Mi smo developeri odrasli na selu, pa se i naša igra odvija ondje
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
10.9.2025., 8:00
SuperuserGames

Mi smo developeri odrasli na selu, pa se i naša igra odvija ondje

Avanturistička igra Fisherman’s Palace igrača stavlja u ulogu čovjeka koji napušta kaos grada i gradi novi život na selu

Razvoj videoigara, ili game development, danas je jedna od najbrže rastućih kreativnih industrija u svijetu, vrijedna više od filmske i glazbene industrije zajedno. U njemu sudjeluju tisuće studija – od velikih AAA kompanija, s budžetima od stotina milijuna eura, do malih indie timova koji rade iz udobnosti svojeg doma. Upravo su potonji često izvor najkreativnijih i najinovativnijih ideja jer nisu opterećeni velikim korporativnim pravilima, a njihova je povezanost s igračima često ključna u cijelom procesu.

Vidljivo i nevidljivo

Iako će mnoge ovaj podatak začuditi, Hrvatska ima poprilično poznatu game development scenu, s razvojnim studijima kao što su Croteam, Gamepires, Nanobit, Gamechuck, Exordium Games, Red Martyr Entertainment, smještenima u Zagrebu, Osijeku, kao i u široj Slavoniji, ima svoju game dev scenu. I to ne samo u obliku pojedinačnih hobističkih projekata nego i konkretnih studija i igara koje izlaze na globalno tržište.

Jedan od njih je SuperuserGames, koji je 20. ožujka ove godine objavio svoj prvi naslov – Fisherman's Palace. Taj indie studio vode Ivana Grgić i Damir Alić. Fisherman's Palace igrača stavlja u ulogu čovjeka koji odlučuje napustiti kaos grada i preseliti se na selo. "Fisherman's Palace započeo je kao avanturistička igra o čovjeku koji napušta grad, no, iskreno, nismo imali jasnu viziju odmah na početku, ideja je evoluirala dok smo radili na igri. U početku je koncept bio više fishing simulator, no s vremenom se priča širila, mehanike su postojale složenije, a sama se naracija razvijala iako, nažalost, nije potpuno iskorištena", objašnjava Ivana.

SuperuserGames studio čine dvije osobe: Damir je lead programer, Ivana lead artistica. "Damir briljira u programiranju, a ja bolje baratam dizajnom, pa smo zadatke podijelili na 'vidljive' i 'nevidljive' dijelove. On je radio na 'nevidljivom' dijelu – programiranju, mehanikama, ispravljanju bugova, a ja sam radila na assetima i world dizajnu. Razvoj je krenuo spontano, Damir je započeo projekt iz čiste razbibrige, ali kada mi je pokazao što je napravio, ideja me oduševila – tako je krenuo rad na Fisherman's Palaceu", otkriva Ivana.

Mi smo developeri odrasli na selu, pa se i naša igra odvija ondje
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Developeri su privatno povezani uz seoski život, pa su zato odlučili ondje smjestiti i svoju prvu igru. "Oboje smo odrasli na selu, pa smo u igru pokušali unijeti taj žar i toplinu seoskog života. Damir je kao dijete pecao uklije (kod njega poznate kao kederi) sa svojim ocem, što mu je ostalo u lijepom sjećanju. Željeli smo da igra ima opušten, ali i avanturistički ton i mislim da smo u tome uspjeli", dodaje. Nakon što smo i sami zaigrali Fisherman's Palace, možemo reći da su i više nego uspjeli u tome.

Kako to obično biva u svijetu game developmenta, uvijek postoji neki sustav ili mehanika koji developerima zadaju glavobolje. "Najizazovnija mehanika bila nam je pecanje. Budući da je to glavna mehanika i ključni dio igre, bilo nam je iznimno važno da bude zabavna i ugodna, ali i dovoljno izazovna. Nismo htjeli da bude prekomplicirana, pa smo puno vremena posvetili optimizaciji i usklađivanju težine", ističe Damir.

Mi smo developeri odrasli na selu, pa se i naša igra odvija ondje
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Zajednica igrača

S obzirom na to da je Fisherman's Palace lansiran u early access verziji, to znači kako do službenog izlaska igre developeri mogu još dosta toga mijenjati, u čemu zajednica igrača može imati ključnu ulogu. U svijetu gaminga i game developmenta glas zajednice je jako važan. Uvijek se mora voditi računa da će ona igrati taj naslov i da o njoj ovisi budućnost, ne samo tog projekta nego i cijelog razvojnog studija. No zajednica također može pomoći i upozoriti na neke pogreške koje su developerima promaknule.

“Zadovoljni smo reakcijama zajednice, ali najviše smo ponosni na sebe. Ovo je bio naš prvi pravi projekt, u koji smo uložili jako puno vremena. Sve što znamo o izradi i lansiranju videoigara, naučili smo upravo kroz njega. Sigurni smo da ćemo iz budućih projekata naučiti još više, no ova igra nam je bila velika škola. Najkorisniji smo feedback dobivali upravo za mehaniku pecanja - kako to iskustvo učiniti zabavnijim i značajnijim", kaže Ivana.

Mi smo developeri odrasli na selu, pa se i naša igra odvija ondje
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Što je sljedeće? Hoće li Fisherman's Palace dobiti nekakav novi sadržaj? "Trenutačno smo fokusirani na poboljšanje postojećih značajki, a poslije planiramo raditi na većim updateovima. Imamo i ideju za novi projekt, koja je još u razradi, vidjet ćemo kamo će nas odvesti", otkriva Ivana.

Videoigre mogu izići na razne platforme, od najpopularnije PC do mobilnih uređaja. Ne smijemo zaboraviti ni konzole poput PlayStation 5, Xbox Series X/S ili Nintendo Switch 2. No iz SuperuserGamesa poručuju: "Za sada je Steam jedina platforma na kojoj je naša igra dostupna, ali ostavljamo mogućnost širenja u budućnosti."

S obzirom na to da je jedan uspješan projekt iza njih, zanimalo nas je kakav savjet Ivana i Damir mogu dati novim developerima koji se upuštaju u ovaj svijet. "Prvi je savjet - ne komplicirajte! I sami smo naučili koliko je lako upasti u zamku stalnog dodavanja novih stvari iz straha da igra 'nema dovoljno sadržaja'. To produžuje razvoj i troši energiju. Drugi je savjet - ne odustajte. Koliko god ideja bila teška ili kompleksna, uz dovoljno se vremena i truda sve može ostvariti", uvjereni su.

Ivana i Damir bili su, kažu, najponosniji kada smo na Steamu napokon pritisnuli tipku RELEASE. “Osjetili smo kako nam ogroman teret pada s leđa i bili neopisivo sretni što smo ostvarili svoj cilj”, kažu.