Županjski krizmanici u Sarajevufoto: Županja2 Županja
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
ZAJEDNIČKO SLAVLJE U ŽUPANJI

Župnik: Krizma ne smije biti privremeni oproštaj od Crkve

Ukupno će 59 krizmanika iz dviju županjskih župa u subotu, 24. svibnja, primiti sakrament svete potvrde

ŽUPANJA

U Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji ove će godini biti ukupno 88 krizmanih slavlja, a u subotu, 24. svibnja, sakrament svete potvrde primit će Županjci - prvi će se put na jednom mjestu okupiti krizmanici iz obje županjske župe, njih ukupno 59. Zajedničko krizmano slavlje bit će u 10.30 sati u Župi Mučeništva sv. Ivana Krstitelja, koja ima 45 krizmanika, a pridružit će im se i njih 14 iz Župe sv. Nikole Tavelića. Za krizmatelja je određen mons. Ilija Janjić, biskup kotorski u miru. U svojoj poruci vjernicima đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić pozvao je na skromnost i ograničenost krizmanih slavlja na vrlo uzak krug obitelji i kumova.

Županjski krizmanici u Sarajevufoto: Župa sv. N. Tavelića
Župa sv. N. Tavelića

Poziv na skromnost

Iako je naglasak na sakramentalnom i crkvenom slavlju bez nepotrebnih financijskih troškova, sve se više izlazi izvan tih okvira, uključujući i darove koji se poklanjaju za krizmu, a koji bi, napominju u Nadbiskupiji, trebali biti prigodna uspomena na primljeni sakrament. I župnik Župe sv. Nikole Tavelića u Županji, vlč. Josip Filipović, dekan Županjskog dekanata, ističe mnogo veću važnost duhovne pripreme roditelja, kumova i krizmanika kroz trodnevnice i svetu ispovijed od trošenja vremena na pripremu velikih slavlja, koja se sve češće pretvaraju u male svatove. "Time se gubi pravi smisao onoga što se događa u crkvi, značenje i važnost samog sakramenta koji djeca primaju. Ali tko sam ja da ljudima određujem kako će nešto proslaviti?" zaključio je. U objavljenim preporukama Nadbiskupije stoji i to da krizmanici u načelu trebaju imati, ali ne nužno, krizmanog kuma/kumu. "Kumovi trebaju biti povezani s tim mladim ljudima koji primaju sakrament potvrde. Meni je jako žao što se kumstvo pretvara u to da kum dođe, odradi krizmu i više ga nema u njihovim životima", ističe župnik. Dodaje da bi kum krizmanicima trebao biti prvi svjedok vjere, biti uz njih i na krizmi i poslije krizme, ali taj se smisao kumstva, razočarano je ustvrdio, nažalost, izgubio. "Kum bi, uz roditelje, krizmanicima trebao biti uzor u vjeri i smisao kuma nije u tome tko će dobiti bolji poklon", zaključuje i naglašava da je u svetoj potvrdi bitan sakrament, kum je važan na krštenju, a na vjenčanjima je svjedok.

Župnik i dekan Josip Filipovićustpljena fotografija

Župnik i dekan Josip Filipović
 

ustpljena fotografija

“Trebamo vas"

Vlč. Filipović dodaje da su se i on i njegov kolega župnik u Župi Mučeništva sv. Ivana Krstitelja, vlč. Robert Jugović, maksimalno angažirali i s krizmanicima puno radili. Dvije su ih godine pripremali za krizmu, nastojeći im pružiti kvalitetan program kroz kateheze, susrete, druženja. A protekle su subote, pod pokroviteljstvom Grada, županjski krizmanici posjetili Sarajevo, u tamošnjoj su katedrali zajednički slavili misu i skupa sa svojim župnicima proveli lijep dan. "Povezali smo se s tom djecom, s tom generacijom mladića i djevojaka, i koliko god mi je drago i koliko god sam sretan zbog toga što su došli do trenutka krizme, istovremeno sam, moram priznati, i tužan. Iz iskustva već znam da će za mnoge to značiti privremeni oproštaj od crkve. Većina će ih primiti taj sakrament, proslaviti ga na svoj način i onda ih više u crkvi nema do priprave za vjenčanje", ustvrdio je. Naglašava da krizmom potvrđuju svoju vjeru i svoju pripadnost Crkvi i da se baš sada trebaju aktivno uključiti u župnu zajednicu.

Na taj problem redovito upozorava i na susretima s krizmanicima, gdje odlazi umjesto nadbiskupa.

MNOGI DOĐU TEK ZA VJENČANJE

“Krizma je zaključni sakrament kršćanske inicijacije i krizmanici postaju punopravni članovi Crkve, zreli vjernici koji su sposobni na sebe primati razna zaduženja i obveze i sada ih trebamo”, poručio je vlč. Filipović. Priznaje da na krizmi bude tužan: “Gledam tu djecu i znam da veliku većinu njih sutra neću vidjeti”. Dodaje da krizma ne smije biti privremeni oproštaj od Crkve, nego konačna potvrda samostalnog hoda u vjeri.