Osijek, 13. 12. 2025., Ulica Josipa Reihla Kira, prodaja borova, borovi, jelke, jelka, bor, božićno drvo, božićno drvce, Božić, kupovina; prodaja, ilustracijaSNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
22.12.2025., 18:03
Istraživanje

Plastični borovi sve češći izbor, koristi ih 57 posto građana

Nešto više od 57% posto ljudi koristi umjetno božićno drvce, dok se 42,5 % ljudi odlučuje za prirodno. Muškarci su podijeljeni, dok žene znatno češće biraju umjetno drvce (61 %). Rezultati su to istraživanja studenata 3. godine preddiplomskog studija šumarstva Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije Sveučilišta u Zagrebu, koji su u sklopu studentskog projekta proveli istraživanje pod nazivom Tree choice. Istraživanje je provedeno online anketom na uzorku od 1050 ispitanika iz svih dijelova Hrvatske, a bavilo se motivima i čimbenicima koji utječu na odabir između prirodnog i umjetnog božićnog drvca. Rezultati istraživanja, nadalje, kažu kako čak 63,9 % korisnika umjetnih drvaca isto drvce koristi više od 7 godina, što potvrđuje dugoročnu naviku i ekonomsku isplativost. Kao glavni razlozi za odabir umjetnog drvca ističu se praktičnost, dugoročna cijena i percepcija očuvanja šuma. Oni koji se odlučuju za prirodna drvca tvrde kako su presudni tradicija, obiteljski običaji, miris i autentična božićna atmosfera. Na razini ukupnog uzorka, 37,9 % ispitanika smatra da je kupnja umjetnog drvca ekološki prihvatljivija, 34,1 % ih smatra da je to prirodno drvce, dok gotovo 28 % nema formirano mišljenje. U urbanim sredinama i većim gradovima češće se biraju umjetna drvca, dok su ruralna područja sklonija prirodnima. Izražene su i regionalne razlike, pa Istarska i Primorsko-goranska županija snažno preferiraju umjetna drvca, dok su Koprivničko-križevačka, Osječko-baranjska i Bjelovarsko-bilogorska županija sklonije prirodnima. Predviđa se da bi u 2026. godini oko 60 % kućanstava koristilo umjetno, a oko 40 % prirodno božićno drvce, pri čemu su korisnici prirodnih drvaca skloniji promjeni navike.