
Osnovnoškolci "pretrpali" učionice u potrazi za STEM znanjem
Načelnik Tonkovac: Broj zainteresiranih za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku se popeo na 187, što značajno nadmašuje očekivanja
Općina Čepin intenzivno ulaže u mladost jer je to, kaže načelnik Dražen Tokovac, jedini način da se osiguraju i ojačaju za budućnost i opstanak sela. "Poznato je da se ulaže u stipendije posebnih i deficiratnih zanimanja, usmjereni smo i prema STEM području, već godinama preko Centra za kultiru Čepin i našu knjižnicu organiziramo raznovrsne radionice koje se tiču primjene znanosti, a novina je to što želimo to malo obuhvatnije napraviti s našim najmlađima, osnovnoškolcima. Općina Čepin povećava digitalnu pismenost, ali i osigurava preduvjete za kvalitetnije izvanškolsko obrazovanje djece za STEM područja odnosno za. Projektom provedbe edukativnih STEM radionica, djecu od I. do IV. razreda u naše osnovne škole uči se osnovama programiranja, 3D ispisa i izrade web stranica", kaže čepinski načelnik dodajući kako Općina Čepin kontinuirano ulaže u obrazovanje kako bi najmlađima omogućila najbolje moguće uvjete za učenje i razvoj.
Uvođenjem STEM radionica u OŠ Vladimira Nazora i OŠ Miroslava Krleže djeci pružaju priliku da se već od najranije dobi upoznaju s programiranjem, 3D ispisom i izradom web stranica – vještinama koje su ključne za budućnost.
- Razvoj novih tehnologija mijenja svijet oko nas, a naš je cilj da djeca u Čepinu ne budu samo pasivni promatrači, već aktivni sudionici tog napretka. Kroz ove edukativne programe omogućujemo im da prate globalne trendove i stječu znanja koja će im sutra otvoriti vrata različitih profesionalnih prilika. Vjerujem da ovakvi projekti ne samo da obogaćuju školski program, već i jačaju temelje za dugoročan razvoj naše zajednice", veli Dražen Tonkovac.
Sve je osmišljeno kroz prilagođeni pristup učenju pa su tako u Osnovnoj školi Vladimir Nazor učenici su imali mogućnost samostalnog odabira tema radionica, što je omogućilo formiranje grupa prema njihovim interesima. Tako se programiranje provodi u dvije grupe, izrada web stranica u jednoj, a 3D ispis u tri grupe.
S druge, pak, strane, u Osnovnoj školi Miroslava Krleže moduli su prilagođeni razredima pa tako učenici drugih razreda sudjeluju u radionicama programiranja kroz igrice, treći razredi usvajaju znanja o 3D ispisu, dok četvrtaši uče osnove izrade web stranica. Ovaj pristup omogućava postupno i prilagođeno usvajanje znanja, u skladu s dobi i interesima učenika.
- Ovim projektom mi kao Općina Čepin aktivno doprinosimo osnaživanju STEM kompetencija kod djece, omogućujući im rani kontakt s naprednim tehnologijama i pripremajući ih za buduće karijere u digitalnom dobu. Projekt je još jedan korak prema modernizaciji obrazovanja u Čepinu. Sudjelovanjem u njemu učenici dobivaju priliku da kroz igru i praksu steknu znanja koja će im koristiti u daljnjem školovanju i profesionalnom životu - smatra Tonkovac.
Dodaje da je projekt financiran kroz poziv "Provedba edukativnih, kulturnih i sportskih aktivnosti djece predškolske dobi i djece od I. do IV. razreda osnovne škole", koji je raspisalo Ministarstvo demografije i useljeništva Republike Hrvatske, a provodi ga Općina Čepin do 31. kolovoza 2025. godine.
- Predviđeno je sudjelovanje 116 djece, no zbog velikog interesa broj sudionika se popeo na 187, što značajno nadmašuje očekivanja i pokazuje potrebu za ovakvim edukacijama u školama - zadovoljno zaključuje načelnik Tonkovac.
Za očekivati je da će, kad porastu, ova djeca biti poput svojih starijih školskih prijatelja. Naime, u obje škole mogu se pohvaliti sa zapaženim rezultatima i zanimanjima u znanosti, što su i objavili na svojim web stranicama.
U OŠ M. Krleže nedavno su sudjelovali u online ekipnom natjecanju "Djevojčice u STEM–u", školu su predstavljale učenice Petra Lutrov i Elena Marguš (8.r.) te Leona Paun i Anabela Klapka (7.r.), a postigle su odličan 10. rang na državnoj razini. Natjecanje je iz područja biologije, fizike, kemije i matematike, u kategorijama znanje i istraživački projekt. Naglasak nije stavljen na samo natjecanje i težinu zadataka, nego i na popularizaciju ovih predmeta, a pogotovo na međusobnu suradnju djevojčica različitog uzrasta.
Učenik OŠ V. Nazor Bruno Čalić iz 7.b razreda ostvario je odlične rezultate na županijskim natjecanjima iz više predmeta. Na Županijskom natjecanju iz informatike, u kategoriji Osnove informatike (OI) osvojio je 1. mjesto, dok je u kategoriji Algoritmi zauzeo 2. mjesto. Osim toga, pokazao je svoje znanje na još 2 županijska natjecanja – na Županijskom natjecanju iz biologije osvojio je odlično 2. mjesto, a na Županijskom natjecanju iz kemije plasirao se na 6. mjesto.