UČKA 25.09.2025. OTVARANJE STARE CIJEVI TUNELA UČKA,SNIMIO: NIKOLA BLAGOJEVIĆ
NIKOLA BLAGOJEVIĆ
25.9.2025., 21:08
Svečanost puštanja u promet

Nakon godinu dana rekonstrukcije otvorena stara cijev Tunela Učka

Svečanost puštanja u promet obnovljene prve cijevi Tunela Učka održana je u četvrtak u samom tunelu, godinu dana nakon puštanja u promet nove cijevi tunela i početka radova na temeljitoj rekonstrukciji postojeće, vrijednih 25 milijuna eura. Stara cijev tunela, nakon obnove, izgleda jednako kao i nova te zahvaljujući opsežnim radovima na izgradnji armiranobetonskog podnožnog svoda te ugradnji suvremene ventilacije, nove rasvjete, sustava za protupožarnu zaštitu, sustava za nadzor i komunikaciju te probijanju novih evakuacijskih izlaza zadovoljava sve standarde Europske unije.

Svečanosti su, uz brojne druge uzvanike, nazočili premijer Andrej Plenković, potpredsjednici Vlade Oleg Butković i Branko Bačić, župani Istarske i Primorsko-goranske županije, Boris Miletić i Ivica Lukanović, te biskup porečki i pulski Ivan Šironja, koji je blagoslovio obnovljeni tunel.

Premijer Plenković je u svom obraćanju naglasio kako je izgradnja nove i obnova stare cijevi bio iznimno zahtjevan projekt, od velikog značenja za hrvatsku cestovnu infrastrukturu.

- Sada kada će u funkciji biti dvije cijevi tunela, mijenja se cijela slika pristupa Istri i sigurnosti prometa. Ovaj spoj Istre s ostatkom Hrvatske biti će snažan, čvrst i zauvijek. Tunel Učka je pulsirajuća poveznica, a do kraja 2026. godine, kada bude gotova izgradnja punog profila autoceste od tunela do Matulja, dobit ćemo potpuno cestovno povezivanje Istre. To će biti veliki dan, a taj je dan praktički već sutra - rekao je Plenković.

Istaknuo je kako je ukupna visina ulaganja u izgradnju nove cijevi Tunela Učka i obvnovu stare te izgradnju dodatnog vijadukta Limska draga i Mosta Mirna 420 milijuna eura, a tim se projektima "slažu kockice cestovne povezanosti svih dijelova Hrvatske". Plenković je najavio ulaganja u dionice autocesta i državnih cesta koje u mreži prometnica nedostaju, među njima i u autoceste u Primorsko-goranskoj, Istarskoj i Ličko-senjskoj županiji.

- Kada još povežemo Rijeku i Liku autocestom preko Novog Vinodolskog do Žute Lokve, kada riješimo brze ceste koje će povezati Bjelovar, Viroviticu i Koprivnicu, uz bolje poveivanje Čakovca i Varaždina te nastavimo izgradnju autoceste prema Dubrovniku, zaokružit ćemo ogroman ciklus investicija u cestovnu infrastrukturu - rekao je Plenković, kazavši kako je s generalnim direktorom Bina Istre, koncesionara Istarskog ispilona, razgovarao o mogućnosti pretvaranja u Istarski iks, izgradnjom autoceste od Žminja do Labina.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je obnova stare cijevi ključna za protočnost i sigurnost prometa tunelom kojim se odvija glavnina cestovnog prometa između Istre i ostalih dijelova Hrvatske. Podsjetio je da je na isti dan prije osamdeset dvije godine donesena odluka o sjedinjenju Istre, Rijeke, Zadra i otoka s maticom Hrvatskom.

Istarski župan također je podsjetio da se otvaranje obnovljene cijevi tunela dogodilo baš na Dan županije.

- Ljepši poklon od ovoga nismo mogli dobiti. Znajući da naša Istra godišnje ostvaruje trećinu turističkog prometa RH, odnosno trideset milijuna noćenja, pri čemu turizam čini dvadeset posto državnog BDP-a, jasno je koliko je ovo ulaganje važno, ali isto tako i ono je samo po sebi pridonijelo povećavanju hrvatskog BDP-a - rekao je Miletić.

Primorsko-goranski župan Ivica Lukanović je istaknuo da će otvorenje tunela u punom profilu ubrzati razvoj županija s obje njegove strane, a samim time i čitave Republike Hrvatske.

- Povezivanje dviju županija sigurnom i suvremenom autocestom u punom profilu, usudio bih se reći, za nas ima značenje kakvo Pelješki most za jug Dalmacije - rekao je Lukanović. 

Tunelom dnevno prođe 14.000 vozila

O prometnoj važnosti Tunela Učka, istaknuo je generalni direktor Bina Istre dari Silić, govore brojke od četrnaest tisuća vozila koliko ih dnevno prođe tunelom, pri čemu se ljeti taj broj penje na više od osamnaest tisuća. S novom cijevi i obnovljenom starom sad će taj promet biti mnogo protočniji i daleko sigurniji, rekao je Silić. "U proteklih godinu dana utrošeno je više od dvadeset milijuna eura, a na obnovi je danju i noću radilo 150 radnika kako bi obnovljena cijev bila sporemna prije iduće sezone", kazao je Silić.

Obnovljena prva cijev tunela Učka bila je puštena u promet 1981. godine, duga je 5062 metra, čime je Tunel Učka i prije izgradnje nove, neznatno dulje cijevi, bio treći tunel u Hrvatskoj po duljini, iza Male Kapele i Svetog Roka. Kroz tunel je dosad prošlo više od osamdeset milijuna vozila.