
Autocesta A5 - dionica Beli Manastir - Mađarska
Radovi na autocesti A5 pri kraju, otvaranje u rujnu
Prema planu, radovi trebaju biti završeni u srpnju. Pribavlja se dokumentacija za tehnički pregled i uporabnu dozvolu
Jedna od najznačajnijih investicija na području Baranje zasigurno je završetak izgradnje autoceste A5.
Radove vrijedne gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) obavlja tvrtka Osijek-Koteks, s kojom je HAC ugovor potpisao 31. kolovoza 2023. godine. Projekt se u cijelosti financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) iz zajma za projekt "Hrvatska - dovršetak autoceste na koridoru 5C". Podsjećamo, dionica je dugačka pet kilometara i ima osam objekata - vijadukt Karašica, nadvožnjak Gajić, nadvožnjak Rašće, most Karašica 2, most Travnik 1, most Travnik 2 te dva mosta preko kanala. Od spomenutih objekata najduži je vijadukt Karašica, dugačak 318 metara. On premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu i najzahtjevniji je dio trase. Kako ističu u HAC-u, radovi na završetku autoceste A5 napreduju sukladno dinamičkom planu.
- Zemljani radovi u visokom su stupnju izvedenosti, izrada nasipa je na 93 %, završni sloj nasipa je na 80 %. Radovi na kolničkoj konstrukciji također su u visokom stupnju izvedenosti, završni (habajući) sloj asfalta izveden je na 90 % dionice. Što se objekata tiče, most Travnik 1 završen je 80 %, radovi na mostu Kanal III. reda 1 izvršeni su 70 %, radovi na nadvožnjaku Rašće završeni su nešto više od 80 %, a oni na nadvožnjaku Gajić približno 60 %. Vijadukt Karašica je na 90 % izvedenosti. Na desnoj strani su izvedeni betonski radovi na kolničkoj ploči i izvode se završni radovi poput postavljanja pješačke ograde, hidroizolacije kolničke ploče te ugradnje prijelaznih naprava - ističu u HAC-u, nastavljajući kako je na lijevoj strani izvedeno 6/9 (67 %) kolničkih ploča. Nadalje, u tijeku su radovi armiranja i betoniranja AB ploča kao i AB hodnika na izvedenim pločama. Također, u tijeku su radovi opremanja autoceste, točnije pobijanje odbojne ograde i postavljanje zaštitne žičane ograde. Iako se kraj radova očekuje u drugoj polovini srpnja, ''spojnica'' s Mađarskom još će malo čekati na otvaranje.
- Paralelno sa završetkom radova odvijaju se pripreme i pribavljanje potrebne dokumentacije za obavljanje tehničkog pregleda i ishođenje uporabne dozvole. S obzirom da navedene radnje zahtijevaju izvjesni vremenski period, puštanje u promet novoizgrađene dionice planiramo u rujnu ove godine - poručuju iz HAC-a. Inače, naplatna postaja Sudaraž (Beli Manastir) ostat će prva, odnosno posljednja, naplatna postaja na hrvatskom dijelu koridora 5C, ovisno o smjeru vožnje, a na samoj granici s Mađarskom neće biti nikakvih objekata.
- Na 200 metara od granice postoji prateći uslužni objekt za potrebe MUP-a. Riječ je o obostranom platou bez objekata - kažu iz HAC-a.
Izgradnja spojnice od Belog Manastira do mađarske granice bit će ''kruna'' povezivanja Baranje s Europom. Koridor kroz Mađarsku već je poodavno gotov i čeka na spoj s hrvatskim dijelom. Podsjetimo, autocesta od Osijeka do Belog Manastira u promet je puštena u prosincu 2022. godine. Riječ je o 17,5 kilometara dugoj prometnici koja se proteže od mosta na rijeci Dravi, koji nosi naziv po 3. gardijskoj brigadi Hrvatske vojske, do jedinoga baranjskog grada.