica osnovanih posebnim zakonom te potrebu dnevne koordinacije rada trgovačkih društava u (su)vlasništvu Grada, predloženo ustrojstvo novog upravnog odjela.
Ispod prosjeka RH
Zatečeni pročelnici upravnih tijela Grada Županja nastavljaju rad, a ustroj novog UO-a, kazao nam je gradonačelnik Damir Juzbašić, za sobom ne povlači nova zapošljavanja, eventualno jednog službenika, jer u Gradskoj službi od jeseni ostaje slobodno mjesto. Dugogodišnji zaposlenik, diplomirani pravnik Damir Parmać, krajem listopada odlazi u zasluženu mirovinu, a od prije nekoliko mjeseci u Gradu više nije zaposlena ni sada već bivša savjetnica Sanja Šarčević, koja je prešla na drugo radno mjesto. Ustrojem novog upravnog odjela doći će do preraspodjele postojećeg kadra u gradskoj upravi.
Prema analizi broja zaposlenih u općinama i gradovima u RH, (Dubravka Julina Alibegović, bivša ministrica uprave od ožujka 2021. godine) gradski službenici i namještenici pružaju usluge i obavljaju poslove u prosjeku za 271 stanovnika, a općinski za njih 196.
Županja bi s 9153 stanovnika prema posljednjem popisu iz 2021., mogla imati 34 službenika i namještenika, a zaposleno ih je 20 (41 posto manje od prosjeka), odnosno ukupno 23, kada se stalno zaposlenima pridodaju i na određeno vrijeme zaposlene dvije voditeljice projekta "Zaželi" i jedna pripravnica. n