Nakon godinu dana rekonstrukcije otvorena stara cijev Tunela Učka
Svečanost puštanja u promet obnovljene prve cijevi Tunela Učka održana je u četvrtak u samom tunelu, godinu dana nakon puštanja u promet nove cijevi tunela i početka radova na temeljitoj rekonstrukciji postojeće, vrijednih 25 milijuna eura. Stara cijev tunela, nakon obnove, izgleda jednako kao i nova te zahvaljujući opsežnim radovima na izgradnji armiranobetonskog podnožnog svoda te ugradnji suvremene ventilacije, nove rasvjete, sustava za protupožarnu zaštitu, sustava za nadzor i komunikaciju te probijanju novih evakuacijskih izlaza zadovoljava sve standarde Europske unije.
Svečanosti su, uz brojne druge uzvanike, nazočili premijer Andrej Plenković, potpredsjednici Vlade Oleg Butković i Branko Bačić, župani Istarske i Primorsko-goranske županije, Boris Miletić i Ivica Lukanović, te biskup porečki i pulski Ivan Šironja, koji je blagoslovio obnovljeni tunel.
Premijer Plenković je u svom obraćanju naglasio kako je izgradnja nove i obnova stare cijevi bio iznimno zahtjevan projekt, od velikog značenja za hrvatsku cestovnu infrastrukturu.
- Sada kada će u funkciji biti dvije cijevi tunela, mijenja se cijela slika pristupa Istri i sigurnosti prometa. Ovaj spoj Istre s ostatkom Hrvatske biti će snažan, čvrst i zauvijek. Tunel Učka je pulsirajuća poveznica, a do kraja 2026. godine, kada bude gotova izgradnja punog profila autoceste od tunela do Matulja, dobit ćemo potpuno cestovno povezivanje Istre. To će biti veliki dan, a taj je dan praktički već sutra - rekao je Plenković.
Istaknuo je kako je ukupna visina ulaganja u izgradnju nove cijevi Tunela Učka i obvnovu stare te izgradnju dodatnog vijadukta Limska draga i Mosta Mirna 420 milijuna eura, a tim se projektima "slažu kockice cestovne povezanosti svih dijelova Hrvatske". Plenković je najavio ulaganja u dionice autocesta i državnih cesta koje u mreži prometnica nedostaju, među njima i u autoceste u Primorsko-goranskoj, Istarskoj i Ličko-senjskoj županiji.
- Kada još povežemo Rijeku i Liku autocestom preko Novog Vinodolskog do Žute Lokve, kada riješimo brze ceste koje će povezati Bjelovar, Viroviticu i Koprivnicu, uz bolje poveivanje Čakovca i Varaždina te nastavimo izgradnju autoceste prema Dubrovniku, zaokružit ćemo ogroman ciklus investicija u cestovnu infrastrukturu - rekao je Plenković, kazavši kako je s generalnim direktorom Bina Istre, koncesionara Istarskog ispilona, razgovarao o mogućnosti pretvaranja u Istarski iks, izgradnjom autoceste od Žminja do Labina.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je obnova stare cijevi ključna za protočnost i sigurnost prometa tunelom kojim se odvija glavnina cestovnog prometa između Istre i ostalih dijelova Hrvatske. Podsjetio je da je na isti dan prije osamdeset dvije godine donesena odluka o sjedinjenju Istre, Rijeke, Zadra i otoka s maticom Hrvatskom.
Istarski župan također je podsjetio da se otvaranje obnovljene cijevi tunela dogodilo baš na Dan županije.
- Ljepši poklon od ovoga nismo mogli dobiti. Znajući da naša Istra godišnje ostvaruje trećinu turističkog prometa RH, odnosno trideset milijuna noćenja, pri čemu turizam čini dvadeset posto državnog BDP-a, jasno je koliko je ovo ulaganje važno, ali isto tako i ono je samo po sebi pridonijelo povećavanju hrvatskog BDP-a - rekao je Miletić.
Primorsko-goranski župan Ivica Lukanović je istaknuo da će otvorenje tunela u punom profilu ubrzati razvoj županija s obje njegove strane, a samim time i čitave Republike Hrvatske.
- Povezivanje dviju županija sigurnom i suvremenom autocestom u punom profilu, usudio bih se reći, za nas ima značenje kakvo Pelješki most za jug Dalmacije - rekao je Lukanović.