Ilustracija
Cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj rastu sporije od cijena hrane i rada
Ostojić: Bez ulaganja hoteli neće izdržati konkurenciju Mediterana
U prvih šest mjeseci 2025. godine cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj porasle su 4,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani, što je usporedivo s kretanjem cijena mediteranske konkurencije Europske unije (3,9 posto). No, ključni troškovi domaćih hotelijera nastavili su rasti znatno brže od konkurencije, pokazala je komparativna analiza Hrvatske udruge turizma (HUT) temeljena na podacima Eurostata.
Najizraženiji je rast troška rada, koji je u prvih šest mjeseci ove godine povećan za 11,7 posto, dok je u mediteranskoj konkurenciji EU taj rast bio prosječno 4,2 posto. Cijene hrane porasle su 5 posto (u EU konkurenciji 2,6 posto).
„Cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj rasle su i prošle i ove godine sporije od rasta ključnih troškova, ponajprije rada i hrane. Istovremeno, domaći troškovi već četvrtu godinu zaredom rastu dvoznamenkastim stopama, znatno brže nego kod konkurencije. To smanjuje profitabilnost sektora i njegov investicijski potencijal, a time i konkurentnost hrvatskog turizma u cjelini“, izjavio je Veljko Ostojić, direktor HUT-a.
Prema podacima HUT-a, hrvatski hotelski sektor, uz svega 9,5 posto udjela hotela u ukupnim smještajnim kapacitetima, i dalje je najslabije razvijen na Mediteranu. Upravo zato, Ostojić ističe potrebu za novim investicijama, posebno jer potražnja za hotelskim smještajem raste – u vrhuncu ove sezone popunjenost hotela najviše kategorije (4 i 5 zvjezdica) premašila je 90 posto.
Analiza je obuhvatila Francusku, Grčku, Cipar, Italiju, Maltu, Španjolsku, Sloveniju i Portugal.