





Šestomjesečna obnova nathodnika na kolodvoru
Pješaci i biciklisti koji žele iz Industrijske četvrti u Gornji grad i obrnuto morat će se koristiti podvožnjakom na Vinkovačkoj
Krenuli su opsežni radovi na obnovi nathodnika kod Željezničkog kolodvora, pa će pješaci i biciklisti u idućih pola godine iz Industrijske četvrti u Gornji grad i obrnuto morati podvožnjacima na Vinkovačkoj cesti, odnosno malo udaljenijoj Trpimirovoj ulici. U srijedu je započela prva faza sanacije pješačkog nathodnika, a ukupna vrijednost radova je 380.000 eura.
Prva faza sanacije obuhvaća niz ključnih zahvata na konstrukciji nathodnika, uključujući obnovu hodne površine, sanaciju nosača rasponske konstrukcije ispod hodne površine, sanaciju stupova, sustava odvodnje, kao i perforiranih čeličnih limova i fasade konstrukcije. Gradonačelnik Ivan Radić istaknuo je da je to prvo ulaganje u ovaj nathodnik nakon 16 godina, odnosno otkad je on otvoren 2009. godine. Podsjetio je i na obnovu derutne zgrade željezničkog kolodvora, koja je iznosila pet milijuna eura.
- Nathodnik, koji je trebao biti futuristički kada je izgrađen, nažalost je u problemima. Oštećena je hodna površina, postoji problem oborinske odvodnje, korozije te rasvjete. Odlučili smo ići u sanaciju toga svega. Radovi će trajati pola godine, no bitno je da ćemo nakon tog razdoblja dobiti funkcionalan nathodnik na željezničkom kolodvoru - rekao je Radić. Dodao je da je jako važno da se stanovnici Osijeka, ali i svi drugi građani, osjećaju sigurno pri prelasku željezničkog nathodnika.
Marija Marić, voditeljica radova i predstavnica izvođača radova MAR d.o.o., pojasnila je da je most stradao od utjecaja vode i soli koja se zimi stavlja na hodnu stazu. Za odvodnju je kazala kako nisu sigurni je li loše izvedena ili je s vremenom oštećena, no sigurno je kako trenutno ne funkcionira dobro, i samo pridonosi daljnjem stradanju. "Čelična konstrukcija mosta poprilično je oštećena, moramo ju antikorozivno zaštititi. Na nekim dijelovima moramo i ojačavati konstrukciju. Cijeli donji dio se sanira. Unutar hodne staze jedan se dio betona hidrodemolira kako bi se oslobodio čelični nosač koji je oštećen da bi ga se moglo sanirati, a ujedno će se tu izvesti nova odvodnja", objasnila je Marić.
Predsjednik Vijeća Gradske četvrti Industrijska četvrt, Tomislav Kurevija, kazao je kako iz Industrijske četvrti pozdravljaju sanaciju nathodnika, koji je inače žila kucavica između njihove četvrti te Gornjeg grada. Podsjetio je i na temeljitu rekonstrukciju alternativnog pravca, podvožnjaka na Vinkovačkoj cesti, koji je dobio novu LED rasvjetu, biciklističku stazu te stubišta. "U budućnosti se veselimo kapitalnom projektu KBC-a, čime će se povećati priljev građana nathodnikom u našu gradsku četvrt."
Ovaj nathodnik spaja dvije gradske četvrti - Industrijsku četvrt i Gornji grad. U obje od njih u tijeku su ili se planiraju projekti, istaknuo je Radić. Tako je od kapitalnih projekata u Gornjem gradu gradonačelnik naglasio rekonstrukciju i dogradnju glavne osječke tržnice, rekonstrukciju HNK-a, energetsku obnovu sportske dvorane Zrinjevac, kompletnu obnovu parka Zrinjevac. Uskoro će se ići, kazao je, i u energetsku obnovu Osnovne škole Vladimira Becića kao i izgradnju nove školsko-sportske dvorane u istoj školi. Kreće izgradnja i novog dječjeg vrtića Centar, čija je procijenjena vrijednost radova 1,5 milijuna eura.
I projekti u Industrijskoj četvrti su veliki, pa je tako Radić podsjetio na novi trg ispred dvorca Mačkamama te novu rasvjetu na igralištu Mursa. U tijeku su radovi na dječjem vrtiću Mačkamama što uključuje energetsku obnovu te novo uređenje, a dvije osnovne škole - Dobriše Cesarića i Augusta Šenoe dobit će nove školsko-sportske dvorane.