Svaka peta torba dostavljača hrane nije higijenski ispravna
Da svaka peta torba dostavljača hrane ne ispunjava higijenske uvjete pokazala je akcija Sanitarne inspekcije Državnog inspektorata provedene u listopadu na području cijele Hrvatske.
Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata nastavno na rastući trend naručivanja i dostave hrane, a uzevši u obzir povećan broj prijava koje ukazuju na zabrinutost potrošača vezano uz uvjete i način dostave iste, tijekom listopada ove godine provela je na području cijele Hrvatske veliku akciju nadzora svih dionika u lancu, a koji imaju odgovornost za sigurnost hrane.
Od ukupno provedenih 20 nadzora 'agregatora', pravnih osoba koji zapošljavaju dostavljače, kod njih 16 utvrđena je 31 nesukladnost, a nedostaci su se uglavnom odnosili na činjenicu da dostavljači nisu imali položen tečaj zdravstvenog odgoja te na nedostatke u pogledu procedura pranja, čišćenja i dezinfekcije torbi za dostavu hrane.
- Do ovoga trenutka izrečeno je 15 novčanih kazni u iznosu od 3.590 eura, donesena su dva rješenja za otklanjanje nedostataka, a za 16 nesukladnosti primijenjeno je načelo oportuniteta. U 20 posto nadzora utvrđena je ne higijena torbi, navode u izvješću Dirh-a
Od ukupno uzorkovana 24 jela u svrhu ispitivanja mikrobioloških parametara u skladu s Uredbom Europske Komisije o mikrobiološkim kriterijima za hranu i Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu, Ministarstva poljoprivrede, 10 ili 42 posto jela ocijenjena su nesukladni prema Vodiču što upućuju na higijenske nedostatke u pripremi hrane u ugostiteljskom objektu.
Za nesukladne nalaze u tijeku su nadzori u ugostiteljskim objektima te donošenje upravnih mjera.
Napominju također da ugostiteljski objekti imaju odgovornost da na tržište stave sigurnu hranu odnosno da osiguraju higijenske uvjete u kojim se hrana priprema te ju zapakiraju u prikladnu ambalažu kako bi krajnji potrošač bio siguran da, nakon što je zapakirana na mjestu pripreme preuzeta hrana je netaknuta i bez kontaminacije dostavljena na njegovu adresu.
U akciju se krenulo nakon što je u proteklom razdoblju Državni inspektorat zaprimio niz prijava građana koje ukazuju na ne higijenu dostavljača te nehigijensko stanje termoboxova/torbi u kojem se hrana dostavljena. Iako dostavljači stvaraju opći dojam kod krajnjeg korisnika, najznačajniju ulogu, kada je u pitanju sigurnost hrane, imaju ugostiteljski objekti koji hranu pripremaju te isporučuju.
Slijedom navedenoga pokrenuta je akcija u kojoj su nadzirani svi dionici sustava.
Akcija je provedena u tri faze te su njom bile obuhvaćene tri najveće platforme za dostavu hrane. U prvoj fazi provedeno je ukupno 28 nadzora nad uvjetima dostave hrane prilikom čega je putem ovlaštenog laboratorija uzorkovano 24 uzorka dostavljene hrane.
U ovoj fazi sanitarni inspektori provjeravali su higijensko stanje termoboxa/torbe u kojoj je hrana dostavljena te osobnu higijenu dostavljača. Tijekom nadzora, a u suradnji s inspekcijom rada, utvrđivan je i radno pravni status dostavljača.
U sljedećem koraku obavili su se i nadzori nad tzv. 'agregatorima', u svrhu utvrđivanja jesu li upisani u Registar subjekata u poslovanju s hranom, imaju li zaposlenici položen tečaj zdravstvenog odgoja i ima li subjekt procedure i plan higijenskog održavanja termoboxa/torbe za hranu te njegova primjena.
Sanitarna inspekcija nastavno na rezultate ove akcije najavljuje kako će u nadolazećem razdoblju nastaviti sa kontinuiranim nadzorima svih dionika koji imaju odgovornost za sigurnost hrane, a kako bi se broj nesukladnosti sveo na minimum te podigla svijesti svih dionika o njihovoj ulozi u lancu dostave hrane potrošaču.