U Osijeku nova parkirališna mjesta, najava nadzemnih garaža
U tijeku je javnu nabava za organizaciju, naplatu i nadzor sustava parkiranja
I dok se, sada već nestrpljivo, očekuje predstavljanje cjelovitog modela upravljanja sustavom naplate na javnim parkiralištima, koji je dodijeljen GPP-u, istodobno se rješavaju i one logističke pretpostavke kojima će se riješiti evidentirani problem nedostatka parkirališnih mjesta, posebice u samom središtu. Također, pristupit će se uređenju zapuštenih ili nedovoljno uređenih zona u kojima se do sada parkiralo.
Tako je, primjerice, friško uređeno 50-ak posve novih parkirališnih mjesta uz Gornjodravsku obalu, na tom novom dijelu parkirališta iscrtana je signalizacija, postavljeni su prometni znakovi i javna rasvjeta.
Nadzemne garaže
Sada se uređuje južni, već korišteni dio tog parkinga, okrenut Strossamyerovoj, a već po opsegu radova jasno je kako ondje više neće biti parkiranja u prašini ili lokvama. Hoće li na toj lokaciji možda biti novo, nadzemno, parliralište? Ili će to biti na potezu u Hrvatske Republike? Najavljena je izgradnja njih pet, u različitim dijelovima grada. Prema dostupnim podatcima, raspisan je natječaj za projektiranje prve javne garaže na području grada, na prostoru postojećeg parkinga na Vijencu Murse. Ondje su planira izgraditi javnu nadzemnu garažu s pristupnim rampama za samostalno parkiranje vozila, i to visine prizemlja i dvije etaže, kapaciteta oko 200 parkirališnih mjesta.
- Odlučili smo obnoviti poprilično zapuštene parkinge, a sustav naplate digitalizirati i pojednostaviti za korištenje. U tijeku je usklađivanje svih procesa, kao i nabava nove opreme. Planiramo se koristiti najnovijom tehnologijom, od vozila s kamerama do beskontaktnoga plaćanja. S obzirom na rokove javne nabave, očekujemo da ćemo novi sustav pokrenuti do kraja godine - rekao je za domaće medije o ovoj temi početkom ljeta gradonačelnik Ivan Radić.
Da, odgovor o tome kada će sustav u funkciju, u tome je kada će biti zaključena javna nabava za uspostavljanje sustava organizacije, naplate i nadzora parkiranja, koji je GPP objavio. Puno toga će biti jasnije nakon otvaranja ponuda i odabira najpovoljneg ponuđivača, te hoće li biti nezadovoljnih natjecatelja, koji će imati pravo na žalbu.
Sustav naplate
Više-manje poznati su i detalji sustava naplate, u nekoliko ih je navrata javnosti predstavio dogradonačelnik Dragan Vulin. Ukratko, na terenu će biti postavljeni naplatni automati koji će podržavati plaćanje gotovinom i karticama, prodaja parkirnih karata bit će moguća i na blagajnama u mreži GPP-a. Za potrebe kontrole naplate predviđena su vozila opremljena kamerama za automatsko prepoznavanje registracijskih oznaka, čime će se omogućiti neprekidno, u pokretu skeniranje vozila. Dodatno, na ključnim punktovima u gradu bit će postavljene fiksne kamere koje će nadzirati ulazak i izlazak iz zona naplate te automatski izračunavati vrijeme provedeno u zoni i iznos naknade. Uz te automatizirane metode, sustav uključuje i tzv. kontolore, koji će imati podršku za unos podataka, snimanje fotografija, ali i izdavanje (nepopularnih, ali nužnih) dnevnih karata.