Učenici Graditeljsko-geodetske škole bili na otoku Prviću - Ljetna škola hrvatskog jezika2024.Ustupljena fotografija

Učenici Graditeljsko-geodetske škole bili su na otoku Prviću - Ljetna škola hrvatskog jezika

USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
18.7.2024., 07:18
GRADITELJSKO-GEODETSKA ŠKOLA

U ljetnoj školi hrvatskoga jezika Faust Vrančič

Niz aktivnosti, od kojih su mnoge s međunarodnim i nacionalnim predznakom, obilježilo je ovu školsku godinu u Graditeljsko-geodetskoj školi. Jedna od tih aktivnosti je 8. Međunarodna ljetna škola hrvatskoga jezika i kulture "Faust Vrančić", na kojoj su učenici osječke škole sudjelovali s učenicima Gimnazije fra Dominika Mandića iz Širokog Brijega.

Međunarodna škola

Ljetna se škola odvijala na otoku Prviću, tema je bila Prozor, a radionice: Prozor u jezičnu baštinu, Prozor u graditeljsku baštinu, Fotoprozor, Riječi, vitraji duše moje i Izražavanje kao prozor od jednog do drugog srca i brojne druge. Učenici su posjetili i Centar koralja na otoku Zlarinu. Projekt je održan pod pokroviteljstvom Đakovačko-osječke nadbiskupije i Osječko-baranjske županije.

Ekoškola

Povodom Svjetskoga dana zaštite okoliša Graditeljsko-geodetska škola Osijek proslavila je Dan ekoškole. Cilj je ekoškole ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u nastavni proces i u izvannastavne aktivnosti učenika. Graditeljsko-geodetska škola Osijek već petu godinu tijekom zimskih praznika za učenike organizira Zimsku kreativnu školu Graditelji. "Ove smo godine polaznicima približili graditeljstvo, ali i očuvanje okoliša, a Školu smo nazvali Graditelji budućnosti", otkriva Stela Macakanja Baćić, koordinatorica ekoškole. "Zadaća je ekoškola odgojiti mlade generacije osjetljivim na pitanje okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva", poručio je ravnatelj Darko Pšihistal.

Erasmus akreditacije

Graditeljsko-geodetska škola Osijek nositeljica je Erasmus akreditacije od 2023. godine u području strukovnog odgoja i obrazovanja. Aktivnostima upravlja školski Akreditacijski tim koji čine nastavnica strukovnih predmeta iz područja graditeljstva Mia Dodig i stručna suradnica psihologinja Tea Tadić. Ciljevi su unapređenje kompetencija učenika te osnaživanje kapaciteta strukovnih nastavnika i pedagoške-psihološke službe.

Zadane ciljeve škola je ostvarila kroz sedam aktivnosti u protekloj školskoj godini u sklopu KA1 Erasmus+ projekta. Prva je aktivnost vezana uz pozvanu stručnjakinju Gordana Kaplan. U školi su uočili problem manjka strukovnih i digitalnih kompetencija djelatnika koje nisu mogli steći u redovitom obrazovanju, a vezane su, primjerice, uz ishode učenja Bespilotne letjelice u geodeziji i Lasersko skeniranje u geodeziji. Upravo se tim temama bavi stručnjakinja Kaplan sa Eskisehir Teknik Universitesi (Turska) koja je učenicima i nastavnicima približila to područje.

Deset učenika (arhitektonski i građevinski tehničari) boravili su na stručnoj praksi u gradu Bray, nedaleko Dublina, u Irskoj, u pratnji nastavnika Krešimira Stinera. Učenici su učili programski jezik Revit pod mentorstvom Nialla Coatesa. Učenici su bili i na stručnoj praksi u Njemačkoj (Leipzig). Pet učenika (monteri suhe gradnje i soboslikari-ličioci) u pratnji nastavnika Alberta Vukića odradilo je stručnu praksu u zanimanjima gdje su unaprijedili kompetencije i znanje za bolju konkurentnost na tržištu rada. Suradnik u nastavi Slobodan Baćić sudjelovao je na praćenju rada kolega u Njemačkoj u trajanju od 5 radnih dana te stekao nova znanja u području suhe gradnje.